سازمان بدون رییس و گرانفروشی دوباره ایرلاین‌ها

در شرایطی که طی ماه‌های گذشته قیمت بلیت هواپیما به صورت غیرقانونی از سوی ایرلاین‌ها افزایش یافت، به نظر می‌رسد شرکت‌های هواپیمایی باز هم قیمت‌ها را فراتر از آن چیزی که تا کنون می‌فروختند، بالا برده‌اند و خبری از رعایت پروتکل‌ها و البته برخورد با نقض آن‌ها نیست.

سازمان بدون رییس و گرانفروشی دوباره ایرلاین‌ها

به گزارش ایسنا، از ابتدای تیر ماه امسال شرکت‌های هواپیمایی قیمت بلیت پروازهای داخلی را تا بیش از ۳۰ درصد در مسیرهای مختلف افزایش دادند در حالی که آن‌ها نه تنها هیچ مجوزی برای این اقدام خود نداشتند بلکه حاضر به پاسخگویی و توضیح دلیل این اقدام‌شان نشده‌اند. اما اتفاق جدیدی که رخ داده این است که ایرلاین‌ها به تازگی اقدام به افزایش قیمت دوباره بلیت هواپیما در روزهایی خاص کرده‌اند و به گفته مسافران حتی با این وجود پروتکل‌های بهداشتی مانند محدودیت پذیرش ۶۰ درصدی مسافر را هم رعایت نمی‌شود.
به گونه ای که اگر این شرکت‌های هواپیمایی تا دیروز قیمت بلیت هواپیما در مسیر تهران- مشهد را یک میلیون و ۷۸ هزار تومان می‌فروختند حالا برخی از آن‌ها به راحتی قیمت را دوباره تا بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بالا برده‌اند اما خبری از برخورد با آن‌ها نیست.

همچنین قیمت بلیت پروازهای تهران-اهواز هم تا بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و قیمت بلیت پرواز تهران-بندرعباس هم تا بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان افزایش یافته است.

البته اخیراً سازمان هواپیمایی کشوری در اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود که «هرگونه تخطی از اجرای مصوبات، ابلاغیه‌ها و دستورالعمل‌ها و سهل‌انگاری در این رابطه تخلف محسوب شده و شرکت‌هایی که از اجرای این مقررات خودداری کنند، این سازمان نسبت به مجوزهای پروازی آن شرکت‌ها اقدام خواهد کرد.»
در ادامه اطلاعیه سازمان هواپیمایی کشوری همچنین تاکید کرد که «هیچ تصمیمی برای افزایش قیمت بلیت هواپیما در دستور کار خود ندارد و شرکت‌های هواپیمایی موظفند در خصوص نرخ بلیت هواپیما، براساس تصمیمات اتخاذ شده در آخرین جلسه شورای عالی هواپیمایی عمل کنند و فروش بالاتر از سقف نرخ تعیین شده در جلسه مذکور، تخلف محسوب می‌شود.»
اما مشخص نیست که چرا هر روز شرکت‌های هواپیمایی قیمت بلیت هواپیما را هرطور که دل‌شان بخواهد افزایش می‌دهند و در این میان نظارت براین تخلفات هم موثر نبوده است.
یکی دیگر از از مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد این است که مسافران اعلام می‌کنند که در پروازهایی که انجام می‌دهند نه تنها قیمت‌ بلیت مشخص نیست و هر ایرلاینی، در هر روزی قیمتی متفاوت را ارائه می‌دهد بلکه پروتکل‌های بهداشتی هم رعایت نمی‌شود و هواپیماها بدون رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و محدودیت پذیرش ۶۰ درصدی مسافر پروازهایشان را انجام می‌دهند.
به نظر می‌رسد با این وضعیت، باید هر چه سریعتر درباره تغییرات مدیریتی در سازمانی که ماه‌هاست بدون رییس مانده و با سرپرست اداره می‌شود، تصمیم گیری شود تا شاید تکلیف این وضعیت آشفته در حمل و نقل هوایی روشن شود.
انتهای پیام

ارسال نظر