عصر جدید ترانه‌های اصفهانی

حضور یک تیم از رشته کاراته در برنامه پربیننده‌ای چون عصر جدید بهترین گزینه محسوب می‌شد تا گروه ترانه ره صدساله را یک ‌شبه طی کنند. آن‌ها حالا نه‌تنها به این برنامه ورود پیداکرده‌اند بلکه با درخششی خیره‌کننده پای به مرحله نیمه‌نهایی گذاشته و چشم امید به آرای مردمی دوخته‌اند.

عصر جدید ترانه‌های اصفهانی

اصفهان امروز - امیرحسین احتشامی | همه‌چیز از یک جرقه ذهنی شروع شد و تنها در یک بازه زمانی دوساله پروژه‌ای بزرگ را شکل داد. معرفی رشته ورزشی کاراته به عموم مردم هدف نهایی گروهی بود که برنامه عصر جدید را بهترین فرصت برای انجام چنین کاری می‌پنداشتند. حضور یک تیم از رشته کاراته در برنامه پربیننده‌ای چون عصر جدید بهترین گزینه محسوب می‌شد تا گروه ترانه ره صدساله را یک ‌شبه طی کنند. آن‌ها حالا نه‌تنها به این برنامه ورود پیداکرده‌اند بلکه با درخششی خیره‌کننده پای به مرحله نیمه‌نهایی گذاشته و چشم امید به آرای مردمی دوخته‌اند. آرائی که می‌تواند آن‌ها را حتی تا فینال و کسب عنوان بهترین گروه شرکت‌کننده در این برنامه رهنمون سازد. مرضیه جعفری، سرمربی تیم ترانه در گفتگویی به همه جوانب تشکیل این گروه پرداخته و ابعاد دقیق‌تری از چگونه شکل‌گیری گروه ترانه و ادامه فعالیت‌هایش را بازگو کرده است که در ادامه می‌خوانید.


ابتدا پیرامون شکل‌گیری گروه ترانه توضیحاتی صحبت کنید.

این تیم قدمت دوساله‌ای دارد. از دو سال پیش همواره در این فکر بودم که چگونه می‌توانم کاراته را به عموم مردم ایران و همه جهان معرفی کنم. با تماشای برنامه عصر جدید این جرقه در ذهن من زده شد که با بردن یک تیم از رشته کاراته به برنامه عصر جدید می‌توانم خیلی کار مثبتی برای استانم و این رشته انجام دهم. بر این اساس تصمیم گرفتم فراخوانی بزنم و از باشگاه‌هایی که تحت آموزش خودم بود افرادی را گزینش کرده و با بهترین‌های باشگاه‌های گوناگون این تیم را تشکیل دادم. بعد از اتمام مرحله گزینش، تمریناتمان را با بدنسازی و تمرینات پایه آغاز کردیم و سپس وارد مرحله تخصصی تمرینات کاراته شدیم. این تیم در ابتدا نامش «بوشیدو» بود به معنی «جنگجو» اما به دلیل این‌که نام یکی از شاگردانم ترانه بود و برای یادبود این دختر اسم تیم به ترانه تغییر پیدا کرد. البته لازم است این نکته را بگویم که ترانه در فیلم راستی آزمایی ما برای برنامه عصر جدید حضور داشت و با بچه‌ها تمرین می‌کرد اما متاسفانه مبتلابه دیابت و سپس قارچ سیاه شد و مهرماه 1400 فوت کرد.

آیا از همان ابتدا هدف تیم شرکت در برنامه عصر جدید بود؟

بله. هدف تیم از همان ابتدای شکل‌گیری حضور در برنامه عصر جدید بود

چند نفر در این تیم حضور دارند و از چه شهرستان‌هایی آمده‌اند؟

تعداد اعضای تیم 31 نفر هستند که از مناطق مختلف خود اصفهان مانند مسجد سید، پارک لاله، تعدادی زیادی از محله دهنو واقع در فلکه دانشگاه صنعتی، شهرک ولیعصر در سمت کاوه و به‌طورکلی از همه جای استان بازیکن داریم.

آیا حضور در عصر جدید اتفاق تازه‌ای برای گروه ترانه محسوب می‌شود؟

ما اتفاقات تازه و متفاوت زیاد داشتیم. ازجمله شرکت در لیگ‌های بین‌المللی، ملی، مسابقات کاراته وان و معرفی پدیده کاراته کشور به فدراسیون کاراته که یکی از شاگردانم بود. حضور در عصر جدید هم یکی دیگر از همین اتفاقات بود که برای تیم ترانه رخ‌داده است و مسیر را به سمت نمایش کاراته سوق داده است.

اعضای گروه پیش از این‌که دورهم جمع شوند مشغول به چه ورزشی بودند و آیا تنها در رشته‌های رزمی فعالیت داشتند؟

همه این افراد گروه کاراته کا هستند و سابقه کار آن‌ها از یک سال تا 19 سال را دربرمی گیرد که همه آن‌ها شاگردانم هستند و تنها کاراته‌کار می‌کنند.

اگر در برنامه عصر جدید عنوان بهترین گروه را کسب کنید چه هدف یا اهداف دیگری را دنبال خواهید کرد؟

قطعا هدف از حضور در این برنامه راه‌یابی به فینال و کسب عنوان قهرمانی در این دوره از عصر جدید است اما این تمام‌کار ما نیست. ما اهداف زیادی را برای خودمان تعریف کرده‌ایم و این تازه شروع کار ماست. برای شرکت در مسابقات آسیایی، جهانی و بین‌المللی و همچنین فستیوال‌های متفاوت و شناساندن این رشته به همه جهان برنامه‌هایی را در نظر گرفته‌ایم.

از اصفهان چه نهاد یا ارگان‌هایی برای حضور در عصر جدید به شما کمک کردند؟

حمایت‌های معنوی ارگان‌ها و افراد متفاوت باعث دلگرمی ما شد و موجب شد تا متوجه شویم که تنها نیستیم. ازجمله حضور رئیس کمسیون شورای شهر آقای مهرعلیپورو خانم کلاهدوزان عضو شورای شهر، حضور شهردار منطقه 8 اصفهان و همچنین حضور آقای سعید ساکت مجری تلویزیون در بین بچه‌های تیم باعث شد تا ما دلگرمی خاصی پیدا کنیم و بفهمیم که می‌توانیم پرقدرت‌تر از قبل ظاهر شویم. هیئت‌های ورزشی متفاوت نیز از ما حمایت کردند، ازجمله هیئت تکواندو، هیئت ووشو، هیئت نینجا و جودو. همچنین رئیس هیئت کاراته استان اصفهان آقای ناظریان که به ما خیلی لطف داشتند و حمایت‌های بی‌دریغشان را نثار ما کردند. از طرف فدراسیون کاراته هم حمایت‌های معنوی خوبی شدیم. همچنین آقای مسعود علمشیری مسئول سبک WSKF استان اصفهان که به ما خیلی کمک کردند و مکانی که ما در آنجا تمرین می‌کنیم متعلق به ایشان است و بی‌چون‌وچرا در اختیار ما قراردادند. همچنین حمایت‌های آقای صیادی مسئول کمیته فرهنگی باشگاه ولیعصر که در آن کار می‌کنیم هم خیلی قابل‌توجه بود.

محل تمرین شما کجاست و آیا ازنظر تمرینی مشکلی نداشتید؟

محل تمرین ما در مجموعه فرهنگی ولیعصر واقع در شهرک ولیعصر سمت کاوه است که مادر آنجا تمرین می‌کنیم. این مجموعه توسط خیرین ساخته‌شده و در اختیار عموم و همچنین ما قرار داده‌شده است. ما در این مکان تمرینات تخصصی شبانه‌روزی و اردوهای تمرینی را برگزاری می‌کنیم و خدا را شکر امکانات موردنیاز ما در این مکان وجود دارد و همین موضوع کمک کرده تا برنامه‌هایمان را به‌خوبی پیش ببریم.

اسپانسر خاصی گروه شما را تحت پوشش قرار داده است؟

این تیم یک تیم خودجوش مردمی است که نه ابتدای شکل‌گیری و نه حالا که تا مرحله نیمه‌نهایی بالاآمده‌ایم هیچ اسپانسر مالی نداشتیم و حمایت مالی تنها از طرف بچه‌ها و خانواده‌ها انجام‌شده است.

برخورد عوامل برنامه عصر جدید و به‌ویژه هیئت‌داوران این برنامه با شما چگونه بوده است؟

برخورد عوامل برنامه بسیار با ما خوب بوده و این برنامه جو بسیار مثبتی دارد. آن‌ها هر کاری که از دستشان برآمده برای ما انجام داده‌اند و مدیون آن‌ها هستیم. امیدوارم که بتوانیم یک روز لطفشان را جبران کنیم.

بالا بردن پرچم اصفهان در عصر جدید برای اعضای گروه چه حس و حالی داشت؟

از اصلی‌ترین اهداف ما در برنامه عصر جدید بالا بردن پرچم اصفهان در ایران و جهان است. بچه‌ها با شنیدن نام اصفهان باغیرت کار می‌کنند و با تمام وجود حرکات را انجام می‌دهند. امیدوارم که بتوانیم با حضور در فینال این برنامه به استان اصفهان ادای دین کنیم.

چه توقعی از همشهری‌ها و هم استانی‌های خودتان دارید؟

مردم استان اصفهان می‌توانند با شرکت در رای گیری این برنامه به بچه‌های گروه برای حضور در فینال برنامه عصر جدید کمک کنند. مردم می‌توانند با هر سیم‌کارت دو رای بدهند. یک‌بار با شماره‌گیری#220*780* و یک‌بار با اپلیکیشن 780. مردم می‌توانند با هر سیم‌کارت دو رای برای ما ثبت کنند تا با حمایت آن‌ها فینالیست این مسابقات شویم.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار