داشتن سند مالکیت تأثیری در رأی کمیسیون ماده ۱۰۰ ندارد/ لزوم توجه به ضوابط شهرسازی

مدیر کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ شهرداری اصفهان با تاکید بر لزوم توجه به ضوابط شهرسازی، گفت: داشتن سند شش دانگ برای پلاک‌های مسکونی یا تجاری در رأی کمیسیون ماده ۱۰۰ تأثیری ندارد و تنها در ضوابط شهرسازی نقش دارد.

داشتن سند مالکیت تأثیری در رأی کمیسیون ماده ۱۰۰ ندارد/ لزوم توجه به ضوابط شهرسازی

غلامعلی فیض‌اللهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به تأثیر داشتن سند مالکیت در رأی کمیسیون ماده ۱۰۰، اظهار کرد: بسیاری از افراد با استفاده از مواد ۱۴۷ و ۱۴۸ سند می‌گیرند، اما بدون پروانه یا خلاف مفاد پروانه ساخت‌وساز می‌کنند.

وی ادامه داد: سند به تنهایی ارزش دارد، اما تخلفات ساختمانی آن، به صورت جدا بررسی می‌شود، در واقع تفاوتی ندارد که ملک سند داشته باشد یا خیر.

مدیر کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ شهرداری اصفهان در پاسخ به این سوال که آیا مندرجات سند مالکیت مانند قید تجاری و قدمت ساختمان در آرای ماده ۱۰۰ مؤثر است؟ ادامه داد: داشتن سند شش دانگ برای پلاک‌های مسکونی یا تجاری در رأی کمیسیون ماده ۱۰۰ تأثیری ندارد و تنها در ضوابط شهرسازی نقش دارد، زیرا در صورت داشتن سند کد ارتفاعی بیشتری دریافت می‌کند.

وی با بیان اینکه کمیسیون ماده ۱۰۰ وظیفه رسیدگی به تخلفات ساختمانی را بر عهده دارد، افزود: در صورتی که فردی پارکینگ منزل مسکونی خود را بدون دریافت استعلام از شهرداری و بر خلاف بند ۲۴ ماده ۵۵ به کاربری تجاری تغییر داده و سند شش دانگ دریافت کرده باشد، این کمیسیون رأی تبدیل صادر می‌کند و داشتن سند تأثیری بر رأی ماده ۱۰۰ ندارد.

مدیر کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ شهرداری اصفهان در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا آرای ماده ۱۰۰ می‌تواند مغایر مندرجات سند رسمی باشد؟، تصریح کرد: سند شش دانگ تنها دلیل مالکیت فرد است، هر گونه دریافت سند بدون استعلام شهرداری خلاف قانون است و در کمیسیون تنها به تخلف ساختمانی نگاه می‌شود.

منبع: imna-585655

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار