«اومیکرون» ‌سویه‌ای نگران‌کننده است/لزوم ایجاد ایمنی مناسب‌ با واکسیناسیون

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: از نظر سازمان جهانی بهداشت واریانت «اومیکرون» یک واریانت نگران کننده است به دلیل اینکه این سویه مسری‌تر از سایر سوش‌های قبلی کرونا است و واکسن‌های کرونا می‌تواند پوشش ایمنی مناسب را در برابر این ویروس ایجاد کند.

«اومیکرون» ‌سویه‌ای نگران‌کننده است/لزوم ایجاد ایمنی مناسب‌ با واکسیناسیون

محمدمهدی امین در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به شیوع «اومیکرون» سویه جهش جدید کرونا در دنیا، اظهار کرد: هنوز موردی از ابتلاء به سویه آفریقای جنوبی یا «اومیکرون» در ایران مشاهده نشده است، از نظر سازمان جهانی بهداشت این واریانت یک واریانت نگران کننده است به دلیل اینکه این سویه مسری‌تر از سایر سوش‌های قبلی کرونا مثل دلتا است.

«اومیکرون» بیشترین جهش ژنتیکی ویروسی را دارد

وی اضافه کرد: ویروس «اومیکرون» تاکنون بیشترین جهش ژنتیکی ویروسی را در بین همه انواع کرونا ویروس‌ها داشته است، به دلیل نگرانی‌هایی که در دنیا و به ویژه سازمان جهانی بهداشت وجود دارد هنوز واکسیناسیون و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بهترین راه پیشگیری از ابتلاء به این ویروس است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: واکسن‌های موجود تا حد زیادی در برابر واریانت «اومیکرون» مؤثر است، واکسیناسیون دو دوز و واکسیناسیون دوز سوم برای افراد بالای ۶۰ سال، خودداری از سفرهای غیرضروری به کشورهای دیگر و زدن ماسک بهترین راهکار برای پیشگیری از ابتلاء به این ویروس است تا به پیک ششم و «اومیکرون» دچار نشویم.

تشخیص «اومیکرون» با کیت‌های تشخیص دانشگاه‌های مجهز

امین تصریح کرد: اگر سویه جدید کرونای آفریقای جنوبی در استان دیده شود مانند پیک‌های قبلی کیت‌های تشخیص دانشگاه‌های مجهز در کشور وجود دارد که می‌توانند تشخیص این ویروس را انجام دهند.
وی خاطرنشان کرد: واکسن‌های کووید ۱۹ وزارت بهداشت نیز در شرایط فعلی به خوبی می‌تواند پوشش ایمنی مناسبی در برابر این ویروس را ایجاد کند و رعایت موارد بهداشتی که در سایر سویه‌ها و سوش‌ها وجود داشت در این مورد هم می‌تواند برای پیشگیری و بالا بردن سطح ایمنی بدن افراد به کار گرفته شود.
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار