جزیده : تعطیلی به صلاح والیبال ایران نیست

مربی تیم ملی والیبال در واکنش به تعطیلی ۲ هفته‌ای لیگ برتر گفت: این تعطیلی اصلا به صلاح والیبال ایران نیست.

جزیده : تعطیلی به صلاح والیبال ایران نیست

به گزارش خبرنگار مهر، مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان جهان سال ۲۰۲۱ از ۱۶ تا ۲۰ آذرماه سال جاری با حضور ۶ تیم به میزبانی شهر بتیم برزیل برگزار خواهد شد. بر اساس اعلام سازمان لیگ، با توجه به حضور تیم فولاد سیرجان ایرانیان به عنوان نماینده والیبال ایران و آسیا در این رقابت‌ها هفته های دوازدهم و سیزدهم دور رفت که همزمان با برگزاری رقابت‌های باشگاه‌های مردان جهان است و قرار بود روزهای ۱۴ و ۱۷ آذرماه برگزار شود، انجام نخواهد شد. این دو هفته‌ی پایانی دور رفت به ترتیب در تاریخ های ۲۸ آذرماه و یکم دیماه برگزار خواهد شد.

عظیم جزیده در گفتگو با خبرنگار مهر درباره آخرین وضعیت و شرایط تیم شهرداری گنبد گفت: اصلاً قصد نداشتم در این موقعیت هدایت تیمی را بر عهده بگیرم و هدفم این بود در نیم فصل با شناخت بهتر از بازیکنان و تیم‌ها تصمیم‌گیری کنم. اما به اصرار شورای شهر و اینکه خواستم خودم را به چالش بکشم، به تیم گنبد آمدم.

وی ادامه داد: اگر بتوانم موفق عمل کنم، می‌توانم خودم را به اثبات برسانم. از طرفی نمی‌توانستم به شهر خودم پاسخ منفی بدهم. حدود سه سال برای این مجموعه زحمت کشیده بودم و احساس کردم می‌توانم با این حرکت رو به جلو داشته باشیم. از نظر انگیزشی بسیار روی بازیکنان و تیم کار کردم و خدا را شکر در چند بازی اخیر فقط یک نتیجه را آن هم به دلیل خستگی بسیار واگذار کردیم.

سرمربی تیم والیبال شهرداری گنبد افزود: معطلی ۲۰ ساعته در فرودگاه مهرآباد گنبد به دلیل تأخیر باعث باختمان شد البته در چیدمان تیم نیز اشکالاتی وجود دارد اما سعی می‌کنم شرایط را مدیریت کنم. دو بازیکن تیم مصدومیت جزئی دارند و تمام ترسم این است که این مصدومیت‌ها جدی شود. فشار مسابقات زیاد است و از طرفی برگزاری رقابت‌ها در مدت زمان کم، تأخیر پروازها و مسیرهای اتوبوسی، شرایط را سخت‌تر کرده است.

جزیده تأکید کرد: سرمربیان تیم‌ها باید در ابتدای فصل اعتراض خود را نسبت به این شیوه برگزاری اعلام می‌کردند. در حال حاضر در جریان برگزاری رقابت‌ها اعتراض کردن فقط تمرکز مربیان و بازیکنان را به هم می‌زند.

وی در واکنش به تعطیلی دو هفته‌ای لیگ برتر به دلیل حضور تیم سیرجان در جام باشگاه‌های جهان گفت: آیا سیرجان می‌خواهد قهرمان جهان شود؟ در جام باشگاه‌های جهان تیم‌های قوی‌تر از تیم ملی‌ها حضور دارند. نمی‌دانم سیرجان به دنبال چه می‌گردد؟ این تعطیلی اصلاً به صلاح والیبال ایران نیست. تیم سرمایه با تمام بازیکنان خوب در جام باشگاه‌های جهان شرکت کرد اما نتوانست کاری انجام دهد. بهتر بود سیرجان با همین بازیکنان خودش در مسابقات شرکت می‌کرد که هم تجربه خوبی به دست می‌آورد و می‌توانست لیگ را با شرایط بهتر ادامه دهد.

جزیده گفت: آیا سیرجان برای حضور در مسابقات جام باشگاه‌های جهان برنامه خاصی دارد که دو هفته لیگ را برای آنها تعطیل کنیم؟ اگر توانایی قهرمان شدن را داشت، شرایط متفاوت بود. این اتفاق‌ها برای والیبالمان خوب نیست و تمام برنامه‌ریزی‌ها به هم می‌ریزد. باید تصمیم‌گیری‌ها بهتر انجام شود و فدراسیون از قبل پیش‌بینی برخی اتفاقات را داشته باشد. والیبال ایران باید فراتر از آسیا عمل کند و تقویم فدراسیون با تقویم فدراسیون جهانی برابر باشد. این شیوه برنامه‌ریزی فقط به والیبال لطمه می‌زند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار