هواپیمای ترابری سبک «سیمرغ» در اصفهان رونمایی شد

اصفهان – هواپیمای ترابری سبک «سیمرغ» در اصفهان با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح رونمایی شد.

هواپیمای ترابری سبک «سیمرغ» در اصفهان رونمایی شد

به گزارش خبرنگار مهر، امیر سرتیپ محمد رضا آشتیانی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح پیش از ظهر پنجشنبه در آئین رونمایی از هواپیمای ترابری سبک «سیمرغ» ساخت متخصصان سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع در شرکت هِسای اصفهان اظهار داشت: شرایط اقلیمی و جغرافیایی کشور ایران مجهز شدن ایران به هواپیمای ترابری را اجتناب پذیر کرده است.

وی با بیان اینکه کشور ایران به لحاظ موقعیت جغرافیایی و گستردگی منطقه‌ای، همواره امکان مواجهه با مخاطرات طبیعی گوناگون از جمله، سیل، آتش سوزی و زلزله را دارد، تصریح کرد: وجود هواپیمای ترابری سبک در کنار بالگردهای امداد رسانی، کمک فراوانی در راستای خدمت رسانی به مردم، دستگاه‌ها، سازمان‌های کشوری و لشکری خواهد کرد.

اهمیت ترابری هوایی برهیچ کس پوشیده نیست

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه اهمیت ترابری هوایی برای انجام مأموریت‌های لجستیکی، حمل بار، حمل نفرات، ارسال تدارکات و پشتیبانی از نیروهای مسلح در میدان‌های نبرد بر هیچ کس پوشیده نیست، ادامه داد: تحولات منطقه و تهدیدات پیش روی جمهوری اسلامی بر ضرورت تحقق این امر افزوده است.

وی با تاکید بر اینکه وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به عنوان یک سازمان قدرت ساز، اقتدار آفرین و پشتیبانی کننده از نیروهای مسلح، رسالت بسزایی در افزایش قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی دارد، گفت: در این راستا رفع نیازمندی‌های نیروهای مسلح در عرصه‌های مختلف رزم زمینی، دریایی، هوایی و جنگ الکترونیک و گلوگاه‌هایی که تعیین کننده پیروزی در عرصه نبردهای نامتقارن است، به عنوان اولویت اساسی و درجه اول وزارت دفاع با جدیت و شتاب هر چه بیشتر دنبال خواهد شد.

امیر سرتیپ آشتیانی در خصوص روند ساخت هواپیمای ترابری سبک «سیمرغ» افزود: این هواپیما برابر با طراحی و توسعه یافته هواپیماهای هم نسل خود است که کاملاً تولید داخل بوده و متناسب با نیازهای مورد تقاضای دستگاه‌های کشوری و لشکری و همچنین لحاظ کردن شرایط آب و هوایی کشور ساخته شده است.

هواپیمایی ترابری سبک «سیمرغ» مطابق با استانداردها و مقررات بین المللی ساخته شده است

وی با بیان اینکه هواپیمایی ترابری سبک «سیمرغ» مطابق با استانداردها و مقررات بین المللی ساخته شده است، اضافه کرد: این هواپیما طی سال‌های گذشته چندین بار تست شده و تست‌های زمینی و هوایی را سپری کرده و سیستم پیشرانه آن نیز به دست متخصصان صنعت هوایی وزارت دفاع در حال بررسی و انجام بوده است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به اینکه هواپیمای ترابری سبک «سیمرغ» اگر چه به لحاظ پلتفرم ساختاری مشابه نسل‌های هم رده خود دارد، اما سیستم اویونیک، پیشرانه هواپیما، قطعات جدید و قدرت مانور این پرنده، قابل مقایسه با نمونه‌های مشابه نیست، گفت: این محصول نهایی که به دست متخصصان داخلی ساخته و باز طراحی شده است زمینه، بستر و دانشی جدید را برای طراحی و ساخت هواپیماهای پیشرفته‌تر به وجود آورده است.

وی با اشاره به اینکه هواپیمای ترابری سبک «سیمرغ» از هر نظر منافع ملی کشور را تقویت می‌کند، ادامه داد: طراحی و ساخت این هواپیما علاوه بر ارز آوری قابل توجه، پایین آوردن هزینه‌ها، اشتغال مستقیم و غیر مستقیم، تحقق اقتصاد مقاومتی در وزارت دفاع، بلوغ فناورانه و صنعتی و در نهایت جام ظرفیت‌های ملی برای تولید محصولی راهبردی و فناورانه ، ورود صنعت هوایی کشور و به ویژه نیروهای مسلح را با باشگاه سازندگان هواپیماهای سنگین و فوق پیشرفته سرعت می‌بخشد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار