محدودیت برق صنایع نسبت به سال گذشته ۸۳ درصد کاهش یافت

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: هماهنگی دولت و بخش خصوصی نسبت به سال گذشته بسیار بهتر است و در صحبت‌هایی که با فعالان صنعت فولاد به عنوان مشترک عمده داشتیم، از شرایط فعلی ابراز رضایت داشتند.

محدودیت برق صنایع نسبت به سال گذشته ۸۳ درصد کاهش یافت

به گزارش ایراسین به نقل از ایرنا، اقبال شاکری با اشاره به آمار شبکه برق کشور در مواجه با فصل گرم، عنوان کرد: به دلیل مشکلات گسترده ایجاد شده توسط دولت قبل و ترک فعل انجام شده با وجود اسناد بالادستی، ساخت ۶ هزار مگاوات نیروگاه در یک سال توسط دولت سیزدهم هدف گرفته شد تا مشکلات به حداقل برسد.

وی با تاکید بر اینکه میزان محدودیت مصرف برق در صنایع داشته است، گفت: میزان محدودیت مشترکان در شهرک‌های صنعتی نسبت به سال گذشته ۸۳.۴ درصد کاهش داشته و در صورتی که فعالان صنعتی در این شهرک‌ها نسبت به تغییر شیفت اقدام کنند، تاثیر محدودیت به صفر می‌رسد.

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه‌ داد: هماهنگی دولت و بخش خصوصی نسبت به سال گذشته بسیار بهتر است و ما در گفت‌وگویی که با فعالان صنعت سیمان و فولاد به عنوان دو مشترک عمده داشتیم، از شرایط فعلی ابراز رضایت داشتند.

شاکری در تشریح جزئیات آماری شبکه برق کشور، خاطرنشان‌ کرد: در سال گذشته میزان مصرف برق یک شرکت بزرگ صنعتی در لحظاتی به طور کامل قطع شد، اما در سال جاری فقط با ۲۵ درصد مدیریت مصرف برق آن هم طی یک ماه شرایط مناسب به حساب می‌آید.

عضو کمیسیون عمران مجلس در پایان گفت: با هماهنگی وزارت نیرو و انجمن سیمان، مشکلی در عرضه این کالا به بازار نیست و قیمت سیمان متعادل خواهد شد.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار