تحقق اهداف تربیتی در اقتصاد کلان یک دیدگاه انسان ساز است
اصفهان- وزیر آموزش و پرورش گفت: تحقق اهداف تربیتی در اقتصاد کلان و آموزش با استناد به سند تحویل بنیادین یک دیدگاه انسان ساز است.
به گزارش خبرنگار مهر، یوسف نوری بعد از ظهر سهشنبه در گردهمایی رؤسای مجامع خیرین مدرسه ساز کشور اظهار داشت: ۲ دیدگاه در رابطه با خیران وجود دارد که نظریه اول معتقد است زیرساختهای فیزیکی زیاد شده، تجهیزات و فضا وجود دارد و در بُعد اقتصادی این تعداد بنا ایجاد شد بر تولید ناخالص و اشتغال تأثیر گذار است و عدالت را محقق میکند زیرا مشاغل ساختمانی ۳۰ هزار اشتغالزایی دارد و این اقتصاد خرد است.
وی افزود: زمانیکه فردی یا شرکتی به بالاترین مرحله برسد یه ایفای مسئولیت اجتماعی میپردازد و برند سازی میکند و کسانی برند و نما ویژه دارند که خیر هستند و آخر به انفاق میرسد.
وزیر آموزش و پرورش در تعلیم و تربیت را شامل سواد پایه، مفهومی و عملکرد و چند بُعدی دانست و گفت: اگر فردی با سواد عملکردی مسئولیت اجتماعی ایفا کند سواد چند بعدی دارد و شما خیران مدرسه ساز از جمله کسانی هستید که سواد چند بعدی دارید.
نوری خطاب به خیران حاضر در جلسه، گفت: شما الگوی فرزندان ما هستید زیرا برای اینکه بخواهیم به فرزندانمان پاسخ دهیم که این مدرسه را چه کسی ساخته است سوادها را بشکافیم، توصیف کنیم و مثال بزنیم.
وی تصریح کرد: جامعه ما در نظام تعلیم و تربیت اگر بخواهد به اهداف سند تحول بنیادین برسد، باید پیوست فرهنگی بنویسید وگرنه این مهم امکان ندارد. در نظام اسلامی فردی که سواد چند وجهی دارد، تزکیه شده و پاک است، میآموزد و پس از آن که مسئولیت اجتماعی را فرا گرفت به یک انسان حکیم تبدیل میشود.
وزیر آموزش و پرورش ابراز داشت: همواره به رسانهها میگویم از ما مبانی را برسید نه اینکه نظام رتبه بندی فرهنگیان و … چه شد از خیران بپرسید که چه سرمایهای است که با هیچ پولی نمیتوان خرید.
نوری گفت: در بیانیه گام دوم یکی از هفت برکت مشارکت خیران در امور اجتماعی و فرهنگی است و آنچه که امروز ما در این جلسه دیدیم و شنیدیم جز ایثار و گذشت نبود و از این رو خداوند به خیران عزت داده است.
در پایان این گردهمایی سه ساعته تفاهم نامه ارتقای همکاری مدرسه سازی و نوسازی مدارس وزارت اموزش و پرورش و جامعه خیران مدرسه ساز کشور امضا شد. و رئیس اتاق بازرگانی اصفهان سفیر خیران مدرسه ساز کشور معرفی شد.