جان باختن ۶ کودک در تصادفات درون‌شهری اصفهان

رئیس پلیس راهور استان اصفهان با بیان اینکه شش کودک خردسال طی سه ماهه ابتدایی سال جاری در تصادفات راه‌های درون‌شهری استان اصفهان جان باختند، گفت: جان باختگان کودکان خردسال در تصادفات رانندگی معابر شهری اصفهان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته است.

جان باختن ۶ کودک در تصادفات درون‌شهری اصفهان

سرهنگ محمدرضا محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در تجزیه و تحلیل حوادث رانندگی راه‌های درون‌شهری استان اصفهان، با آمار نگران کننده جان باختن شش کودک خردسال طی مدت سه ماهه ابتدایی سال جاری مواجه شدیم که این موضوع هشداری جدی برای والدین است تا از فرزندان خردسال خود در هنگام تردد در معابر شهری دقت و نظارت بیشتری داشته باشند.

وی سن کودکان جان باخته در حوادث رانندگی امسال را دو، چهار، پنج، هفت، هشت و ۱۲ سال اعلام کرد و افزود: دو مورد از این حوادث در شهرستان برخوار ، یک مورد در شهرستان کاشان، یک مورد در خمینی‌شهر و مابقی در شهر اصفهان رخ داده است.

سهل‌انگاری والدین در نگهداری و مراقبت از فرزندان

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه در تمام این حوادث، سهل‌انگاری والدین در نگهداری و مراقبت از فرزندان را به وضوح می‌توان مشاهده کرد، تصریح کرد: چهار نفر از این کودکان به علت ورود ناگهانی به عرض خیابان یا بزرگراه و براثر برخورد با خودرو جان خود را از دست دادند.

وی اضافه کرد: یک کودک دو ساله در تصادف بین یک دستگاه خودروی کشنده با سواری ساینا جان باخته که اگر والدین از صندلی کودک که بهترین حفاظ برای کودکان خردسال است استفاده می‌کردند، می‌توانستند از جان باختن وی جلوگیری کنند. فرد دیگر نیز که سرنشین ۱۲ ساله یک دستگاه موتورسیکلت بوده در برخورد یک دستگاه خودرو با این موتورسیکلت جان باخته است که در این حادثه نیز اگر پدر برای فرزند خود از کلاه ایمنی استفاده کرده بود، از جان باختن وی جلوگیری می‌شد.

کودکان و نوجوانان، آسیب‌پذیرترین کاربران ترافیک

محمدی با اشاره به افزایش ۵۰ درصدی جان باختگان کودکان خردسال در تصادفات رانندگی معابر شهری اصفهان نسبت به مدت مشابه سال گذشته، گفت: سال گذشته چهار کودک در تصادفات شهری جان باخته بودند و سال جاری این رقم به عدد شش رسیده است.

وی با بیان اینکه والدین باید بیشتر مراقب فرزندان خود باشند، خاطرنشان کرد: کودکان و نوجوانان آسیب‌پذیرترین کاربران ترافیک هستند و والدین باید نکات ایمنی را در مراقبت از فرزندان خود به کار گیرند تا شاهد چنین اتفاقات ناگواری نباشیم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار