فعالیت مدارس ابتدایی ۳ شهرستان اصفهان غیر حضوری شد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت:  فعالیت مدارس ابتدایی، در سه شهرستان این استان تا اطلاع بعدی به‌دلیل تشدید شرایط  بیماری کووید-۱۹  غیر حضوری خواهد بود.

فعالیت مدارس ابتدایی ۳ شهرستان اصفهان غیر حضوری شد

محمدرضا جان نثاری، روز یکشنبه در جلسه فوق العاده ستاد استانی بیماری کرونا در استانداری اصفهان، اظهار داشت: با توجه به اینکه شهرستان‌های نطنز، کاشان و آران و بیدگل در وضعیت قرمز و نارنجی همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ قرار دارند، فعالیت مدارس ابتدایی در این مناطق بصورت غیر حضوری انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: تصمیم گیری در خصوص فعالیت مدارس روستایی در این شهرستان‌ها به مسوولان محلی و با نظر مراکز بهداشتی واگذار شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان اظهار داشت: در زمان حاضر شهرستان اصفهان هم در وضعیت نارنجی (پر خطر) قرار دارد اما با توجه به شرایط خاص این کلانشهر و نگرانی از تاثیر منفی بر سیاست‌های کلی دولت، برگزاری غیر حضوری مدارس ابتدایی مشروط بر موافقت و نظر تهران خواهد بود.

وی اضافه کرد: برگزاری دیگر مراسم و برنامه ها و فعالیت مشاغل و تجمع در استان طبق روال عادی و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی انجام خواهد شد.

جان نثاری با بیان اینکه مصوبه ستاد ملی کرونا مبنی بر تعطیلی کلی نیست و اختیار به استان‌ها واگذار شده است خاطرنشان کرد: باید برای اعمال تعطیلی‌ها و حتی در مورد تعطیلی مدارس بصورت اقتضایی عمل کنیم.

وی با اشاره به ضرورت رعایت جدی شیوه نامه های بهداشتی و برخورد جدی با متخلفان و کسانی که این شیوه نامه‌ها را رعایت نمی‌کنند بیان کرد: فرمانداران موظفند در هر برنامه ای که بدون رعایت شیوه نامه های بهداشتی در شهرستان ها برگزار می شود مداخله کنند و نباید تنها ناظر باشند بلکه باید ناظر مداخله گر باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان با تاکید بر اهمیت تزریق دُز سوم واکسن کرونا افزود: هر مساله و مشکلی در شهرستان‌ها در زمینه اضافه کردن مراکز و نیرو وجود دارد باید با سرعت برطرف شود.

وی گفت: صدا و سیما باید باید با تولید برنامه های ویژه و پرهیز از کرونا هراسی و ترس، آموزش‌های لازم را به مردم ارائه دهد.

جان نثاری با بیان اینکه سویه اُمیکرون خطر کمتری برای افراد سالم دارد اما بیماران زمینه ای را بیشتر تهدید می‌کند؛ تاکید کرد:ممنوعیت برگزاری هر برنامه ای که تجمع منجر شود، به همه دستگاه‌های دولتی در استان ابلاغ شود و باید برنامه ریزی لازم را انجام دهند تا تجمعی برای امور جاری مردم شکل نگیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان اظهار داشت: مطب پزشکان از جمله مواردی است که بطور تقریبی شیوه نامه‌های بهداشتی در آنها رعایت نمی‌شود که لازم است نظام پزشکی و اداره کل بازرسی و نظارت استانداری در این زمینه با جدیت بیشتری اقدام کنند.

وی ادامه داد: همه بانک‌ها و دستگاه‌های اداری استان از اتخاذ هر گونه تصمیمی که به تجمع مردم در نقطه خاصی منجر شود، خودداری کنند.

جان نثاری اضافه کرد: وضعیت کنونی اتوبوس های شهری خیلی نگران کننده است و از مسوولان شهرداری تقاضا داریم که در صورت امکان اتوبوس هایی را که برای مواقع خاص در نظر گرفته اند را مورد استفاده قرار دهند تا تراکم کمتری در حمل و نقل عمومی شهر داشته باشیم.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان روز گذشته (شنبه) در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر اینکه احتمال قرمز شدن برخی از شهرستان‌های این منطقه تا ۲ هفته آینده زیاد است، گفت: میزان تست‌های مثبت و قطعی کرونا در این استان در یک ماه گذشته افزایش یافته و به ۴۵ درصد رسیده است.

پژمان عقدک افزود: تست های مثبت و قطعی کرونا یک ماه گذشته در استان اصفهان بین پنج تا ۱۰ درصد بود اما اکنون به حدود ۴۵ رسیده که نشان دهنده خیز موج ششم کرونا و افزایش سرعت شیوع این ویروس در سطح جامعه است.

وی با بیان اینکه در زمان حاضر در شهرستان های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، اصفهان در وضعیت نارنجی (پر خطر) و ۱۴ شهرستان در وضعیت زرد (خطر متوسط) همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ قرار دارد، اظهار داشت: این در حالی است که هفته گذشته فقط یک شهرستان زرد داشتیم و بقیه شهرستان ها آبی (کم خطر) بود.

بر اساس آخرین آماردانشگاه علوم پزشکی اصفهان حدود ۳۵۰ بیمار دارای علائم کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند که ۵۲ نفر آنها در بخش مراقبت های ویژه بسر می برند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار