از یک مشاور سئو چه انتظاراتی باید داشته باشیم و جلسه مشاوره سئو شامل چه مواردی است؟

فضای مجازی و کسب وکارهای اینترنتی بسیار گسترده می باشند. امروز اگر کسب وکاری در دنیای اینترنت فعالیت نداشته باشد عملاً به آن درجه از موفقیت که باید نمی رسد. اما در این مسیر نیاز به دانش ، تکنیک، استراتژی و مشاوره داریم .

از یک مشاور سئو چه انتظاراتی باید داشته باشیم و جلسه مشاوره سئو شامل چه مواردی است؟

مهم ترین عامل برای موفقیت هر سایت قرار گیری در نخستین نام های فهرست موتورهای جستجو به خصوص گوگل است. این موفقیت به کمک سئوی سایت انجام می شود.

چرا باید از مشاوره سئو کمک بگیریم؟

سئو مجموعه قوانینی است که یک سایت با پیاده کردن آن ها، خود را جزو نخستین فهرست های گوگل قرار می دهد. اما برای رسیدن به یک سئو کامل و همچنین موفقیت در دیجیتال مارکتینگ نیاز است که از دانش و تجربه مشاورین در این زمینه کمک بگیریم. اما یک سوالی که پیش می آید این است که در بین انبوهی از مشاوران و فعالان در زمینه دیجیتال مارکتینگ کدام شخص صلاحیت بیشتری دارد؟ فعالیت و توسعه سایت خود را به چه کسی بسپاریم ؟

در پاسخ به این سؤالات نیاز است که ابتدا انتظاراتی که یک صاحب سایت باید از مشاوره سئو داشته باشد را بدانید و سپس با توجه به این انتظارات میزان رضایت خود از یک مشاور را بسنجید.

به چه کسی مشاور سئو می گویند؟

مشاور سئو شخصی است که در زمینه سئو دارای دانش تخصص و مهارت کافی می باشد. این فرد باید سابقه کاری خوب و همچنین تجربه عملی در زمینه توسعه سایت ها داشته باشد. برای اطلاع از نحوه کار مشاور می توانید نمونه کارهای وی در سایت هایی که این مشاور بر روی آن کار کرده است را مورد بررسی خود قرار دهید.

یک مشاور در زمینه سئو به دارندگان سایت ها اطلاعات و مشاوره اصولی می دهد تا آن سایت در موتور جستجوی گوگل جزو رتبه های نخست هر جستجو قرار گیرد. کسی که دارای دانش سئو و تخصص کافی باشد ، می تواند یک سایت را به درجه خوبی از موفقیت برساند. به همین منظور هر سایتی برای دیده شدن نیاز به یک متخصص و مشاور خوب دارد.

مشاور سئو خوب چه ویژگی هایی دارد؟

در مرحله اول یک مشاور سئو باید محتوا و موضوع سایت شما را هم از نظر کیفیت و هم از نظر کمیت بررسی کند. کیفیت سایت به مطالب درج شده در آن، قرارگیری آن در موتور جستجو و همچنین کلمات کلیدی و موضوع کلی آن بستگی دارد. برخی از محتواها و موضوعات رایج تر بوده و بیشتر مخاطب را به خود جذب می کند. اما برخی دیگر کمی نسبت به نرمال جامعه دور بوده و همین مسئله باعث می شود که زمان بیشتری برای موفقیت و رسیدن به نتیجه مطلوب آن ها صرف شود. همچنین یک سایت از نظر پهنای باند و سرعت و دامنه باید در وضعیت ایده آل و خوب قرار گرفته باشد تا فعالیت های سئو در آن به نتیجه مطلوب برسد. مشاور پس از بررسی موارد زیر و کیفیت سایت در زمینه های دیگری به شما مشاوره می دهد.

افزایش ترافیک موثر

مهم ترین کاری که یک مشاور سئو باید انجام دهد، افزایش ترافیک مؤثر برای یک سایت است. ترافیک مؤثر با ترافیک کلی فرق دارد . به عنوان مثال یک تبلیغ افراد زیادی را به سایت جذب می کند، اما از بین این افراد تنها ده درصد از سایت موردنظر خرید می کنند یا از خدمات آن ها استفاده می کنند. به این ده درصد ترافیک مؤثر گفته و باقی افرادی که صرفاً از سایت دیدن کرده اند یک ترافیک اضافی ایجاد می کنند. نمی توان گفت که تمام فعالیت ها یک مشاور برای ترافیک مؤثر است و عملاً در هر تبلیغ و فعالیتی ترافیک اضافی نیز ایجاد می شود، اما درصورتی که این ترافیک آن قدر زیاد باشد که از سرعت سایت بکاهد مخرب است. یک مشاور سئو می داند که به فعالیت سایت را به چه سمتی سوق دهد تا این ترافیک مؤثر را افزایش دهد.

کلمات کلیدی

در مرحله بعد مشاور در زمینه کلمات کلیدی کمک می کند. کلمات کلیدی از مهم ترین عامل ها برای موتورهای جستجو می باشند. این کلمات روزانه به دفعات زیاد توسط کاربران مورد جستجو قرار می گیرد. هرچه محتواهای یک سایت دارای کلمات کلیدی خوب و کاربردی باشد، آن سایت موفقیت تر است.

آنالیز رقبا

از دیگر فعالیت های یک مشاور سئو آنالیز رقیبان می باشد. مشاور با دانش تخصصی خود رقیب های برتر در زمینه فعالیت هر سایت را بررسی کرده و راهکارهایی برای موفق تر شدن سایت ارائه می دهد.

تحلیل سایت

از دیگر زمینه های فعالیت مشاوره سئو،تجزیه وتحلیل خود سایت و فعالیت های آن می باشد. هر سایتی دارای نقاط قوت و نقاط ضعف است. مشاور این نقاط را بررسی کرده و در راستای بهبود نقاط ضعف تلاش می کند. همچنین مشاور با استراتژی های خاص خود نقاط قوت را پابرجا باقی نگه می دارد .

برای آشنایی بیشتر با وظایف یک کارشناس یا یک مشاور سئو روی این لینک کلیک کنید تا از زبان یک کارشناس سئو با فرایند دریافت مشاوره سئو و تحلیل و آنالیز بررسی سئو سایت بیشتر آشنا شوید.

یک مشاور سئو چه مهارت هایی باید داشته باشد؟

اولویت بندی:

برای رسیدن به یک هدف اولویت بسیار مهم است. رسیدن به موفقیت در فضای مجازی و دیجیتال یک شبه امکان پذیر نیست، بلکه یک مشاور باید بدانند طبق چه اولویت هایی پیش رود تا یک سایت به مرور زمان به نتیجه مطلوب برسد.

تحقیق

مشاوره و باید همیشه به روز باشه و اطلاعات خود را آپدیت کند. وی باید از جدیدترین تغییرات گوگل مطلع باشد تا بتواند سایت ها را با آن انطباق دهد.

تحلیل و بررسی

ازجمله صفات یک مشاور خوب تحلیلگر بودن است. زیرا وی باید پس از هر فعالیت نتیجه آن را مورد تحلیل و بررسی قرار داده و همچنین سایت های رقیب و جامعه موردنظر را تجزیه و تحلیل کند .

انعطاف پذیری

درست است که مشاور خود بهتر می داند که چه کارهایی در راستای بهبود سایت انجام دهد ، اما باید دارای شخصیت انعطاف پذیر نیز باشد تا متناسب با خواسته صاحب سایت پیش رود.

جمع بندی

در این متن سعی داشتیم تا مهم ترین ویژگی های یک مشاور سئوی خوب را بیان کنیم. در صورتی که برای گسترش فعالیت مجازی خود نیاز به مشاور سئو دارید سایت آکادمی مهدی عراقی می تواند به شما کمک کند .

منبع : mahdiaraqi.com

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار