واکسیناسیون ۲۳۰ هزار اتباع غیر ایرانی علیه سرخک؛ تاکنون

رئیس اداره ایمن‌سازی و بیماری‌های قابل‌پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت بابیان اینکه درحال حاضر، با طغیان سرخک در کشورهای همسایه روبه‌رو هستیم و منجر شده مواردی نیز در کشور ما دیده شود، گفت: بر همین اساس عملیات واکسیناسیون سرخک برای افراد غیرواکسینه ازجمله اتباع افغانستانی، در دستور کار قرار گرفته است.

واکسیناسیون ۲۳۰ هزار اتباع غیر ایرانی علیه سرخک؛ تاکنون

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدمحسن زهرایی به مناسبت هفته واکسیناسیون، اظهار کرد: واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی شناخته‌شده برای حفظ و ارتقای سلامت کودکان و سایر گروه‌های هدف در جامعه است. در طی سال‌های گذشته کشورها تلاش کردند که از ابتکارات و اقدامات مختلفی برای ارتقای برنامه واکسیناسیون گروه‌های هدف، استفاده کنند.

وی افزود: به‌عنوان نمونه در مناطق مختلف سازمان جهانی بهداشت ایده برگزاری هفته واکسیناسیون مطرح شد که در ابتدا از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۰ در دو یا سه منطقه سازمان جهانی بهداشت و سپس در برخی کشورهای عضو منطقه مدیترانه شرقی که ایران نیز جزو آن است، این برنامه آغاز شد و درنهایت به دلیل نتایج مطلوب برای جلب مشارکت جامعه و ارتقای برنامه واکسیناسیون، کشورهای عضو سازمان جهانی بهداشت در گردهمایی سالیانه در اردیبهشت سال ۲۰۱۲، مصوب کردند که هرسال در تمام کشورهای دنیا، هفته آخر آوریل، هفته جهانی واکسیناسیون نام‌گذاری شود.

رئیس اداره ایمن‌سازی و بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت، تصریح کرد: به‌طور معمول کشورها از این فرصت بهره می‌برند تا به چند هدف برسند؛ اول اینکه کارکنان بهداشتی و جامعه پزشکی نسبت به برنامه واکسیناسیون و اهمیت آن، آموزش‌های کافی را ببینند، دوم، ارائه خدمات واکسیناسیون به اشکال مختلف ازجمله کمپین‌های واکسیناسیون، واکسیناسیون خانه به خانه و یا برگزاری واکسیناسیون در ساعات خارج از وقت اداری و یا اعزام گروه‌های سیار به مناطق دوردست روستایی و اجرای برنامه‌های آموزشی برای جلب مشارکت جامعه و آموزش خانواده‌ها و جلب حمایت سیاست‌گذاران ارشد سلامت کشور، است.

وی گفت: در سال جاری، این برنامه را به دلیل تداخل با ماه مبارک رمضان به‌جای هفته اول اردیبهشت‌ماه، در هفته آخر اردیبهشت برگزار می‌کنیم و از شنبه بیست و چهارم اردیبهشت تا سی‌ام اردیبهشت هفته واکسیناسیون در کشور ما برگزار می‌شود که دانشگاه‌های علوم پزشکی نیز برنامه‌هایی را اجرا خواهند کرد.

زهرایی افزود: در حال حاضر، با طغیان سرخک در کشورهای همسایه روبه‌رو هستیم که منجر شده مواردی نیز در کشور ما دیده شود، بنابراین، عملیات واکسیناسیون سرخک برای افراد غیر واکسینه ازجمله اتباع افغانستانی، در دستور کار قرارگرفته و اجرا شد. تاکنون ۲۳۰ هزار اتباع غیر ایرانی علیه سرخک واکسینه شده‌اند و این برنامه تداوم خواهد داشت و در طی هفته آتی که تحت عنوان هفته واکسیناسیون نام‌گذاری شده، باقدرت بیشتری انجام خواهد شد.

به گزارش ایمنا، آخرین هفته ماه آوریل، مصادف با ششم تا یازدهم اردیبهشت، به‌عنوان هفته جهانی واکسیناسیون نام‌گذاری شده است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار