۲۵ درصد جوانان استان اصفهان به چاقی و اضافه وزن مبتلا هستند

رییس گروه سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس مرکز بهداشت اصفهان گفت: ۲۵ درصد جمعیت جوانان این استان به چاقی و اضافه وزن مبتلا هستند که این معضل رو به رشد است.

۲۵ درصد جوانان استان اصفهان به چاقی و اضافه وزن مبتلا هستند

راضیه امیدی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: چاقی و اضافه وزن، بیشترین مشکل سلامت جسمی جوانان استان اصفهان است که تغذیه نامناسب و کم تحرکی از دلایل اصلی آن بشمار می آید.

افراد با شاخص توده بدنی ( BMI) بین ۲۵ تا ۲۹ دارای اضافه وزن و ۳۰ و بیشتر از آن به چاقی مبتلا هستند.

وی با تاکید بر اینکه شاخص چاقی و اضافه وزن در میان جوانان اصفهان از نوجوانان بیشتر است، اظهار داشت: این مشکل در دوران کرونا در بین جوانان تشدید شد و لازم است نهادهای مختلف مانند اداره ورزش و جوانان و بخش های فرهنگی و تفریحی شهرداری ها برای رفع کم تحرکی در بین جوانان، اقدامات بیشتری انجام دهند.

امیدی روند رو به رشد ابتلا به بیماری های زمینه ای، فشار خون و دیابت را از دیگر مشکلات سلامت جسمی جوانان استان اصفهان در سال های اخیر دانست و تاکید کرد: این موضوع هشدار بزرگی درباره سلامت آنهاست که باید جدی گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه بر اساس تعریف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، جوانان شامل افراد ۱۹ تا ۲۹ سال می شوند، خاطرنشان کرد: برخی مشکلات روانی و اجتماعی نیز برای این قشر از جامعه وجود دارد اما بطور کلی، تحصیلات، ازدواج و شغل مهمترین دغدغه آنها محسوب می شود.

رییس گروه سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس مرکز بهداشت اصفهان درباره آسیب هایی که جوانان در دوران کرونا دیدند، گفت: در مجموع، اضافه وزن و چاقی و تحت تاثیر قرار گرفتن ارتباطات اجتماعی جوانان از مهمترین مسائل مطرح در ۲ سال گذشته بود.

وی اضافه کرد: وزارت بهداشت و ورزش و جوانان و نهادهایی مانند شهرداری ها باید به سمت جبران دوران کرونا برای جوانان حرکت کنند و جایگزین هایی برای آسیب هایی که در این دوران به آنها وارد شد، داشته باشند از جمله افزایش مکان ها و امکانات ورزشی، تحرک، سرگرمی و نشاط.

وی میزان پوشش واکسیناسیون کرونا در بین کل جمعیت جوانان در استان اصفهان را ۸۲ درصد اعلام کرد و افزود: این آمار در سطح مطلوبی قرار دارد.

امیدی جمعیت جوانان در استان اصفهان (بدون احتساب کاشان و آران و بیدگل) را حدود ۸۲۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: این افراد حدود ۱۹ درصد جمعیت زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان را تشکیل می دهد.

وی با اشاره به اهمیت سلامت جوانان بعنوان یکی از اساسی ترین مباحث توسعه پایدار کشور، تاکید کرد: سلامتی از مهمترین ارکان کیفیت زندگی است وباید اهمیت این موضوع برای جوانان به جامعه یادآور شود به‌همین دلیل در کشورمان هفته مصادف با میلاد حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان بعنوان هفته سلامت جوانان نامگذاری شده است.

وی ادامه داد: به مناسبت این هفته برنامه های مختلفی برای اطلاع رسانی درباره اهمیت سلامت جسمی و روان جوانان، افزایش امید به زندگی، پیشگیری از حوادث ترافیکی و مشاوره بهداشت و تغذیه برای آنها اجرا می شود.

به گفته وی در پایان این هفته در اصفهان از حدود یکهزار نفر از جوانان که بطور داوطلبانه در واکسیناسیون کرونا در استان فعالیت داشتند، تجلیل می شود.

۲۱ تا ۲۷ اسفند جاری با هدف اطلاع رسانی درباره سلامت جوانان مانند سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی به "هفته سلامت جوانان" نامگذاری شده است.

شعار انتخابی امسال با توجه به شعار روز جهانی بهداشت و شرایط موجود "جوان عزیز، تو لایق بهترین ها هستی" نامگذاری شده شده است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار