آموزش خدمات کشاورزی پهپادی و اشتغال‌زایی برای مددجویان اصفهانی

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اصفهان از برگزاری نخستین دوره آموزشی خدمات کشاورزی پهپادی برای مددجویان اصفهانی با هدف ارتقای سطح درآمد اقتصادی خبر داد.

آموزش خدمات کشاورزی پهپادی و اشتغال‌زایی برای مددجویان اصفهانی

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمد رضایی، با اشاره به اجرای طرح خدمات کشاورزی پهپادی با هدف ارتقای سطح درآمد خانواده‌های تحت حمایت، اظهار کرد: با توجه به لزوم بهره‌گیری از ظرفیت‌های دانش‌بنیان برای توانمندسازی اقتصادی مددجویان و پذیرش فناوری پهپاد در کشاورزی همچنین ظرفیت بالای اشتغال‌زایی در این بخش، کارگاه‌های آموزشی برای اشتغال در طرح نوین پهپاد آغاز شد.

وی برگزاری کارگاه آموزشی این طرح نوین از خدمات کشاورزی را در قالب الگوی راهبری شغلی و در یک برنامه فشرده برای مددجویان دانست و افزود: در نخستین کارگاه آموزشی چهار روزه، تیمی سه نفره از مددجویان بوئین و میاندشت، تحت آموزش قرار گرفتند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اصفهان با اشاره به شرایط لازم برای واگذاری پهپادها به مددجویان جویای کار، گفت: کمیته امداد به متقاضیان واجد شرایط برای دریافت این پهپادها علاوه بر پرداخت تسهیلات مورد نیاز، آموزش‌های لازم نیز ارائه خواهد کرد.

وی درباره مزایای کاربرد این پهپادها ، خاطرنشان کرد: استفاده از این طرح نوین، در تخریب زمین و مزارع استفاده از تراکتور، تسهیل عبور در مناطق سخت و مصرف بهینه سم به میزان ۳۰ تا ۵۰ درصد و صرفه‌جویی در مصرف آب به میزان ۹۰ درصد و سمپاشی در مدت زمان هفت تا ۱۰ دقیقه برای هر هکتار را امکان‌پذیر می‌کند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار