بازگشت پلی اکریل ایران به تولید

کارخانه آکریلیک ۲، پس یک سال تعطیلی با حضور برخی از مسئولین استانی راه‌اندازی شد. 

بازگشت پلی اکریل ایران به تولید

این کارخانه زیرمجموعه کارخانه پلی‌اکریل است. در آئین راه‌اندازی مجدد خط تولید کارخانه آکریلیک (۲) در اصفهان مدیرعامل شرکت پلی اکریل گفت: این کارخانه به‌عنوان تنها تولیدکننده الیاف آکریلیک در کشور محسوب می‌شود. به گفته سید محمدکاظمی شرکت پلی اکریل از ۱۳۵۳ تأسیس و در سال ۵۷ با تولید دو کارخانه آکریلیک و پلی‌استر فعالیت خود را آغاز کرد. او اظهار کرد: ظرفیت قابل‌دسترس این کارخانه در واحد آکریلیک ۱، ۲۱ هزار تن و در واحد آکریلیک ۲، ۳۴ هزار و ۵۰۰ است. کاظمی بابیان اینکه کارخانه آکریلیک ۱ از سال ۹۵ تاکنون تولیدی نداشته و کارخانه آکریلیک ۲، از ۱۶ درصد تولید از سال ۹۸، به هشت درصد در سال ۹۹ رسیده و تولید این کارخانه نیز در سال ۱۴۰۰ متوقف بوده افزود: ظرفیت سالانه قابل‌دسترس کارخانه آکریلیک یک ۲۱ هزار تن، واحد آکریلیک ۲، ۳۴ هزار و ۵۰۰ تن، شرکت دی ام تی با ظرفیت تولید سالانه ۶۶ هزار تن، ۴۰ هزار تن نخ است. مدیرعامل کارخانه پلی اکریل ایران گفت: واردات این حوزه ۱۵۰ هزار تن است و اگر این دو کارخانه با ظرفیت کامل کار کند، ۳۰ درصد از نیاز کشور را برآورده خواهد کرد، بنابراین این کارخانه جایگاه ویژه‌ای در تولید کشور دارد. کاظمی اضافه کرد: در سه‌ماهه اخیر سطح تولید در کارخانه پلی‌استر و موجودی مواد اولیه برای پایداری تولید حفظ‌شده است. مدیرعامل و نایب‌رئیس هیئت‌مدیره کارخانجات پلی اکریل تأکید کرد: امروز پلی اکریل یک دغدغه کشوری و استانی است، بدون شک برای راه‌اندازی واحد آکریلیک 2 ابتدا با بانک‌ها و سپس با مشتریان شرکت وارد مذاکره شدیم، اگرچه تمام مشتریان متقاضی محصول ما بودند، اما شرط اصلی آن‌ها تولید ما بود. او تصریح کرد: برای تولید مستمر تاکنون چند قرارداد برای تأمین مواد اولیه ازجمله محموله 4 هزار و 500 تنی، محموله 2 هزار تنی و محصول هزار تنی را خرید کردیم تا خط دو کارخانه آکریلیک تا شهریورماه فعال باشد و اگر شرایط بازار مهیا باشد واحد یک آکریلیک را هم راه‌اندازی خواهیم کرد. کاظمی اضافه کرد: با توجه به میزان سرمایه‌ای که در این کارخانه وجود دارد لازم است پلی اکریل در اولویت مواردی که در سفر رئیس‌جمهور به آن توجه می‌شود، قرار گیرد.

بازگشت ۱۸۰ واحد تولیدی استان اصفهان به چرخه تولید

معاون اقتصادی استاندار اصفهان نیز در این مراسم واردات آکریلیک را به‌عنوان یکی از محصولات استراتژیک کشور برای پیشگیری از خروج میلیون‌ها دلار ارز از کشور دانست و اظهار کرد: تلاش می‌کنیم کارخانه آکریلیک پلی اکریل را به ظرفیت اسمی خود برگردانیم. امیررضا نقش گفت: با توجه به موقعیت استان به‌عنوان دومین استان صنعتی کشور با دارا بودن بیش از ۱۱ درصد جی دی پی کشور و حضور ۱۰ هزار بنگاه تولیدی در شهرک‌های صنعتی استان، اصفهان قطب صنعت و از طرف دیگر قطب کشاورزی کشور است. به گفته او تعداد زیادی از واحدهای تولیدی استان راکد بوده و بیش از ۴۵ درصد از واحدهای تولیدی با ظرفیت کمتر از ۶۰ درصد فعالیت می‌کنند که فعال‌سازی این واحدها از مهمتزین اولویت‌های استان است. نقش تأکید کرد: ۱۸۰ واحد تولیدی راکد و نیمه فعال در شش ماه گذشته، مجدداً به چرخه تولید بازگشته‌اند.

حمایت از پلی اکریل تا تکمیل ظرفیت تولید

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان نیز در این مراسم اظهار کرد: ۵۰ درصد از سهام مجموعه پلی اکریل سهام خرد است، این سهامداران در دهه گذشته متضرر شده‌اند و مجموعه کارکنان پلی اکریل در این مدت با فشارهای زیادی مواجه بوده‌اند. امیرحسین کمیلی افزود: امروز شاهد شروع فعالیت مجدد این کارخانه و بازگشت آن به جایگاه پیشین خود هستیم. او اضافه کرد: در مجموعه اداره صنعت، معدن و تجارت استان و شهرستان، در تسهیل تأمین مواد اولیه در واحد پلی‌استر و آکریلیک همکاری لازم انجام و تلاش می‌شود این راه‌اندازی با توقف مواجه نشود. کمیلی خاطرنشان کرد: تلاش خواهیم کرد مسیری که در پلی اکریل آغازشده تا تکمیل ظرفیت کارخانه ادامه یابد و از آن حمایت شود.

راه‌اندازی مجدد کارخانه آکریلیک 2 سنگر اول جبهه مبارزه اقتصادی است

امام‌جمعه مبارکه در مراسم راه‌اندازی دوباره کارخانه آکریلیک ۲ حمایت مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی را برای ادامه مسیر و شکوفایی این کارخانه ضروری دانست. حجت‌الاسلام سید مهدی موسوی گفت: ضرورت حمایت از این کارخانه در بین مسئولان شهرستانی وجود دارد اما لازم است مسئولان استانی بیش‌ازپیش از تولید حمایت کنند تا مشکلاتی ازجمله تأمین مواد اولیه برطرف شود. او ادامه داد: مرحله دوم بخش آکریلیک کارخانه پلی اکریل باهمت مهندسان ایرانی مجدداً راه‌اندازی شد، راه‌اندازی مجدد این کارخانه سنگر اول جبهه مبارزه اقتصادی با دشمنان است. امام‌جمعه مبارکه ادامه داد: برای اداره این کارخانه علاوه بر تلاش مهندسان، دست‌پر توان مسئولان استانی نیز باید در کار باشد تا درمجموع شاهد تحقق شعار سال بوده و از این رهگذر مشکلات معیشتی و اقتصادی کشور برطرف شود.

نمایندگان مجلس برای تهیه ملزومات پلی اکریل تلاش می‌کنند

نماینده مردم مبارکه هم در این مراسم گفت: پس از فراز و نشیب‌هایی که این کارخانه در دهه ۹۰ متحمل و تلاطم‌هایی که در عرصه اقتصادی کشور با آن مواجه شد، مجدد شاهد راه‌اندازی خط آکریلیک ۲ آن هستیم و سرانجام کشتی این کارخانه به ساحل نجات نزدیک شد. پروین صالحی با تأکید بر لزوم حرکت در مسیر راهی که رهبر معظم انقلاب برای صنعت کشور با عنوان تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین ارائه داده‌اند، ادامه داد: نمایندگان مجلس در تأیید فرامین رهبر معظم انقلاب هر آنچه از تهیه مواد اولیه و فراهم کردن ملزومات کارخانه نیاز باشد، انجام خواهند داد. نماینده مبارکه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امید است این همدلی به پویایی سرافرازی و برازندگی هرچه بیشتر این واحد تولیدی که روزگاری نگین نساجی خاورمیانه بود به نقطه اوج خود نزدیک شود.

  • YmY3YzQUQYMz
  • YmY3YzQt4cDN
  • YmY3YzQyWsTW
  • YmY3YzQ22b8l
  • YmY3YzQm1Jea
  • YmY3YzQyRSJG
  • YmY3YzQo7LAL
  • YmY3YzQuZPfF
  • YmY3YzQUVX98
  • YmY3YzQ1g4eM
  • YmY3YzQNdJSJ
  • YmY3YzQB3Tgy
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار