پیش‌بینی بارش برف و باران در غرب و جنوب اصفهان

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از بارش برف و باران در غرب و جنوب استان خبر داد و گفت از بعدازظهر فردا وزش باد نسبتاً شدید تا شدید در سطح استان و در مناطق شرقی وزش باد همراه با گرد و خاک محلی و طوفان لحظه‌ای پیش‌بینی می‌شود.

پیش‌بینی بارش برف و باران در غرب و جنوب اصفهان

آسیه آقایی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی بیانگر استقرار جوی پایدار طی امروز و فعالیت سامانه ناپایدار بارشی از اواخر وقت فردا است.

وی گفت: در این مدت وضعیت جوی در بیشتر مناطق استان صاف تا کمی ابری، از بعد از ظهر افزایش ابر و وزش باد و در نیمه غربی و جنوب استان بارش برف و باران پیش‌بینی می‌شود. در کلان‌شهر اصفهان و مناطق صنعتی غبار صبحگاهی و کاهش کیفیت هوا به‌ویژه در ساعات اولیه روز تا اوایل وقت فردا پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان افزود: طی روز پنجشنبه بارش برف و باران در غرب و جنوب استان و با شدت کمتر در سایر مناطق ادامه دارد. همچنین از بعدازظهر فردا وزش باد نسبتاً شدید تا شدید در سطح استان و در مناطق شرقی وزش باد همراه با گرد و خاک محلی و طوفان لحظه‌ای پیش‌بینی می‌شود.

وی از افزایش ۳ تا ۵ درجه‌ای کمینه دمای هوای اصفهان خبر داد و گفت: حداکثر دمای هوای اصفهان طی ۲۴ ساعت آینده به ۱۴ درجه سانتی‌گراد و حداقل دما به ۳ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

آقایی خاطرنشان کرد: در این مدت سردترین نقطه استان بوئین میاندشت با دمای ۸ درجه سانتی‌گراد زیر صفر و گرم‌ترین نقطه استان زواره اردستان با ۱۸ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه بارش‌ها از امروز بعدازظهر از غرب استان شروع می‌شود و تا فردا ادامه دارد، گفت: بارش سبکی برای شهر اصفهان پیش‌بینی می‌شود، اما بیشتر بارش‌ها در جنوب و غرب است و در نیمه شرقی و تا حدودی مرکزی بارش‌های سبک و پراکنده داریم.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان به وزش باد نسبتاً شدید تا شدید در استان در روز پنجشنبه اشاره و خاطرنشان کرد: کیفیت هوای اصفهان امروز تا اوایل وقت فردا برای گروه‌های حساس ناسالم است، اما با وزش باد، کیفیت هوا تا چند روز آینده سالم خواهد شد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار