پخش تئاترهای صحنه‌ای جشنواره تئاتر روح الله به صورت آنلاین

دبیر هنری جشنواره نمایشنامه نویسی و تئاتر روح الله (س) با بیان اینکه تئاترهای بخش خیابانی جشنواره روح الله به شکل ملی برگزار می‌شود، تاکید کرد: در بخش نمایش خیابانی ۶ نمایش خواهیم داشت که امروز رضا شیپوری» کاری از محمد نادری از اصفهان، «مهربانوان وطنم» به کارگردانی پریسا کهکش‌پور از شاهین شهر، نمایش «۲۹» به کارگردانی مهدی صالحیان از مرند تبریز، «روایت روح خدا» از هومن میرمعنوی از رشت، «خان مشک آباد» به کارگردانی کریم مقدسی از استان مرکزی، «، «خون، آبادی قیام» مسعود کرمی از بروجرد، اجرا شد.

پخش تئاترهای صحنه‌ای جشنواره تئاتر روح الله به صورت آنلاین

هوشنگ جمشیدیان در گفت و گو با مهر، با بیان اینکه پس از دو سال وقفه به دلیل شیوع کرونا ، اجرای نمایش‌های صحنه‌ای و خیابانی جشنواره تئاتر روح الله امسال برگزار می‌شود، اظهار کرد: امروز هفدهم مردادماه افتتاحیه این جشنواره با حضور عوامل در گلستان شهدای اصفهان و تجدید میثاق با شهدا کلید خورد.

وی با اشاره به اینکه اجراهای بخش نمایش صحنه‌ای و خیابانی جشنواره سوم در سال جاری از ۱۷ اسفندماه به مدت دو روز انجام می‌شود، گفت: نمایش‌های خیابانی به شکل یک اجرا در دو سالن تماشاخانه ماه و حوزه هنری در روزهای ۱۶ و ۱۷ اسفندماه به روی صحنه می‌رود و نمایش‌های خیابانی در چهار نقطه مرکزی و ۶ نقطه غیرمتمرکز شامل پل خواجو، ۳۳ پل، عالی قاپو ، مسجد امام مسجد و شیخ لطف الله اجرا می‌شود.

دبیر هنری جشنواره نمایشنامه نویسی و تئاتر روح الله ( س) با بیان اینکه تئاترهای بخش خیابانی جشنواره روح الله به شکل ملی برگزار می‌شود، تاکید کرد: در بخش نمایش خیابانی ۶ نمایش خواهیم داشت که امروز رضا شیپوری» کاری از محمد نادری از اصفهان، «مهربانوان وطنم» به کارگردانی پریسا کهکش‌پور از شاهین شهر، نمایش «۲۹» به کارگردانی مهدی صالحیان از مرند تبریز، «روایت روح خدا» از هومن میرمعنوی از رشت، «خان مشک آباد» به کارگردانی کریم مقدسی از استان مرکزی، «، «خون، آبادی قیام» مسعود کرمی از بروجرد، اجرا شد.

وی ادامه داد: همچنین در بخش نمایش صحنه‌ای نمایش‌های «پنجره ای رو به حقیقت» به کارگردانی خانم متین تدریس حسنی از اصفهان، و «تنگ‌های شکسته» عباس گنجی از شاهین‌شهر به روی صحنه رفت و از ساعت ۱۹ نیز «زیر موازی فاصله‌ها» رضا قلعه‌گری از اصفهان در سالن تماشاخانه حوزه هنری اجرا می‌شود.

جمشیدیان تاکید کرد: ترویج و گسترش اندیشه نورانی امام خمینی ( س) ، استفاده حداکثری از هنر نمایشنامه نویسی، خلق تئاتر استاندارد و فاخر در راستای آشنایی با اندیشه امام و خلق نمایشنامه فاخر در این زمینه، گسترش اندیشه‌های انسان ساز امام خمینی ( س) ، هدایت و حمایت از جوانان متعهد و انقلابی و استفاده از ابزار هنر نمایش برای ارتباط با کشورهای اسلامی و غیراسلامی از اهداف جشنواره است.

وی با تاکید بر اینکه تمامی نمایش‌های صحنه‌ای به شکل آنلاین از فضای مجازی لحظه نگار به آدرس https://lahzenegar.com/simavatv/liveو آپارت پخش می‌شود، گفت: این تئاترها تا سه سال به شکل ذخیره در فضای مجازی باقی خواهد ماند.

رونمایی نمادین از ۱۰ نمایش برتر تولید شده سال‌های گذشته

جمشیدیان با اشاره به رونمایی نمادین از ۱۰ نمایش برتر تولید شده سال‌های گذشته در مراسم اختتامیه بیان کرد: داوران نمایش‌های صحنه‌ای و خیابانی آقایان کوروش زارعی، احمد شاهین فر و هادی کیانی هستند.

وی افزود: اختتامیه سومین جشنواره نمایشنامه نویسی و تئاتر روح الله در سالن نگارستان امام خمینی از ساعت ۱۸ روز ۱۹ اسفندماه با حضور مسئولان برگزار می‌شود.

جمشیدیان با اشاره به اینکه دبیرخانه جشنواره در محل نگارستان امام خمینی ( س) واقع شده است، گفت: همزمان با اختتامیه جشنواره و با توجه به ثبت جشنواره به شکل ملی، محل دبیرخانه دائمی جشنواره در این مراسم اعلام رسمی خواهد شد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار