بزرگترین کشورهای تولیدکننده فولاد در دنیا

طبق آمارهای جهانی بزرگترین کشورهای تولیدکننده فولاد در دنیا مشخص شدند.

بزرگترین کشورهای تولیدکننده فولاد در دنیا

به گزارش خبرنگار ایراسین، مهم‌ترین تولیدکنندگان فولاد در دنیا در ماه آوریل مشخص شدند. چین در این ماه ۹۲.۸ میلیون تن در جایگاه اول قرار دارد که البته میزان تولید این کشور نسبت به مدت مشابه قبل یعنی آوریل ۲۰۲۱، ۵.۲ درصد کاهش یافته است. هند نیز با تولید ۱۰.۱ میلیون تن محصولات فولادی در جایگاه دوم قرار دارد. این کشور توانسته میزان تولید فولاد خود را نسبت به مدت مشابه در سال قبل ۶.۲ درصد افزایش دهد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، ژاپن با تولید ۷.۵ تن در ماه و پیشرفت ۴.۴درصدی، آمریکا با تولید ۶.۹ میلیون تن و کاهش ۳.۹درصدی، روسیه با تولید حدود ۶.۴ میلیون تنی و کاهش ۰.۶ درصدی، کره جنوبی با تولید ۵.۵میلیون تنی و کاهش ۴.۱ درصدی، آلمان با تولید ۳.۳ میلیون تنی و کاهش ۱.۱ درصدی، ترکیه با تولید ۳.۴ میلیون تنی و افزایش ۱.۶ درصدی ، برزیل با تولید ۲.۹ میلیون تنی و کاهش ۴ درصدی و ایران با تولید ۲.۲ میلیون تنی و کاهش حدود ۲۰.۷ درصدی در جایگاه‌های چهارم تا دهم قرار دارند.

در این گزارش که ورد استیل آن را منتشر کرده به این موضوع تصریح شده که در ماه آوریل ۶۴ کشور تولیدکننده فولاد هستند که در مجموع این کشورها فولاد حدود ۹۸ درصد از این محصول استراژیک را دنیا تولید می‌کنند. در قاره آفریقا: مصر، لیبی، و آفریقای جنوبی، در قاره آسیا و اقیانوسیه: استرالیا، چین، هند، ژاپن، نیوزلند، پاکستان، کره جنوبی، چین و ویتنام، در اروپا ۲۷ کشور در اتحادیه اروپا: در خاورمیانه: ایران، قطر، عربستان سعودی و امارات، در آمریکای شمالی: کانادا، کوبا، السالواردور، گواتمالا، مکزیک و آمریکا، در کشورهای حوزه cis: بلاروس، قزاقزستان، مولداوی، روسیه، اوکراین و ازبکستان و در آمریکای جنوبی: آرژانتین، برزیل، شیلی، کلمبیا، اکودور، پاراگوئه، پرو، اروگوئه و ونزوئلا از جمله کشورهای عمده تولیدکننده فولاد در دنیا هستند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار