چشم‌پوشی مدیریت شهری از عواید حاصل از هتل‌سازی در اصفهان

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان از تصویب طرحی مرتبط با عوارض ساخت‌ساز هتل و مهمان‌پذیر با هدف توسعه گردشگری خبر داد.

چشم‌پوشی مدیریت شهری از عواید حاصل از هتل‌سازی در اصفهان

به گزارش دبیرخانه مشترک شهر، علی صالحی امروز -یکشنبه، بیست‌وپنجم اردیبهشت‌ماه- در گفت‌وگوی خبری پس از چهل و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار کرد: در ابتدای جلسه امروز گزارش حسابرسی و بازرسان شرکت اتوبوسرانی اصفهان در قالب مجمع این شرکت قرائت شد و پس از طرح نکات و تذکرات، این گزارش که مربوط به سال ۹۹ بود به تصویب رسید.

وی افزود: لایحه‌ای در خصوص تمدید اجاره مکان شرکت تعاونی کارگران شهرداری اصفهان بررسی شد، مکان این ملک تحت نظارت سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهرداری بود که با تذکرات اعضای شورای اسلامی شهر برای تکمیل هرچه سریع‌تر ساختمان این تعاونی به تصویب رسید. قرار شد برای ۱۰ ماه آینده اجاره‌بهای این مکان توسط شرکت تعاونی پرداخت شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: لایحه نحوه محاسبه عوارض صدور پروانه ساختمانی برای هتل‌ها و مهمان‌پذیرها نقطه عطف جلسه امروز بود.

وی افزود: با توجه به دغدغه‌های اعضای شورای اسلامی شهر و شهرداری جهت توسعه گردشگری در اصفهان و افزایش درآمدهای شهری ناشی از این صنعت دومین مصوبه در این رابطه که اصلاح مصوبه قبلی به درخواست اداره کل میراث فرهنگی بود در دستور کار قرار گرفت.

صالحی ادامه داد: بر این اساس شورای اسلامی شهر و شهرداری تقریباً از تمام عایدات خود از ساخت‌ساز ناشی از حوزه هتل و مهمان‌پذیر چشم پوشی کردند و تعرفه مربوط به این ساخت‌وساز را در قالب تعرفه صنعتی و با نزدیک ۹۹ درصد تخفیف و تنها معادل یک درصد عوارض صنعتی تصویب کردند، البته این موضوع تبصره‌های توضیحی نیز دارد.

وی خاطرنشان کرد: این مصوبه گام بلند مدیریت شهری در تداوم مسیری است که از گذشته و ادوار قبل وجود داشت و امیدوارم حسن نیت خود را در این مسیر ثابت کرده باشیم. منتظر هستیم سایر گروه‌های متولی گردشگری نیز به میدان بیایند تا بتوانیم تحول قابل توجهی در این حوزه را شاهد باشیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: تاکید می‌کنیم که این موضوع اهتمام شورای اسلامی شهر و شهرداری در رابطه با تقویت حوزه هتل سازی است و به لحاظ قانونی به نوعی الزامی برای مدیریت شهری برای گذراندن این مصوبه وجود نداشته، اما این لطف و توجهی است که اعضای شورای شهر و شهرداری نسبت به شهر داشتند در واقع به دنبال ادای حق خود نسبت به شهر بودند.

وی افزود: همچنین توافق نامه‌ای برای آزادسازی در خیابان طالقانی مربوط به ایستگاه قطار شهری نیز در جلسه امروز به تصویب رسید.

صالحی بیان کرد: لایحه نام‌گذاری سه خیابان، یک پل، سه چهارراه، یک مجموعه ورزشی، یک سالن ورزشی و یک بخش در باغ رضوان نیز امروز بررسی شد که به جز یک چهارراه و بخش مربوط به باغ رضوان سایر موارد به تصویب رسید.

وی گفت: امروز نامه‌های توضیح مجدد درباره مصوباتی که در صحن به تصویب رسیده و به هیئت تطبیق رفته، اما آنجا به تصویب نرسیده بود، از جمله خدمات و کرایه انواع تاکسی و خدمات تاکسیرانی، شیوه‌نامه سرمایه‌گذاری و مشارکت شهرداری مطرح شد و دوباره به هیئت تطبیق ارسال می‌شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار