محورهای ارتباطی غرب اصفهان به جز کلوسه بازگشایی شد

محورهای اصلی و فرعی غرب اصفهان که به دنبال بارش برف در روز جمعه و یکشنبه مسدود شده بود به جز راه ارتباطی گردنه کلوسه با تلاش راهداران بازگشایی شده است.

گردنه کلوسه ارتباط زمینی روستاهایکلوسه، وستگان ، دورک ، کاهگانک ، کاهگان بالا ، گاهگان پایین و وزوه را با سایر شهرستان فریدونشهر در غرب استان اصفهان برقرار می‌کند.
علی‌اکبر آقایی رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فریدونشهر در این خصوص به ایرنا گفت: راه ارتباطی این هفت روستا به دنبال بارش برف روز جمعه مسدود و به دلیل فعالیت مجدد سامانه بارشی در روز یکشنبه و نامساعد بودن شرایط جوی عملیات بازگشایی آن از امروز آغاز شد.
وی اضافه کرد: در زمان حاضر دیگر محورهای اصلی و فرعی این شهرستان برفروبیشده و تردد در آنها امکان پذیر است.
آقایی با بیان اینکه مردم از سفرهای غیر ضروری به مناطق کوهستان خودداری کنند، هشدار داد: رانندگان قبل از حرکت از آخرین وضعیت محورهای غرب استان مطلع شوند و به علت لغزندگی جاده ها تجهیزات زمستانه از جمله زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.
به گفته وی اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان فریدونشهر با برخورداری از ۲۰ دستگاه ماشین‌آلات سبک، نیمه سنگین و سنگین همچنین ۳۵ نفر از عوامل راهداری عملیات برفروبی و بازگشایی محورهای مسدود شده این شهرستان در فصل سرما را بر عهده دارد.
رییس اداره راهداری وحمل و نقل جاده‌ای فریدن با بیان اینکه اکنون همه راه‌های اصلی و فرعی این شهرستان باز است، افزود: به دنبال بارش برف اخیر راه ارتباطی ۲۸ روستای فریدن مسدود شد که عملیات بازگشایی آن از همان ساعت نخست بارش برف آغاز و امروز به پایان رسید.
غلامرضا طایی افزود: ۲۷ نیروی راهداری با ۱۲ ماشین آلات برف روب و نمک پاش عملیات بازگشایی محورهای مسدود شده اخیر را انجام دادند.
وی افزود: از روز جمعه تا اکنون ۲۸۰ تن نمک و شن برای بازگشایی و تسهیل تردد در محورهای اصلی و فرعی فریدن استفاده شد.
سه گروه راهداری واقع در مرکز داران، ازونبلاغ و نوغان کنترل محورهای شهرستان‌های فریدن و بویین میاندشت را بر عهده دارند. راهدار خانه نوغان ( در ۵۰ کیلومتری مرکز فریدن) به دلیل اینکه آخرین راهدار خانه مرزی استان اصفهان به سمت غرب کشور محسوب می‌شود از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
به گفته رییس اداره حمل و نقل جاده‌ای شهرستان چادگان اکنون همه محورهای اصلی و فرعی این شهرستان باز است.
حیدرعلی عویدی افزود: گروه راهداران با دارا بودن ۱۴ ماشین آلات همزمان با آغاز بارش برفِ اخیر در دو بخش مرکزی و چنارود به صورت مستمر مشغول بازگشایی مسیرهای ارتباطی بودند.
وی اضافه کرد: در بارش‌های اخیر بیش از ۲۵۰ تن شن و نمک در محورهای این شهرستان استفاده شد.
بارش سنگین برف در روز جمعه و یکشنبه تعطیلی مدارس شهرستان های غرب استان را به دنبال داشت.
بیشترین میزان بارندگی از بعد از ظهر شنبه تا ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه روز یکشنبه در فریدون‌شهر با ۲۵.۹ میلی‌متر ثبت شده است.در این مدت برای شهرستان های چادگان ۱۸.۶ میلی مترو داران با ۱۲.۷ میلی متر بارش ثبت شد که بیشتر به شکل برف بود.
هواشناسی، هوای کلان‌شهر اصفهان را برای در روز دوشنبه، به صورت قسمتی ابری و مه‌صبحگاهی، گاهی افزایش ابر و وزش باد و برای روز سه شنبه، آسمانی قسمتی ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد پیش بینی کرد.
کارشناس مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان اظهار داشت: میانگین بارش‌های استان در سال زراعی جاری (اول مهر تا ۱۶ آذر ۹۸ ) به ۳۸.۸ میلی‌متر رسیده است.
حجت الله علی عسگریان در گفت و گو با ایرنا افزود: این مقدار بارش در مقایسه با مدت مشابه سال زراعی قبل که ۶۷.۵ میلی متر بود، ۲۸.۷ میلی متر کاهش را نشان می‌دهد.
وی اظهارداشت: میانگین حسابی بارندگی در سال جاری استان هم تاکنون نسبت به میانگین بلند مدت حدود ۱.۴ درصد کاهش داشته است.
به گفته وی بیشترین میزان بارش با ۱۰۵.۸ میلی متر مربوط به شهرستان فریدون‌شهر و کمترین میزان با ۶.۷ میلی متر مربوط به ورزنه است.
غرب استان شامل شهرستان های فریدن، فریدونشهر، چادگان و بویین میاندشت، منطقه ای وسیع و کوهستانی است که پس از عبور از سال های خشکسالی و کاهش شدید نزولات جوی، در پاییز و زمستان سال گذشته و بهار و پاییز امسال شاهد بارش برف و باران است.این بارش ها هر سال مسدود شدن بخشی از راه های ارتباطی این شهرستان ها را به دنبال دارد.
فریدن با بیش از ۴۹ هزار نفر جمعیت، فریدونشهر با ۳۵ هزار نفر جمعیت، چادگان با ۳۲ هزار نفر و بویین میاندشت با بیش از ۲۴ هزار نفر به ترتیب در ۱۴۰، ۱۸۰، ۱۱۰ و۱۸۰ کیلومتری غرب استان اصفهان قرار دارند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار