گلوی اصفهان در تیرماه هم صاف نشد

<p>بر اساس نتایج آماری پایش سنجش کیفیت هوا که در سایت اداره کل محیط‌زیست اصفهان منتشر می‌شود، هوای شهر اصفهان در تیرماه هم مشابه اردیبهشت و خرداد حتی یک روز هم هوای پاک نداشته و دو روز برای عموم ناسالم بوده است.</p>

گلوی اصفهان در تیرماه هم  صاف نشد

اصفهان امروز - سارا اکبری | بر اساس نتایج آماری پایش سنجش کیفیت هوا که در سایت اداره کل محیط‌زیست اصفهان منتشر می‌شود، هوای شهر اصفهان در تیرماه هم مشابه اردیبهشت و خرداد حتی یک روز هم هوای پاک نداشته و دو روز برای عموم ناسالم بوده است.

بر اساس جمع‌بندی نتایج کیفیت هوای کلان‌شهر اصفهان در ایستگاه‌های پایش دائم، بر حسب شاخص کیفیت هوا (AQI) در 31 روز چهارمین ماه سال 2 روز ناسالم برای عموم، 17 روز ناسالم برای گروه‌های حساس و 12 روز سالم بوده است. 13 تیرماه با شاخص 194 آلوده‌ترین و 23 تیرماه با شاخص 77 سالم‌ترین روز ماه بوده است.

در این دوره زمانی بزرگراه خرازی در روز 13 اردیبهشت با شاخص 231 آلوده‌ترین نقطه شهر و میرزاطاهر در روز 28 تیرماه با شاخص 57 سالم‌ترین نقطه شهر بوده است. در تیرماه سرانجام ایستگاه‌های غیر فعال به مدار نمایش اطلاعات وضعیت آلودگی هوا بازگشتند.

مقایسه آمار ماه گذشته نشان می‌دهد کیفیت هوای اصفهان در خرداد ماه با 13 روز ناسالم برای گروه‌های حساس، 2 روز ناسالم برای عموم و 16 روز سالم و نوسان شاخص بین دو عدد 72 تا 159 نسبت به تیرماه شرایط بهتری داشته است.

طرح ازسید مهدی رضوی- اصفهان امروز

گفتنی است شاخص کیفی هوا (A Q I) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر منوکسید کربن - دی‌اکسید گوگرد - ترکیبات نیتروژن‌دار - اوزون و ذرات معلق (ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف هستند را تبدیل به یک عدد بدون واحد کرده و وضعیت آلودگی هوا را در سطوح مختلف نمایش می‌دهد. در این سنجش اعداد بین 0 تا 50 پاک، 51 تا 100 سالم، 100 تا 150 ناسالم برای گروه‌های حساس، 151 تا 200 ناسالم برای عموم، بین 201 تا 300 بسیار ناسالم و بالاتر از 301 خطرناک شناخته می‌شود.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار