تقاضای جهانی برای فولاد و سنگ آهن افزایش می یابد

معاون بخش تحقیقات بازار سیزا، در جمع خبرنگاران گفت: انجمن آهن و فولاد چین (Cisa) بسیار خوشبین است که تقاضا برای فولاد و سنگ آهن پس از کنترل موارد کووید- 19 افزایش یابد.

تقاضای جهانی برای فولاد و سنگ آهن افزایش می یابد

به گزارش ایراسین به نقل از آرتان‌پرس، چی بین، معاون بخش تحقیقات بازار سیزا، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: انجمن آهن و فولاد چین (Cisa) بسیار خوشبین است که تقاضا برای فولاد و سنگ آهن پس از کنترل موارد کووید- ۱۹ افزایش یابد.

وی افزود: موارد کووید- ۱۹ قبلاً تحت کنترل بود و تولید فولاد در سطح سالمی بود، اما موارد مثبت جدیدی که در حدود سه ماهه دوم سال ظاهر شد، دولت چین را بر آن داشت تا سیاست سختگیرانه خود را در چندین شهر بزرگ اعمال کند و این اتفاق منجر به کاهش تولید فولاد و کاهش تقاضا برای سنگ آهن شد.

چی بین در ادامه تصریح کرد: علاوه بر این، جنگ روسیه و اوکراین باعث کاهش عرضه و افزایش قیمت مواد خام شده است، حاشیه سود فولادسازان را محدود کرده و اکثر کارخانه‌ها را وادار کرده تا هزینه‌های تولید را پایین نگه دارند.

معاون بخش تحقیقات بازار سیزا بیان داشت: دولت چین با وجود ظهور مجدد کووید-۱۹، نرخ تولید ناخالص داخلی خود را در ۵.۱ درصد حفظ کرده است و سیزا معتقد است که تقاضا برای فولاد و سنگ آهن باید در ماه‌های آینده پس از کنترل مجدد عفونت‌های کووید-۱۹ بازگردد.

بر اساس این گزارش، دولت چین پیش از این طرح هایی را برای سرمایه گذاری هنگفت در توسعه صنعت فولاد از طریق بسته های محرکی که بخش های ساخت و ساز و زیرساخت ها را هدف قرار می‌دهد، ارائه کرده بود و به گفته Qi، این یک سیگنال مثبت برای افزایش احتمالی تقاضا برای سنگ آهن و محصولات فولادی بود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار