مصوبات شورای شهر بدون تأیید کمیته تطبیق ضمانت اجرایی ندارد

اصفهان  - فرماندار شاهین شهر و میمه گفت: مصوبات شوراهای شهر و روستا بدون عبور از کمیته تطبیق ضمانت اجرایی ندارد.

مصوبات شورای شهر بدون تأیید کمیته تطبیق ضمانت اجرایی ندارد

گزارش خبرنگار مهر، سیدمحمدرضا کاظمی طبا ظهر پنجشنبه در همایش گرامیداشت شوراهای شهرستان شاهین شهر و میمه با تقدیر و تشکر از نقش شوراها در کمک به دولت اظهار داشت: بسیاری از کم و کاستی‌ها ما دولت مردان در ارائه خدمات به مردم توسط شوراها جبران می‌شود.

وی با بیان اینکه در دفاع از حقوق مردم با هیچ کسی عقد اخوت نبسته ایم ، افزود: از طرف دیگر باید در راستای حفظ و منزلت شورا بسیار تلاش کرد چرا که شوراها مغز متفکر منطقه محل خدمت خود هستند.

فرماندار شاهین شهر و میمه با بیان اینکه قانون به صراحت دخالت اعضای شورای شهر را در امور اجرایی تخلف اعلام کرده است، ادامه داد: در قانون وظایف شوراها در دو بعد برنامه ریزی یا ریل گذاری و نظارت به خوبی معین شده است.

وی بر بحث دقیق نظارت بر حساب رسی ها و گزارش‌های حسابداری تاکید کرد و بیان داشت: اعضای شورا انتظار می‌رود که بر قانون شورای به خصوص مفاد ۸۰، ۶۷ و ۶۸ اشرافیت کامل داشته باشند.

کاظمی طبا از اعضای شوراهای شهر و روستاهای شهرستان شاهین شهر و میمه خواست مباحث بافت‌های فرسوده، برنامه پنج ساله توسعه، بخشنامه سند تحول دولت مردمی در ابعاد مختلف و همچنین موضوع تخصیص ارزش افزوده را پیگیری کنند تا شهرداری‌ها تحت امر بتوانند پاسخگوی مطالبات به حق مردمی باشند.

لزوم دقت اعضای شورا در زمان مکاتبات رسمی

وی از اعضای شوراهای شهر و روستا خواست در هنگام مهر و شماره مکاتبات رسمی بسیار دقت کنند و افزود: طبق قانون اعضای شورا نمی‌توانند در کمیسیون معاملات و مالی شهرداری عضو شوند و تنها حق معرفی نماینده دارند.

فرماندار شاهین شهر و میمه با تاکید بر اینکه اعضای شوراهای شهر و روستا باید در حوزه اموال منقول و غیر منقول دقت کنند، گفت: مصوبات تصویب شده باید در درون سایت شوراها بارگذاری و به اطلاع عموم مردم برسد.

وی با بیان اینکه مصوبات شوراهای شهر و روستا بدون عبور از کمیته تطبیق ضمانت اجرایی ندارد، بیان داشت: در سال‌های گذشته واژه ابهام و غیرابهام و تأیید و رد وجود داشت اما بر اساس ابلاغ وزارت کشور واژه ابهام و غیر ابهام برداشت شده و تنها تأیید و رد وجود لذا اعضای شورا در ارسال مصوبات خود نهایت دقت را داشته باشند.

کاظمی طبا با تاکید مجدد بر اینکه شما شورای شهر و روستا هستید نه شورای شهرداری و دهیاری تصریح کرد: حتماً مسائل و مشکلات حوزه خود را منعکس کنید و ما تا جایی بتوانیم از طریق استانداری اصفهان و نماینده مجلس در راستای حل و فصل آنها گام بر خواهیم داشت.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار