۹۳ درصد جمعیت روستایی خور و بیابانک علیه کرونا واکسینه شدند

مجتبی حجی زاده روز جمعه در گفت‌و گو با ایرنا افزود: در بین روستاهای این شهرستان مهرجان با واکسیناسیون  ۱۰۰ درصد نوبت اول، ۹۴ درصد نوبت دوم و ۳۸ درصد نوبت سوم پیشتاز است.

۹۳ درصد جمعیت روستایی خور و بیابانک علیه کرونا واکسینه شدند

مجتبی حجی زاده روز جمعه در گفت‌و گو با ایرنا افزود: در بین روستاهای این شهرستان مهرجان با واکسیناسیون ۱۰۰ درصد نوبت اول، ۹۴ درصد نوبت دوم و ۳۸ درصد نوبت سوم پیشتاز است.

وی ادامه داد: همچنین در روستای گرمه ۹۹ درصد نوبت اول، ۹۱ درصد نوبت دوم و ۳۵ درصد نوبت سوم واکسینه شدند و نیزمردم روستای هفتومان در این طرح با ۹۸ درصد نوبت اول، ۹۲ درصد نوبت دوم و ۴۵درصد نوبت سوم بعد از در ردیف سوم قرار دارند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان خور و بیابانک با اشاره به واکسیناسیون بیش از ۹۱ درصدی جمعیت هدف شهرستان افزود: تاکنون ۲۸هزار دز واکسن کرونا در این شهرستان تزریق شده است که بیش از ۱۴هزار و ۵۰۰ نفر نوبت اول و ۸۳ درصد در نوبت دوم و ۱۳ درصد گروه هدف نوبت سوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای آغاز شیوع ویروس کرونا در خور و بیابانک تست پی سی آر توسط مراکز درمانی گرفته شده که ۷۹۷ مورد آن مثبت و به بستری یا پیگیری توسط مراکز بهداشتی و درمانی این شهرستان منجر شده است.

حجی زاده افزود: متاسفانه دراین مدت بیش از ۴۰نفر با تشخیص قطعی کرونا نبر اثر ابتلا به این ویروس فوت کردند.

وی با اشاره به واکسیناسیون دانش آموزان گفت: تاکنون بیش از ۹۴ درصد دانش آموزان نوبت اول و ۸۱ درصد جمعیت ۱۲ الی ۱۸ سال نوبت دوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان خور و بیابانک افزود: بر اساس آمار تاکنون دانش آموزان این شهرستان ۱۰۰درصد نوبت اول و بیش از ۹۵ درصد نوبت دوم را دریافت کردند.

حجی زاده ادامه داد: از مجموع جمعیت هدف شهرستان ۹۶ درصد فرهنگیان نوبت اول و ۶۷ درصد هم نوبت دوم واکسینه شدند.

وی با اشاره به واکسیناسیون سالمندان خور و بیابانک افزود: تاکنون بیش از ۹۳ درصد نوبت اول و ۹۴ درصد نوبت دوم و ۳۲ درصد نوبت سوم را دریافت کردند.

حجی زاده تاکید کرد: ضروری است تمام سازمان های متولی و ارگان ها از تمام ظرفیت ها برای آموزش، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی برای رعایت شیوه نامه های بهداشتی توسط عموم جامعه و همچنین مراجعه عموم برای تزریق دز سوم استفاده شود.

وی افزود: در این زمینه همه افراد بالای ۱۸ سال که سه ماه یا بیشتر از تزریق نوبت دوم آنها گذشته است صرف نظر از نوع واکسن، باید جهت تزریق نوبت سوم به مراکز خدمات جامع سلامت مراجعه کنند.

وی یادآور شد: تمام تلاش ما بر این است تا همه جمعیت هدف در شهرستان خور و بیابانک برابر بیماری کرونا واکسینه شوند که اگر این اتفاق رخ دهد، ما دغدغه کمتری درموردشیوع سویه جدید کرونا را خواهیم داشت.

حجی زاده با بیان اینکه هشت درصد جمعیت هدف در این شهرستان تاکنون نوبت اول واکسن کرونا را دریافت نکردند، ادامه داد: همچنان تزریق نوبت سوم واکسن کرونا نیز در اولویت است و تاکنون بیش از ۱۳ درصد جمعیت خور و بیابانک نوبت سوم واکسن را دریافت کردند.

بر اساس آخرین رنگ‌بندی بندی همه گیری بیماری کووید-۱۹ شهرستان خور و بیابانک در وضعیت آبی قرار دارد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار