فعلاٌ سویه‌های نگران‌کننده جدیدی از کرونا نداریم

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا آخرین سویه موجود را همان امیکرون دانست و گفت: سویه جدیدی از کرونا شناسایی نشده است و با بررسی کشورهای دیگر، سویه‌های جدیدی که نگرانی ایجاد کند حداقل تا یکی دو ماه آینده نداریم.

فعلاٌ سویه‌های نگران‌کننده جدیدی از کرونا نداریم

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس شیراوژن اظهار کرد: براساس آمار رسمی که در آزمایشگاه‌های کشور از سویه‌های کرونا به ثبت رسیده است، آخرین سویه موجود همان امیکرون است که شکل غالبی دارد. بنابراین؛ سویه جدیدی از کرونا وجود ندارد. تظاهرات بالینی بیماری که در برخی افراد خود را به صورت علائم گوارشی نشان می‌دهد ممکن است همان اُمیکرون باشد.

وی با تاکید بر اینکه در دنیا نیز فعلاً سویه جدید نگران‌کننده‌ای وجود ندارد، افزود: اکنون با بررسی کشورهای دیگر سویه‌های جدیدی که نگرانی ایجاد کند حداقل تا یکی دو ماه آینده نداریم و امیدواریم این روند ادامه یابد.

بالا بودن تعداد افراد واکسن نزده عامل ایجاد سویه‌های جدید

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به اینکه احتمال اینکه سویه جدیدی از کرونا شکل بگیرد وجود دارد، گفت: درصد زیادی از مردم دنیا واکسن نزدند و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در کشورهای دیگر بسیار کم است و این عوامل سبب می‌شود که چرخه انتقال بیماری به سرعت ایجاد شود و احتمال اینکه سویه‌های جدیدی ایجاد شود، وجود دارد.

وی تاکید کرد: فعلاً جای نگرانی وجود ندارد و امیدواریم با سطح ایمنی خوب در برابر سویه‌های جدید کرونا، مقاومتی که در بدن مردم هست فضای ایمنی مناسبی در جامعه ایجاد کند تا ابتلای خفیف‌تر و سبک‌تری داشته باشند.

به گزارش ایمنا، درست است که در روزهای اخیر آمار فوتی‌های کرونا در ایران به شدت کاهش یافته و تک رقمی شده است اما باید بدانیم که کرونا همچنان در کشورهای مختلف جهان قربانی می‌گیرد و سویه‌های جدید آن ممکن است از مرزها به کشور ما وارد شود بنابراین رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای مقابله با بیماری کرونا همچنان ضروری است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار