افزایش ۱۰ درصدی مصرف برق در زمستان ۱۴۰۰

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق اصفهان با تاکید بر ضرورت مصرف بهینه برق، از افزایش حداقل ۱۰ درصدی مصرف برق در زمستان ۱۴۰۰ خبر داد.

افزایش ۱۰ درصدی مصرف برق در زمستان ۱۴۰۰

مرسل صالحی در گفت‌وگو با ایسنا با تأکید بر ضرورت مدیریت مصرف برق در زمستان و کاهش مصرف این انرژی، اظهار کرد: استفاده حداقلی از بخاری و پکیج‌های برقی، استفاده از لباس گرم در منزل و تنظیم دمای ۱۸ درجه سانتیگراد تجهیزات گرمایشی و... می‌تواند در مدیریت مصرف بهینه برق در زمستان کمک بسزایی کند. با کاهش یک درجه دمای محیط کار یا سکونت، ۶ درجه مصرف انرژی کاهش می‌یابد.

وی گفت: اگر هرکدام از مشترکین نکات کاهش مصرف را انجام دهند، شاهد کاهش چشم‌گیری در مصرف خواهیم بود و ما را در ارائه خدمات و حفظ پایداری شبکه یاری خواهند کرد.

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق اصفهان در ادامه با بیان اینکه زیباسازی شهر سبب افزایش میزان مصرف برق می‌شود، توضیح داد: شهرداری برای زیباسازی معابر از نورپردازی‌های متعدد استفاده کرده است که در بلوارها، آب‌نماها، نورپردازی دیوارها و درختان مشاهده می‌شود، همچنین اگر استفاده از آب‌نماهای برقی و استفاده از نمایشگرها و تلویزیون‌های موجود در شهر نیز مدیریت نشود، در مصرف بی‌رویه برق بی‌تأثیر نخواهد بود.

صالحی تأکید کرد: برای مدیریت مصرف در سطح شهر مکاتبات لازم با شهرداری اصفهان انجام شده است که اقدامات مؤثری در این خصوص از جمله تنظیم فتوسل‌های نجومی پارک‌ها، کاهش زمان روشن بودن آب‌نماها و .... که نمادی از فرهنگ‌سازی مدیریت مصرف در سطح جامعه شهری محسوب می‌شود، انجام شده است.

وی با اشاره به الگوی مصرف برق در فصل سرد، اظهار کرد: الگوی مصرف در ماه‌های گرم ۳۰۰ کیلووات ساعت و ایام غیرگرم ۲۰۰ کیلو وات ساعت در ماه است و در صورتی که میزان برق مصرفی ماهیانه مشترکین در ایام غیرگرم، کمتر از ۸۰ کیلو وات ساعت و در ایام گرم زیر ۱۰۰کیلو وات ساعت باشد، شامل تخفیف صد درصدی قبوض می‌شوند.

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق اصفهان با بیان اینکه سالیانه ۷ درصد به مبلغ انرژی اضافه می‌شود، اما مشترکین پرمصرف علاوه بر این ۱۶ درصد به میزان مبلغ قبض آنها افزوده خواهد شد، افزود: در سال جاری ۷۵۰۰ تفاهم‌نامه با صنایع و ادارات مختلف اعم از شهرداری، برای کاهش مصرف برق و همچنین مدیریت مصرف بسته شده است که به همین منظور پاداش همکاری به‌صورت بستانکار در قبوض این مشترکین اعمال شد.

اخطار به واحدهای صنعتی پرمصرف

وی با تأکید بر اینکه میزان برق مصرفی واحدهای صنعتی نباید به بالاتر از میزان خریداری شده تجاوز کند، گفت: در صورت بالارفتن از این میزان، شرکت توزیع برق پس از اخطار، نسبت به قطع برق واحد صنعتی مورد نظر اقدام می‌کند.

صالحی تأکید کرد: واحدهای صنعتی باید بارهای سنگین را به خارج از فصل زمستان منتقل کنند و مصرف روشنایی را کاهش دهند، همچنین واحدهای صنعتی باید در بخش تجهیزات بهینه‌سازی انجام دهند و از لامپ‌های کم مصرف استفاده کنند.

وی اضافه کرد: از دیگر نکاتی که می‌توان در خصوص مصرف بهینه انرژی در واحدهای صنعتی مورد بحث قرار داد، انتقال تعطیلات و تعمیرات است که می‌توانند آن را به زمستان و تابستان در ایام پیک مصرف برق انتقال دهند.

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق اصفهان ادامه داد: اگر در بخش‌های دولتی، اداری، شهرک‌های صنعتی و ... کاهش مصرف و بهینه‌سازی انجام نشود حفظ پایداری شبکه دچار چالش می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه طی صحبت‌ها و تصمیمات پیشین که در استانداری اصفهان گرفته شد شرکت توزیع برق با حکم استانداری به‌صورت محسوس و نامحسوس ادارات را بازرسی می‌کند و درصورت مشاهده افزایش مصرف بیش از اندازه، با آنها برخورد می‌شود، گفت: در گروه‌های مجزا در فصل زمستان برای کنترل و بازرسی مصرف انرژی ارگان‌ها، یک نفر از شرکت گاز، یک نفر از شرکت برق و یک نفر از دفتر بازرسی استانداری به بازرسی از ارگان‌ها و سازمان‌ها مشغول می‌شوند و این روند در تابستان با جایگزین شدن یک بازرس از شرکت آب و فاضلاب ادامه می‌یابد.

صالحی افزود: برای تمام ادارات کنتور هوشمند نصب شده و به طور لحظه‌ای میزان مصرف را می‌توان کنترل کرد.

وی با بیان اینکه هر سال به اداره‌ها و ارگان‌ها برچسب انرژی داده می‌شود، گفت: مطابق استانداردهای موجود سازمان‌ها توسط بازرسین بررسی و طبق استانداردها برچسب گذاری می‌شوند.

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق اصفهان با بیان اینکه از ۴۶۹ ارگان و سازمان تنها ۱۵ اداره گرید A برچسب استاندارد را گرفته و۱۶۳ مورد اصلاً برچسب نگرفته‌اند، تأکید کرد: مشکل اصلی ادارات برای انجام ندادن استانداردسازی مصرف، نداشتن بودجه است.

وی درباره مدیر انرژی در هر سازمان، گفت: شرکت توزیع برق در هر ارگان مدیر انرژی مشخص کرده است که باید شرایط مصرف را روزانه کنترل و گزارشات مربوطه را به صورت دوره‌ای در اختیار شرکت توزیع قرار دهند.

صالحی تأکید کرد: اگر ادارات اصول لازم برای کاهش مصرف و بهینه‌سازی تجهیزات برقی را انجام داده باشند برچسب انرژی خود را ارتقاء خواهند داد.

ضرورت کاهش مصرف انرژی در ادارات

وی با بیان اینکه اداره و ارگان‌ها می‌توانند طبق توصیه‌ها در مصرف برق با شرکت توزیع همکاری کنند، اظهار کرد: اداره‌های دولتی می‌توانند با انجام توصیه‌های مدیریت مصرف انرژی به مدیریت مطلوب این فرآیند در سازمان خود بپردازند.

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق اصفهان یادآور شد: به کارگیری سلول‌های خورشیدی برای تأمین ۲۰ درصد انرژی، خاموش کردن تجهیزات برقی هنگام خروج از محل کار، هوشمندسازی موتورخانه‌ها و همچنین خاموش کردن روشنایی‌های اضافه در هنگام شب می‌تواند راهکاری برای بهینه سازی مصرف در ادارات محسوب شود.

وی افزود: مشترکین می‌توانند با نصب نرم‌افزار کاربردی «برق من»، از میزان مصرف خود و خاموشی‌ها مطلع شوند و درخواست‌های خود را دراین نرم‌افزار مطرح کنند.

صالحی خاطر نشان کرد: پس از ارسال پیامک بهای مصرف برق برای مشترکین، رده بندی مصرف نیز برای هر مشترک ارسال می‌شود تا از این طریق از نحوه مصرف برق خود مطلع شوند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار