اعمال عوارض صادراتی باعث خروج ایران از بازارهای جهانی خواهد شد

مدیر فروش شرکت فولاد کاوه جنوب کیش گفت: واحدهای تولیدکننده فولاد در سال جدید با افزایش قیمت حامل‌های انرژی، سطح دستمزد کارگران و قطعی برق و گاز مواجه هستند و اعمال عوارض صادراتی به نوعی باعث خروج بازارهای صادراتی از دست فعالان ایرانی خواهد شد.

اعمال عوارض صادراتی باعث خروج ایران از بازارهای جهانی خواهد شد

به گزارش ایراسین به نقل از فولادبان،‌ احمد طاهری نصر مدیر فروش شرکت فولاد کاوه جنوب کیش با اشاره به اعمال عوارض صادراتی بر محصولات فولادی افزود: اعمال عوارض صادراتی به نوعی باعث خروج بازارهای صادراتی از دست فعالان ایرانی خواهد شد، بازارهایی که بازرگانان و صادرکنندگان ایرانی در شرایط سخت و دشوار توانستند محصولات فولادی ایران را با آنجا صادر و به عنوان بازار هدف شناسایی کنند.

وی ادامه داد: در این مصوبه شمش از محصولات میانی زنجیره فولاد آورده شده است در حالیکه شمش فرآوری زیادی روی آن انجام شده و محصول میانی نیست و به نوعی محصول نهایی قلمداد می شود و محصول میانی زنجیره فولاد ماده خام مثل آهن اسفنجی، کنسانتره و گندله است و همین موضوعات مشکلات زیادی را برای فعالان این صنعت ایجاد کرده است.

مدیر فروش شرکت فولاد کاوه جنوب کیش با اشاره به مازاد تولید محصولات فولادی در کشور تصریح کرد: در بازار داخل در حال حاضر مازاد شمش وجود دارد واین مازاد تولید باید حتما صادر شود و پتانسیل فروش را در داخل ندارد و موانع موجود صادراتی برای محصول ارزآور و راهبردی فولاد، سیاست صحیح و درستی نیست.

طاهری گفت: مازاد تولید شمش دو برابر مصرف شمش تولیدکنندگان محصولات نوردی درداخل است یعنی ۵۰ درصد مازاد مصرف است و این میزان مازاد باید صادر شود در غیر این صورت موجب تعطیلات بسیاری از واحدهای تولیدی خواهد شد.

وی با اشاره به اصلاح نرخ عوارض در هفته گذشته افزود: اصلاح نرخ عوارض برای تولیدکنندگان شمش معنادار نیست و تفاوت زیادی نمی کند چون عوارض این بخش بسیارسنگین و بین ۸ تا ۱۱ است و فقط لغو یا حذف عوارض یا برگشتن به روال قبلی، برای تولیدکنندگان شمش امیدوارکننده خواهد بود.

مدیرفروش شرکت فولاد کاوه جنوب کیش ادامه داد: اعمال عوارض صادراتی درحالی به تصویب دولت رسیده است که تمام واحدهای تولیدکننده فولاد در سال جدید با افزایش قیمت حامل‌های انرژی ، سطح دستمزد کارگران و قطعی برق و گاز مواجه هستند و افزایش هزینه های تولید و عوارض صادراتی رمقی برای تولیدکنندگان نخواهد گذاشت و فعالیت آنها غیراقتصادی خواهد شد.

طاهری همچنین با اشاره به نامناسب بودن بستر بانکی افزود: پرداخت اینترنتی عوارض صادراتی برای فولادسازان مشکلات زیادی ایجاد کرده با این حال بدون ایجاد بستر مناسب ، اخذ عوارض بانکی آغاز شده است.

منبع: irasin-24650

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار