سامانه سرد بارشی در مناطق غرب، شمال و جنوب استان اصفهان فعال می‌شود

محمدرضا رفیعی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فعالیت این سامانه به لغزندگی سطح جاده‌ها و معابر عمومی و کاهش دید بویژه در جاده‌های کوهستانی و مناطق مرتفع منجر خواهد شد.

سامانه سرد بارشی در مناطق غرب، شمال و جنوب استان اصفهان فعال می‌شود

وی ادامه داد: توصیه می شود از تردد در جاده‌های درگیر تا پایان بارش برف اجتناب کنند و راهداری‌ها هم آمادگی لازم را برای برفروبی داشته باشند.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان اظهار داشت: بارش پراکنده برای دیگر مناطق استان هم با شدت کمتری پیش بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: نفوذ توده هوای سرد و کاهش نسبی دما بین ۶ تا هشت درجه سانتی‌گراد و وقوع یخبندان از روز سه شنبه تا اواخر روز چهارشنبه هم برای بیشتر مناطق استان پیش بینی می‌شود که به افزایش مصرف حامل‌های انرژی و احتمال آسیب به صنعت کشاورزی منجر خواهد شد.

رفیعی به همشهریان توصیه کرد که در مصرف حامل‌های انرژی نهایت صرفه جویی و مدیریت را داشته باشند و کشاورزان هم برای کنترل دمای گلخانه‌ها و مرغداری‌ها تدابیر لازم را اتخاذ کنند.

وی با بیان اینکه دمای صبح امروز شهر اصفهان به سه درجه سانتی‌گراد رسید که نسبت به روز گذشته سه درجه سردتر شده است گفت: کمینه دما در ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان ۲ تا سه درجه سانتی‌گراد افزایش خواهد داشت.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان خاطرنشان کرد: دمای شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات به ۱۲ درجه سانتی‌گراد و در سردترین ساعات به منفی یک درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

وی افزود: خوروبیابانک با دمای ۱۸ درجه سانتی‌گراد بعنوان گرمترین و بویین و میاندشت با دمای منفی ۱۱ درجه سانتی‌گراد سردترین نقطه استان پیش بینی می‌شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار