وعده‌هایی که برای زاینده‌رود آب نمی‌شود

مردم اصفهان بی‌صبرانه در انتظار اعلام موضع دولت و شخص رئیس‌جمهور و دیدن دستاوردهای واقعی شعارهای انتخاباتی در بستر تفتیده زاینده‌رود هستند.

وعده‌هایی که برای زاینده‌رود آب نمی‌شود

اصفهان امروز - امیر اکبری | وعده؛ اصلی‌ترین ذخیره حوضه زاینده‌رود شده است. مسئولان کوتاه‌مدت با افق دید محدود برای گذران بی‌دردسر مسئولیت خود و ساختن چهره‌ای دلسوز و مردمی، به اصفهان می‌آیند، پای درد دل مردم و کارشناسان می‌نشینند، طرحی می‌نویسند و وعده‌ای می‌دهند و می‌روند. این وعده‌ها در دو دولت اخیر تا سطح شخص رئیس‌جمهور هم رسیده است. به صورتی که حسن روحانی در سخنرانی تبلیغاتی خود در سال 96 به‌صراحت گفت که دولت اول تدبیر و امید روی دریاچه ارومیه تمرکز داشته و این بار نوبت احیای زاینده‌رود و گاوخونی است. پرونده دولت دوازدهم بسته شد و از این وعده آبی به کام تشنه زاینده‌رود ریخته نشد.

فتومونتاژ بازدید هوایی سید ابراهیم رئیسی از خشکسالی زاینده رود

طرح:سیدمهدی رضوی/اصفهان امروز

سید ابراهیم رئیسی هم در پیام انتخاباتی خود به مردم اصفهان در روز 26 خرداد 1400 گفته بود: «بنده از مسئله خشکی زاینده‌رود، به‌عنوان نبض حیات و شادابی شهر اصفهان و همچنین نرسیدن آب کافی به کشاورزان مظلوم شرق اصفهان اطلاع دارم. کشاورزان عزیزی که روزی بزرگ‌ترین پرداخت‌کننده زکات کشور بودند امروز به دلیل سوء مدیریت‌ها خود فقیر و نیازمند زکات شده‌اند! ما می‌دانیم که مشکل، نبود مدیران کاردان و انقلابی برای مدیریت بحران آب است، مسئله اصلی نبود دلسوزان و جوانان کارآمد و بومی در مسند مدیریت این استان است. بحران آب اصفهان باید با برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری دولت و بخش خصوصی یک‌بار برای همیشه حل شود.» او همچنین در پاسخ به نامه نماینده اصفهان، خطاب به وزیر نیرو دستور تشکیل «ستاد احیای رودخانه زاینده‌رود» را صادر کرده بود.

اما با گذشت هشت ماه از تشکیل دولت و استقرار مدیریت‌ها در وزارت نیرو و استان، هنوز هم چالش اصلی زاینده‌رود، وعده‌ها و شعارهای اجرا نشده است. بی‌توجهی دولت به این موضوع تا جایی پیش رفته که صدای اعتراض معاون عمرانی استانداری را هم درآورده و به‌صراحت اعلام کرده که تاکنون وعده‌های وزیر نیرو برای حل مشکل زاینده‌رود عملی نشده است.

اکنون در کنار همه مطالبات انباشته شده مردم و کشاورزان اصفهان که در سال گذشته با اعتراض آرام خود نماد همراهی مردمی و صبورانه برای حل مشکلات شدند، زمزمه‌های بریدن گلوی زاینده‌رود در طرح‌های جدید آبی با هیچ منطقی قابل‌توجیه نیست. مردم اصفهان بی‌صبرانه در انتظار اعلام موضع دولت و شخص رئیس‌جمهور و دیدن دستاوردهای واقعی شعارهای انتخاباتی در بستر تفتیده زاینده‌رود هستند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار