هتل عباسی در بیش از نیم‌ قرن ۲۵۰ هزار تومان اجاره داده است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: هتل عباسی در بیش از نیم‌قرن ماهانه ۲۵۰ هزار تومان اجاره پرداخت کرده و این امر ظلم بزرگی به مدرسه امام صادق (ع) بوده است.

هتل عباسی در بیش از نیم‌ قرن ۲۵۰ هزار تومان اجاره داده است

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام محمدحسین بلک ، امروز شنبه _ بیست و چهارم اردیبهشت‌ماه_ در کارگروه بررسی مسائل مربوط به حفظ، احیا و تسهیل در امر سرمایه‌گذاری اماکن تاریخی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان اصفهان، اظهار کرد: امروز درآمد موقوفات دست اوقاف نیست، حتی اگر ما ۱۰ درصد از درآمد موقوفات را در دست داشتیم می‌توانستیم به همه امورات خود رسیدگی کنیم.

وی افزود: اوقاف اعتبار دولتی هم ندارد و از سویی باید توجه داشت که اعتبارات موجود در اوقاف باید بر پایه اصول شرعی هزینه شود و امکان هزینه آن در هرجایی وجود ندارد همچنین اوقاف دارای میلیاردها تومان درآمد است اما ما برای تأمین اعتبار ۱۰۰ میلیون تومانی دچار مشکل هستیم به همین جهت ما از دستگاه‌ها مطالبات بسیار زیادی داریم که اگر ۱۰ درصد آن را برگردانند مشکلات اوقاف حل می‌شود.

سند بسیاری از موقوفات به نام اوقاف است اما درآمد آن جای دیگری هزینه می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان بابیان اینکه هتل عباسی طی نیم‌قرن ماهانه ۲۵۰ هزار تومان اجاره داده است، تصریح کرد: این در شرایطی است که ما هنوز موفق به تعمیر کاشی‌های گنبد مسجد امام صادق که باید هزینه آن از درآمد هتل عباسی تأمین شود، درمانده هستیم و امروز کاشی‌ها را با استفاده از چسب نواری نگه داشته‌ایم.

وی ادامه داد: امروز اجاره هتل عباسی ۶۰ میلیون تومان است و این در حالی است که یک باب مغازه در شاهین‌شهر ۴۷ میلیون تومان ماهانه اجاره پرداخت می‌کند. از سوی دیگر باید توجه داشت که بناهای تاریخی زیادی در استان و شهر اصفهان وجود دارد که موقوفه و درآمدزا هستند اما در تصرف دیگر دستگاه‌ها هستند ازجمله مسجد امام (ره)، منارجنبان و … که سند آن‌ها به نام اوقاف است اما درآمد آن جای دیگری هزینه می‌شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار