شهروندان اصفهانی فردا حمل و نقل عمومی را میهمان شهرداری هستند

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان افزود: اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی موضوع‌های مرتبط با هوای پاک با استفاده از ظرفیت شهرداری، رایگان کردن خدمات حمل و نقل عمومی شامل مترو و اتوبوس، رایگان کردن معاینه فنی خودروهای عمومی پلاک «ت» و آژانس‌های زیر نظر سازمان تاکسی‌رانی که تاریخ انقضای معاینه فنی آن‌ها دی‌ماه ۱۴۰۰ بوده است و خودروهای حمل بتن ازجمله برنامه‌های در نظر گرفته شده به مناسبت روز ملی هوای پاک است.

شهروندان اصفهانی فردا حمل و نقل عمومی را میهمان شهرداری هستند

حسین حق‌شناس در گفت‌وگو با ایمنا، اظهار کرد: موضوع آلودگی هوا به یکی از مشکل‌های عمده و بزرگ اکثر کلان‌شهرهای صنعتی تبدیل شده و رهبران، مدیران و کارشناسان در این شهرها دائماً در حال ارائه راهکارهای متناسب برای مقابله با این بحران محلی و جهانی هستند.

وی تصریح کرد: از سال ۱۳۷۴ مسئولان ستاد اجرایی کاهش آلودگی هوا را بر این داشت تا به منظور ایجاد حساسیت در بین اقشار مختلف جامعه، روز ۲۹ دی‌ماه را به عنوان روز ملی هوای پاک اعلام کرده است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان افزود: اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی موضوع‌های مرتبط با هوای پاک با استفاده از ظرفیت شهرداری، رایگان کردن خدمات حمل و نقل عمومی شامل مترو و اتوبوس، رایگان کردن معاینه فنی خودروهای عمومی پلاک « ت» و آژانس‌های زیر نظر سازمان تاکسی‌رانی که تاریخ انقضای معاینه فنی آن‌ها دی‌ماه ۱۴۰۰ بوده است و خودروهای حمل بتن ازجمله برنامه‌های در نظر گرفته شده به مناسبت روز ملی هوای پاک است.

وی با بیان اینکه تاکسی‌ها و آژانس‌های زیر نظر سازمان تاکسی‌رانی مشمول این طرح می‌توانند با ارائه کارت شهری معتبر به صورت رایگان از ۲۹ دی تا ششم بهمن ماه از خدمات مرکز معاینه فنی تاکسی‌رانی استفاده کنند، گفت: همچنین معاینه فنی رایگان خودروهای حمل بتن در مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین و نیمه‌سنگین فقط در روز ۲۹ دی‌ماه انجام می‌شود.

حق‌شناس با تاکید بر اینکه هدف از اعلام روز ملی هوای پاک، ایجاد حساسیت در بین اقشار مختلف جامعه نسبت به آلودگی هوا، جلب مشارکت مردمی و افزایش هماهنگی بین‌بخشی برای کمک به کاهش آلودگی هوا است، اظهار کرد: شهروندان و مسئولان می‌توانند در این روز با استفاده از حمل و نقل عمومی از جمله مترو و اتوبوس در سطح شهر به صورت رایگان تردد کنند.

به گزارش ایمنا، علی قاسم‌زاده، شهردار اصفهان نیز با صدور نامه‌ای به مدیران شهری پیشنهاد داد تا در روز هوای پاک با استفاده از دوچرخه یا وسایل حمل و نقل عمومی در محل کار خود حاضر شوند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار