آغاز عملیات اجرایی ایستگاه متروی ابن‌سینا

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان از آغاز عملیات اجرایی ایستگاه متروی ابن‌سینا خبر داد و گفت: تمام ایستگاه‌های اولویت‌دار خط دو متروی اصفهان در حال اجرا است.

آغاز عملیات اجرایی ایستگاه متروی ابن‌سینا

سید محسن واعظی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: ایستگاه ابن‌سینا در مرکز شهر تاریخی اصفهان و در یکی از مراکز مهم خرید سنتی واقع شده است که از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی با بیان اینکه جهت تسریع در اجرای خط دو متروی اصفهان حفاری تونل‌ها از دو جبهه آغاز شده است، افزود: دستگاه‌های حفار از دو جهت شمال و غرب شهر به طرف مرکز در حال حفاری است و نقطه تلاقی این تونل‌ها در محل چهارراه ابن‌سینا خواهد بود.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان تصریح کرد: در این ایستگاه با ایجاد یک شافت تخلیه، دستگاه‌های حفارT.B.M پس از دمونتاژ از آن خارج خواهد شد و سپس ایستگاه تکمیل می‌شود؛ در مدت احداث (حدود سه سال) چهارراه فعلی به صورت یک میدان طراحی می‌شود تا کمترین مزاحمت و اختلال در ترافیک ایجاد شود.

وی افزود: در حال حاضر تمامی ایستگاه‌های اولویت‌دار خط دو متروی اصفهان در حال اجرا است که از ویژگی‌های این خط می‌توان به احداث ایستگاه‌ها قبل از رسیدن دستگاه‌های حفار مکانیزه TBM به‌منظور صرفه‌جویی در هزینه‌ها و آب‌بندی ایستگاه‌ها، حفاری اکثر ایستگاه‌ها به‌صورت زیرزمینی به منظور جلوگیری از مشکلات ترافیکی و جابه‌جایی تأسیسات و همزمانی حفاری تونل‌ها در دو جبهه از سمت شمال شرق و غرب اشاره کرد.

واعظی‌فر از مردم شهیدپرور اصفهان و کسبه اطراف چهارراه ابن‌سینا که شهرداری را در اجرای این پروژه بزرگ یاری می‌کنند، قدردانی کرد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار