فرش اصفهان کلید رونق اقتصادی است

یک کارشناس فرش گفت: نمی‌توان از ارتباط مستقیم هنر صنعتی مانندفرش و صنعت گردشگری غافل بود، چراکه فرش، نماد اصفهان و عاملی درجهت جذب گردشگر به این شهر است. همچنین با راه‌اندازی سیستم گردشگری فرش به رونق گردشگری دست می‌یابیم و تحرک و پویایی بازار فرش را نیز شاهد خواهیم بود.

فرش اصفهان کلید رونق اقتصادی است

سهند عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: صنایع‌دستی از مظاهر فرهنگی و هنری هر کشوری بشمار می‌رود که نماینده‌ای از ویژگی‌های تاریخی، فرهنگی و اجتماعی آن سرزمین است. به عبارتی نقش اول را در شناسایی فرهنگ و تمدن یک کشور یا یک استان، شهر و روستا دارد و می‌تواند در جلب گردشگران نقش بزرگی را ایفا کند.

وی افزود: حال با توجه به اینکه اصفهان از مراکز صنایع دستی ایران و دنیا محسوب می‌شود قطعاً توجه به این قابلیت از اهمیت بالایی برخوردار است.

این کارشناس فرش گفت: در بین صنایع دستی استان اصفهان، فرش از قدمت، ارزش و آوازه ویژه‌ای در دنیا برخوردار است. بنابراین لازم است راهکارهایی اندیشید تا گردشگران با ذوق و تمایل بیشتری برای بازدید از کارگاه‌های تولید فرش، راهی شهرهای معروفی چون اصفهان شوند.

به باور عباسی می‌توان با فراهم سازی شرایط مناسب امکان تماشای مراحل تولید فرش را برای گردشگران فراهم آورد که این اقدام به شناخت بیشتر فرش اصفهان و استقبال نسبت به خرید آن کمک می‌کند. ضمن آنکه در جهت توسعه گردشگری تحت عنوان گردشگری فرش هم کمک کننده است.

وی اظهار کرد: نمی‌توان از ارتباط مستقیم هنر صنعتی مانند فرش و صنعت گردشگری غافل بود، چراکه فرش، نماد اصفهان و عاملی درجهت جذب گردشگر به این شهر است. همچنین با راه اندازی سیستم گردشگری فرش به رونق گردشگری دست می‌یابیم تحرک و پویایی بازار فرش را هم شاهد خواهیم بود.

منبع: imna-573797

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار