برکاتی : ۸۴ درصد از بارداری‌ها در سنین زیر ۳۵ سال است

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت و خانواده وزارت بهداشت با اشاره به افزایش سن ازدواج گفت که البته ۸۴ درصد بارداری‌ها، در سن کمتر از ۳۵ سال است.

برکاتی : ۸۴ درصد از بارداری‌ها در سنین زیر ۳۵ سال است

سید حامد برکاتی مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت،با اشاره به اصلاح دستورالعمل ها در زمینه ارتقای باروری در وزارت بهداشت اظهار کرد: دستورالعمل‌های لازم در خصوص ارتقای باروری در کشور توسط وزارت بهداشت اصلاح شده است که بخشی از این بخشنامه ها به مراقبت‌های باروری و فاصله بین بارداری ها با هدف رسیدن به جمعیت مدنظر کشور بوده است.
او ادامه داد: وزارت بهداشت بسته های خدمتی مختلفی مانند باروری سالم و مراقبت از کودکان ارائه داده است همچنین برای پیشگیری از تبعات کرونا در باروری آموزش های لازم را در مراکز بهداشتی و پایگاه های بهداشت به مادران باردار و زنانی که تصمیم به بارداری داشته در زمینه حفاظت از سلامت مادران باردار ارائه می دهد.
برکاتی بیان کرد: در شرایط کنونی نزدیک به ۸۴درصد از بارداری‌ها در سنین زیر ۳۵ سال و ۱۶درصد از بارداری نیز در سن بالای ۳۵ سال اتفاق می افتد، البته که باید سن ازدواج و فاصله تولد فرزند اول و فاصله تولد فرزند اول با دوم کاهش پیدا کند زیرا سن فرزند آوری با تغییرات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی افزایش پیدا کرده است.
مدیر کل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت گفت: طبق آمارهای رسمی و به طور متوسط، دختران در سن ۲۴ سالگی و پسران در سن ۲۹ سالگی ازدواج می کنند که این اعداد باید کاهش پیدا کند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار