واقعه نگاشت عکاس اصفهانی از مراسم تشییع حضرت امام خمینی (ره)

اصفهان - عکاس اصفهانی واقعه نگاشت مراسم تشییع پیکر مطهر رهبر کبیر انقلاب را در حوزه هنری اصفهان برای عکاسان جوان این شهر بیان کرد.

واقعه نگاشت عکاس اصفهانی از مراسم تشییع حضرت امام خمینی (ره)

به گزارش خبرنگار مهر، برنامه «واقعه نگاشت» صبح پنجشنبه در سالن سعدی حوزه هنری اصفهان با حضور برخی از عکاسان و هنرمندان سینمایی استان اصفهان برگزار شد.

در این برنامه که با حضور هنرمند عکاس فرهاد سلیمانی برگزار شد، این هنرمند به گفت‌وگو در خصوص حضور خود در مراسم تشییع امام خمینی (ره) و عکاسی از این واقعه مهم در دوران دانشجویی پرداخت و گفت: در این عکس‌ها مشخص است که مردم بسیار عاشق امام بودند و از جان و دل همه چیزشان را گذاشتند و آنچه که در عکس‌ها می‌بینید گریه مردم از ته دل است، مردم در آن زمان بسیار سرگشته و حیران بودند و نگران از آینده و حضور اقشار مختلف مردم از شهرهای مختلف ایران نیز در این مراسم قابل توجه است.

فرهاد سلیمانی ادامه داد: برخی از عکاسان نمی‌توانند از مردم عکاسی کنند زیرا درک شرایط اجتماعی و تعامل و ارتباط با مردم برای عکاسی از آنان بسیار مهم است.

وی تاکید کرد: بخش عظیمی از عکاسی مربوط به مکاشفه‌هایی است که عکاس در جریان عکاسی انجام می‌دهد، جسارت برای حضور در فضا مهم است و گاهی ترس اجازه نمی‌دهد تا شما تجربه کنید و خراب کنید و عکاسی کنید.

وی افزود: من همیشه به دانشجویان می‌گویم مزخرف‌ترین کار شما به اندازه کارهای خوب تان با ارزش است زیرا باعث می‌شود شما یاد بگیرید که چگونه عکاسی کنید.

وی به اهمیت گذر زمان در عکس اشاره کرد و گفت: گذر زمان باعث می‌شود تا شرایط برای شما در بیرون عکس عوض شود در حالی که عکس و آنچه که در آن است دچار تغییر نشده است.

سلیمانی داشتن استقامت را برای عکاس خبری یا مستند گرا اصل مهم دانست و افزود: اگر می‌خواهید یک واقعه مهم را ثبت کنید نباید آن را رها کنید و بروید در عکاسی از این مراسم (تشییع امام) تجربه تلخی که برای من مانده این است که من خسته شدم و کار را رها کردم در حالی که برای ثبت یک واقعه بسیار مهم شما باید استقامت داشته باشید.

وی خاطرنشان کرد: عکاسی از بحران آدم خاص خودش را می‌خواهد ما دو واقعه مهم مانند انقلاب و دفاع مقدس را داشتیم که بیش از دو میلیون قطعه عکس از آن زمان برای ما در انجمن عکاسان دفاع مقدس باقی مانده است.

توصیه او به عکاسان این بود که باید در از مقوله که عکاسی می‌کنی شناخت داشته باشید و با آن آشنایی داشته باشید تا بتوانید با توجه به شرایطی که در آن قرار می‌گیرید عکاسی بهتری کنید.

سلیمانی در پایان تصاویری را که از مراسم تشییع حضرت امام خمینی (ره) ثبت کرده بود به حضار نشان داد و توضیحاتی درخصوص آنها ارائه کرد.

سخنران این برنامه همچنین از بزرگداشت مریم کاظم زاده عکاس و خبرنگار شجاع زمان دفاع مقدس گفت و فیلم مستندی را از زندگی این بانوی هنرمند به نمایش گذاشت.

گفتنی است، چند تصویر از تصاویر ثبت شده از این مراسم که توسط این هنرمند عکاسی شده بود و تاکنون منتشر نشده‌اند در گالری تماشا رونمایی شد.

منبع: mehrnews-5505455

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار