مجازات تقلب‌کنندگان در امتحانات نهایی اعلام شد

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی گفت: برای دانش‌آموزانی که در امتحانات نهایی تقلب کردند، متناسب با تخلف آنان مجازاتی در نظر گرفته شده است.

مجازات تقلب‌کنندگان در امتحانات نهایی اعلام شد

به گزارش ایمنا، محسن زارعی اظهار کرد: امتحانات نهایی نوبت خردادماه ۱۴۰۱ در حدود پنج هزار حوزه در سراسر کشور براساس شیوه‌نامه‌ها و مقررات برگزار شد.

وی افزود: فرآیند برگزاری این امتحانات توسط عوامل حاضر در حوزه‌ها و ناظران اعزامی از سوی ادارات ارزیابی عملکرد آموزش و پرورش و ناظران وزارتی مورد نظارت و ارزیابی قرار گرفت.

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی اضافه کرد: در این امتحانات به منظور ممانعت از هرگونه افشا، انتشار یا سوءاستفاده از سوالات که توسط گردانندگان تعدادی از کانال‌های تلگرامی رخ می‌دهد، اقداماتی مبتنی بر جست‌وجوی دقیق ابزارهای الکترونیکی که ممکن است به حوزه وارد شود و نظارت جامع‌تر بر رفتار دانش‌آموزان و ممتحنین انجام شد.

وی تصریح کرد: البته در چند مورد پس از شروع امتحان، متأسفانه تعدادی از دانش‌آموزان اقدام به ارسال تصویر سوال به بیرون از حوزه کردند که بلافاصله توسط این مرکز و همکاری مرکز حراست وزارت متبوع و عوامل اجرایی حوزه‌ها، شناسایی و براساس آئین‌نامه رسیدگی به تخلفات امتحانی مصوب شورای عالی آموزش و پرورش و آئین‌نامه اجرایی قانون برخورد با متخلفین در آزمون‌ها، مصوب ۱۳۸۴ مجلس شورای اسلامی، متناسب با تخلف آنان مجازاتی همچون ثبت نمره صفر در درس مورد تخلف، ثبت نمره صفر در تمام امتحانات انجام شده و محرومیت از امتحانات بعد و حتی محرومیت در نوبت بعدی امتحانات برای آن‌ها در نظر گرفته شد.

زارعی اضافه کرد: عوامل بیرونی مرتبط با این تخلفات نیز به هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری و در صورت نیاز به محاکم قضائی معرفی شدند.

منبع: خبرآنلاین

منبع: imna-584407

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار