دشمن بر روی خدشه دار کردن ارزش‌ها در کشور متمرکز شده است

اصفهان - دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: دشمن بر روی خدشه دار کردن ارزش‌های ما متمرکز شده و باید با هوشیاری کامل از این نبرد نیز سربلند خارج شویم.

دشمن بر روی خدشه دار کردن ارزش‌ها در کشور متمرکز شده است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری ظهر پنجشنبه در کنگره شهدای طلاب و روحانی استان اصفهان که در سالن اجتماعات گلستان شهدابی اصفغهان برگزار شد با بیان اینکه تأثیرگذاری روحانیت به صورت کلان از سوی امام (ره) و دیگر چهره‌های تراز اول کشور مورد تائید قرار گرفته و به خوبی مشهود بوده است، اظهار داشت: نباید از یاد ببریم که ولایت پذیری و عشق رزمندگان به ولایت فقیه بود که در پیچیده‌ترین عملیات و در زمانی که کمترین تجیهزات را داشتیم به پیروزی رسیدیم.

وی با بیان اینکه امروز تمام تمرکز دشمن در بی‌تاثیر کردن جایگاه ولایت فقیه است، افزود: دشمن بر روی خدشه دار کردن ارزش‌های ما متمرکز شده و باید با هوشیاری کامل از این نبرد نیز سربلند خارج شویم.

دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انقلاب اسلامی زمانی به پیروزی رسید که جهان در وضعیت دو قطبی قرار داشت و ابر قدرت شرق با محوریت شوروی و ابر قدرت غرب با محوریت آمریکا کشورها را تحت سلطه خود قرار داده بودند، تصریح کرد: در همین دوران پیروزی انقلابی اسلامی این قطب‌بندی منحوس را از بین برد و آرایش جدیدی در نظام سیاسی و حاکمیتی جهان پدید آورد.

وی با بیان اینکه در آن زمان غرب و شرق از پیروزی انقلاب اسلامی وحشت کردند و از همان دوران کمر به نابودی نظامن بستند، افزود: در همان دوران استفاده از ابزار جنگی و رسانه‌ای را به کار گرفتند که نمونه آن جنگ تحمیلی و بکارگیری ۱۱۲ رادیوی دنیا بر علیه ایران بود.

حجت‌الاسلام ذوالنوری با بیان اینکه فعالیت گروهک‌های ضد انقلاب و افزایش شعارهای تجزیه طلبی تمام استان‌های مرزی نیز به بهانه نابودی انقلاب اسلامی پیشنهاد شد، گفت: در طول مدت بحران کردستان ۴۲ هزار شهید تقدیم انقلاب شد و بیش از ۴۰ هزار نیرو نیز در این خطه برای جلوگیری از بروز مشکلات جدید مستقر شدند.

وی گفت: دشمن امروز انواع تحریم‌های اقتصادی را بکار گرفته و با جنگ نا برابر قصد نابودی نظام را دارد و مردم ایران باید در این زمینه هوشیار باشند و با همراهی نظام از این بحران عبور کنند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در ادامه به سهم روحانیت در تقویت، تعمیق و دوام عوامل معنوی پیروزی در جبهه‌های حق علیه باطل اشاره کرد و افزود: نقش این قشر در بیش از ۷۰ عرصه بود اما محور اصلی و اولین نقش روحانیت در دفاع مقدس محور تأثیر گذاری کلی محسوب می‌شود.

شهادت ۳۶ امام جمعه و امام جمعه موقت در جنگ

وی با اشاره به نقش روحانیت در پشتیبانی از جنگ ابراز داشت: تریبون‌های نماز جماعت و جمعه، مساجد و حسینیه‌ها، مجالس خانگی، مراسم شهدا و راهپیمایی‌ها در اختیار آنان بود و فریاد انقلاب و مردم و حقانیت کشور از در سخنرانی‌های روحانیون بیان می‌شد.

حجت‌الاسلام ذوالنوری با اشاره به شهادت ۳۶ امام جمعه و امام جمعه موقت در هشت سال جنگ تحمیلی گفت: روحانیت در زمان دفاع مقدس حضور فیزیکی و در میدان داشت و دوشادوش مردم و رزمندگان در حفظ کشور در مقابل دشمن کوشید.

وی همچنین به نقش تخصصی و فرماندهی جنگ روحانیون در هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و ابراز داشت: در این زمینه شهید ردانی پور، شهید حجازی و شهید میثمی در ابتدا طلبه بودند سپس لباس پاسداری بر تن کردند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار