دیگر جایی برای دفع پسماند نداریم

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست با اشاره به ابلاغ برنامه چهارساله ساماندهی پسماندهای شمال کشور به استانداران استان‌های شمالی، بر اجرای آن از سوی دستگاه‌های مرتبط تأکید کرد.

دیگر جایی برای دفع پسماند نداریم

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست، علی سلاجقه در نشست مشترک اعضای مجمع نمایندگان گیلان باهدف بررسی راهکارهای حل مسائل زیست‌محیطی این استان، اظهار کرد: امروزه یکی از معضلات اصلی استان گیلان حجم زیاد پسماند است که برای ساماندهی آن برنامه چهارساله ساماندهی پسماندهای شمال کشور تهیه و به استانداران استان‌های شمالی ابلاغ شده است.

ابلاغ برنامه ساماندهی پسماندهای شمال کشور به استانداران

وی افزود: در این برنامه چهارساله منابع اعتباری و برنامه‌های زمان‌بندی و روش‌هایی که مقرر است انجام شود کامل مشخص است که امیدواریم با این برنامه مدون بتوان هم زباله‌هایی که از این پس تولید می‌شود و هم زباله‌های دپو شده‌ای که از سال‌ها قبل تولید شده و منابع آب‌وخاک را نابود می‌کنند، ساماندهی شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور تصریح کرد: وزارت کشور مکلف است با همکاری شهرداری‌های مستقر در استان‌های شمالی در اجرای این برنامه همکاری کند و ما هم در سازمان حفاظت محیط‌زیست هم از جنبه نظارتی به‌طور کامل پیگیر این مسئله هستیم.

وی تأکید کرد: امیدواریم بحث کمپوست هم مورد پیگیری قرار گیرد چون دیگر جایی برای لندفیل (محلی که انواع زباله و پسماند به آنجا منتقل و دفن می‌شود) و دفع پسماند در کشور نداریم.

سلاجقه با اشاره به مشکلات زرجوب و گوهررود به علت ورود فاضلاب شهری و خانگی، افزود: برنامه‌های جامعی در این خصوص مصوب شده و دستگاه‌های مسئول به‌ویژه وزارت جهاد کشاورزی و وزارت نیرو باید در کنار کار قرار گیرند و تکالیفشان هم در این راه کامل مشخص است.

موارد زیست‌محیطی تالاب انزلی بررسی می‌شود

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست به بحث تصفیه‌خانه شهری رشت اشاره کرد و گفت: این بحث هم در دستور کار قرارگرفته و خوشبختانه منابع اعتباری آن‌هم تأمین شده است.

وی با اشاره به شرایط تالاب انزلی تصریح کرد: موارد مختلف چه در بخش مسائل آبخیزداری به علت کاهش رسوبات واردشده به تالاب و چه در زمینهٔ آنچه مربوط به آلاینده‌ها، بررسی می‌شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار