علت زود خاموش و روشن شدن یخچال

یخچال تنها وسیله منزل است که در طول 24 ساعت روز به طور مداوم در حال کار می باشد پس طبیعتا حتی یک خاموش و روشن شدن این دستگاه هم توجه اهالی منزل را به خود جلب خواهد نمود، یکی از ایراداتی که مصرف کنندگان یخچال برای رفع آن زیاد به تعمیرکاران مراجعه می کنند اگر این مشکل برای شما هم پیش آمده در ادامه با بررسی علت زود خاموش و روشن شدن یخچال با ما همراه باشید.

علت زود خاموش و روشن شدن یخچال


در این مطلب می خوانید:

دلایل زیاد خاموش و روشن شدن یخچال

زمان استاندارد برای خاموش روشن شدن یخچال چقدر است؟

علت زود روشن شدن یخچال

مدت کارکرد استاندارد موتور یخچال چقدر باید باشد؟

نتیجه گیزی از علت زود خاموش و روشن شدن یخچال

دلایل زیاد خاموش و روشن شدن یخچال

خاموش و روشن شدن یخچال یکی از ایردات و خرابی هایی است که ممکن است که مربوط به یکی از قطعات دستگاه باشد و عدم چک کردن آن شاید بتواند مشکل دستگاه شما را حادتر کند، در ادامه با بررسی دلایل مختلف زیاد خاموش و روشن شدن یخچال با ما همراه باشید:

  • خاموش و روشن شدن یخچال و موتور آن زمانی رخ خواهد داد که در تشخیص سرمایش ایجاد شده در دستگاه مشکل به وجود بیاید و به طور کامل و درست این فرایند طی نگردد.
  • تشخیص میزان سرمایش در یخچال به وظیفه قطعه ای به نام ترموستات می باشد، اگر این قطعه به درستی فرایند تشخیص سرما را انجام ندهد این مشکل پیش می آید.
  • در برخی از یخچال ها هم فرمان ترموستات به برد الکترونیک ارسال می شود و برد وظیفه انجام این کار را دارد.
  • پس برد و ترموستات می توانند علت زیاد خاموش و روشن شدن یخچال باشند.

کاربران گرامی؛ در صورت استفاده از یخچال های پروفایل می توانید برای رفع عیب دستگاه خود از خدمات نمایندگی تعمیرات یخچال پروفایل در شهر یا استان خود استفاده نمایید.

زمان استاندارد برای خاموش روشن شدن یخچال چقدر است؟

موتور یخچال باید به طور مداوم کار کند تا یخچال خنک بماند اما در صورتی که در ما بین این کار کردن ستراحتی صورت نگیردن یخچال پس از گذشت مدتی خواهد سوخت، اما اتومات کردن یخچال این امکان را ایجاد می کند که یخچال مدت زمان کوتاهی را قطع کند تا با مشکل سوختگی یا نیمسوز شدن مواجه نگردد، در ادامه به بررسی زمان استاندارد برای خاموش و روشن شدن یخچال می پردازیم:

  • مدت زمان استاندرد برای اتومات کردن یخچال به ازای هر یک ساعت بدین شکل است که باید 45 دقیقه موتور کار کند و 15 دقیقه کار نکند، اسم این فرایند اتومات کردن یخچال می باشد که به وسیله ترموستات و برد الکترونیکی ( در صورت الکترونیکی بودن دستگاه) انجام می گردد.

کاربران گرامی؛ در صورت استفاده از یخچال های اسنوا و بروز خرابی در این یخچال های می توانید از خدمات نمایندگی تعمیرات یخچال اسنوا در شهر خود استفاده نمایید.

علت زود روشن شدن یخچال

علت زود روشن شدن یخچال یا همان عدم استراحت کافی یخچال موارد مختلفی می تواند باشد، این اشکال به معنی آن است که یخچال مدت زمان معین را کار کرده، اما قبل از اینکه 15 دقیقه را برای استراحت طی کند روشن می شود، برای مثال پس از گذشت 2 دقیقه خاموش بودن فعالیت یخچال دوباره آغاز می گردد که این به معنای ایجاد فشار روی موتور خواهد بود، در ادامه علل این مشکل را بررسی می کنیم:

  • در مرحله اول ممکن است که ترموستات دستگاه به مشکل خورده باشد و نتواند به درستی نتواند دمای درون یخچال را بررسی کند.
  • دومین قطعه ای که ممکن است با خرابی مواجه شده باشد بد الکترونیکی دستگاه شما است که زود فرمان روشن شدن موتور را صادر می کند.
  • علاوه بر این ممکن است قطعه ای خراب نباشد، دمای بالای محیط اگر در زمان استراحت موتور بالا باشد ترموستات یا بد قبل از اتمام مدت استراحت برای جلوگیری از عدم افت سرما اقدام به روشن کردن موتور میکند.
  • علاوه بر این خرابی در لاستیک دور درب هم می توواند منجر به از بین رفتن سرما و این مشکل شود.


کاربران گرامی؛ در صورت استفاده از یخچال های ال جی و بروز خرابی در این دستگاه ها می توانید برای رفع عیب دستگاه خود از خدمات نمایندگی تعمیرات یخچال ال جی استفاده فرمایید.

مدت کارکرد استاندارد یخچال چقدر باید باشد؟

اگر مصرف کننده ای باشید که کمی به لوازم خانه خود از جمله یخچال اهمیت می دهد طبیعتا برای چک کردن نحوه درست کار یخچال این سوال را مطرح می کنید که مدت کارکرد استاندارد یخچال چقدر می باشد ، با بررسی این موضوع می تواند اتومات کردن یا نکردن یخچال خود ا چک کنید.

  • هر چند که هر برند با برند دیر متفاوت می باشد اما همانطور که گفته شد مدت استاندارد کارکرد کمپرسور یخچال 45 دقیقه در هر ساعت می باشد، توجه داشته باشید که کاهش یا افزایش های نا چیز را نمی توان ایرادی در یخچال دانست، برای مثال 45 دقیقه اگر تبدیل به 40 یا 50 دقیقه گردد مشکل به خصوصی به وجود نخواهد آمد.
  • چیزی که بسیار اهمیت بیشتری دارد این است که مدت استراحت موتور به طور کامل طی گردد، پس به شما توصیه می کنیم تا بیش از توجه به تایم کارکرد به تایم استراحت موتور دستگاه توجه داشته باشید.

نتیجه گیری از علت زود خاموش و روشن شدن یخچال

تا به اینج به طور دقیق و کامل به بررسی دلایل زود خاموش و روشن شدن یخچال پرداختیم، اما در این بخش قصد داریم تا به انجام نتیجه گیری بپردازیم و اقداماتی را به شما گوشزد کنیم که با رعایت آن ها می توانید از بروز این خرابی در دستگاه خود جلوگیری نمایید:

  • توجه داشته باشید که در یخچال های امروزی که عمدتا الکترونیکی هستند رایج ترین علت این خرابی برد الکترونیکی می باشد، پس بهتر است هر موردی که منجر به خرابی برد الکترونیکی خواهد شد را مورد توجه خود قرار دهید.
  • به این موضوع توجه داشته باشید که پس از خرید و نصب یخچال یا حتی نصب مجدد یخچال مدتی طول می کشد تا یخچال به دمای طبیعی برسد و در آن بازه زمانی اتومات نکردن طبیعی می باشد.
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار