اصفهان به پلاک‌های پستی هوشمند مجهز می‌شود

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان با بیان اینکه به‌زودی کلان‌شهر اصفهان به پلاک‌های پستی هوشمند مجهز خواهد شد، گفت: در ۱۰ سال اخیر پلاک‌های پستی هوشمند در اصفهان مغفول مانده بود که از سال ۱۴۰۰ این امر در دستور کار قرار گرفت.

اصفهان به پلاک‌های پستی هوشمند مجهز می‌شود

سید حمیدرضا ابطحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: سازمان فاوا در مقام اجرای پروژه هوشمندسازی پلاک‌های پستی با تفاهم و همکاری معاونت خدمات شهری، سازمان زیباسازی و اداره کل پست استان، به‌روزرسانی، صحت‌سنجی و تولید و نصب پلاک‌های هوشمند پستی را در دستور کار قرار داد.

وی افزود: پلاک‌های هوشمند پستی مجهز به کیو آر کد در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد و حاوی اطلاعات کدهای پستی واحدهای مسکونی، تجاری و اداری با قابلیت به‌روزرسانی است که به دنبال هر تغییر و رخداد در شهر نیاز به تغییر مجدد پلاک‌ها نیست.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان با اشاره به چند مشخصه بارز پلاک‌های هوشمند، گفت: پلاک‌های پستی هوشمند مطابق با استانداردهای یکسان طراحی و با توجه به هویت بصری و زیباشناختی، رنگ آبی فیروزه‌ای بر آن انتخاب شد.

وی ادامه داد: اگر در گذشته پلاک‌ها از رنگ‌ها و اندازه‌ها و ابعاد مختلفی برخوردار بود و در کل شهر یکپارچگی را شاهد نبودیم، اما در حال حاضر با طراحی پلاک‌های پستی هوشمند، استانداردسازی لازم انجام شد و از نظر زیباشناسی و بصری به زیبایی شکل گرفت.

ابطحی با بیان اینکه هر گونه تغییری که رخ دهد به صورت نرم‌افزاری در پلاک‌های پستی هوشمند اعمال می‌شود، افزود: در صورتی که شاهد رخداد تغییراتی باشیم، خیابان جدید احداث شود یا تغییر نام پیش آید، این تغییرات به صورت نرم‌افزاری در پلاک‌های پستی اعمال خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه امکان بارگذاری سایر خدمات شهروندی روی پلاک‌های پستی وجود دارد و با رصد پلاک‌ها به صورت گام به گام خدمات شهروندی را نیز به سایر ارگان‌های خدمت‌رسان از جمله شرکت آب، برق و مخابرات ارائه می‌دهیم، افزود: در مواردی شاهد هستیم که این ارگان‌ها با ماژیک یا ذغال روی دیوار منازل یا تیرهای چراغ برق به شهروندان اطلاع‌رسانی می‌کردند، ضمن اینکه یک تصویر نازیبا در شهر ایجاد کرده بودند که تنها با مراجعه به آن موقعیت امکان برداشت اطلاعات وجود داشت، در صورتی که با هوشمند کردن پلاک‌ها، اطلاعات منزل مسکونی یا تجاری به راحتی در اختیار تمامی ارگان‌های ذی‌ربط قرار می‌گیرد.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان تصریح کرد: در حال حاضر پایگاه داده‌ای مشترک بین شهرداری و اداره کل پست شکل گرفته است و بر این اساس اطلاعات به صورت مکان و مبنا برای تمامی دستگاه‌ها قابل دسترسی است.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند با در اختیار داشتن گوشی هوشمند و داشتن بارکد به اطلاعاتی همچون نزدیک‌ترین ایستگاه مترو، دوچرخه، اتوبوس و تاکسی و سایر اطاعات مورد نیاز برای یک زندگی با کیفیت در شهر دست یابند.

ابطحی با اشاره به دیگر مزایای پلاک‌های پستی هوشمند، اظهار کرد: در حال حاضر برای ارسال موقعیت مکانی از طریق اینترنت با تلفن همراه شاهد یک خطای ۴۰۰ تا ۵۰۰ متری هستیم که با ارائه خدمات کیو آر کد، آدرس دقیق منزل و محل کار اعلام می‌شود.

منبع: imna-582274

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار