کنتاکتور غول قطعات برق صنعتی

برخی از وسایل الکتریکی در صنعت برق بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند مانند کلید محافظ جان اشنایدر ، کنتاکتور و ... در این مطلب می خواهیم بیشتر درباره ی کنتاکتور و وسایل مرتبط به آن با شما عزیزان صحبت کنیم.

کنتاکتور غول قطعات برق صنعتی

برخی از وسایل الکتریکی در صنعت برق بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند مانند کلید محافظ جان اشنایدر ، کنتاکتور و ... در این مطلب می خواهیم بیشتر درباره ی کنتاکتور و وسایل مرتبط به آن با شما عزیزان صحبت کنیم.شاید به جرئت بتوانیم بگوییم اگر مفهوم کنتاکتور را متوجه شوید و کار با آن را یاد بگیرید در شناخت بقیه قطعات برق صنعتی دچار مشکل نخواهید شد چرا که پایه و اساس خیلی از قطعات، کنتاکتور می باشد .در ادامه می خواهیم درباره ی تعریف کنتاکتور، قیمت کنتاکتور اشنایدر ، کاربرد ها و شکل کلی آن با شما عزیزان صحبت کنیم .همچنین در ادامه به معرفی یکی از برترین نمانیدگی های اشنایدر در ایران می پردازیم.

تعریف کنتاکتور

کنتاکتورقطعه ای مغناطیسی است که جهت قطع و وصل کردن برق سه فازاست این قطعه با تحریک الکتریکی عمل می کند وفعال می شود .

معرفی شکل کلی کنتاکتور

شکل ظاهری کنتاکتور

شما اگر خیلی از تابلو برق ها را باز کنید که برای کنترل موتور است قطعا کنتاکتور به چشمتان می خورد که برخی ابعاد کوچکتر و برخی بزرگتر می باشد.اما در کل ظاهر ثابتی دارد.کنتاکتور از سه قسمت تشکیل شده است:

قسمت اول قسمت قدرت است که با نام های t1 و t2 و t3 روی کنتاکتور مشاهده می کنید این سه فاز به موتور وصل می شود و قسمت دیگری وجود دارد که به شبکه ی سه فاز وصل می شود به نام های L1 و L2 و L3 روی کنتاکتورمی توانید مشاهده می کنید.

قسمت دوم بوبین کنتاکتور یا هسته ی سیم پیچی شده ی کنتاکتور می باشد.اگر دقت کنید روی کنتاکتور A1 و A2 نیز وجود دارد .اگر این دو، برقی مناسب با برق بوبین کنتاکتورپیدا کنند کنتاکتور وصل می شود و برق سه فاز برقرار می شود .

قسمت سوم تیغه های NORMALY OPEN (یعنی زمانی که کنتاکتور غیر فعال باشد در نتیجه تیغه بسته است )و NORMALY CLOSE (یعنی زمانی که کنتاکتور غیر فعال است پس و تیغه وصل است)می باشد .

کنتاکتورها برای راه اندازی موتورها و کنترل موتورها از راه دور استفاده می شوند بنابراین برای اتومات سازی می توانیم از این وسیله استفاده کنیم .این وسیله معمولا" برای استفاده ی برق سه فاز مورد استفاده قرار می گیرد و بر اثر میدان مغناطیسی که در داخل کنتاکتور به وجود می آید عمل می کند .

کنتاکتور ها دارای قطعات کمکی نیز هستند که در مورد نیاز می توانید از آن استفاده کنید مانند رله ی کمکی ، هر گاه به ورودی و خروجی های بیشتری نیاز داشتیم از این رله ها استفاده می کنیم و کارایی کنتاکتور را می توانیم با این محصول بالا ببریم.

رله ی حرارتی نیز یکی دیگر از قطعات کمکی هستند که ما می توانیم از این قطعه استفاده کینم که از قطعات خاص کنتاکتور می باشد. زمانی که بخواهیم موتور در حالت اضافه بار صدمه نبیند و از بین نرود از رله ی حرارتی استفاده می کنیم این قطعه همراه با بیمتال کار می کند و برق موتور را قطع می نماید شما می توانید نحوه ی کار با این تجهیز را هم به صورت اتوماتیک هم به صورت دستی تبدیل کنید .

برخی از علت های خراب شدن کنتاکتور

تعمیر کنتاکتور

افرادی که با کنتاکتور سروکار دارند احتمالا" به مشکل خراب شدن آن هم برخورد کرده اند.بهتر است که بدانید علت های احتمالی خراب شدن کنتاکتور چیست چون با متوجه شدن این علت ها می توانید از آسیب دیدن آن نیز جلوگیری نمایید.

  1. آن را در محیط پر از رطوبت، گردوغبار، پربخار و گازهای خورنده قرار داده اید که موجب خرابی این تجهیز شده است.
  2. جرقه گیر دچار آسیب و افتادگی شده که این عمل باعث اتصال کوتاه شده در نتیجه کنتاکتور آسیب می بیند.
  3. ممکن است هسته ی آهنی در معرض گردو خاک و چربی قرار گرفته باشد که این عمل موجب می شود کنتاکتور خیلی کند رها شود و در بعضی موارد نمی تواند رها شود.
  4. گاهی متوجه می شوید کنتاکتور بیش از حد داغ می شود که ممکن است به دلیل ولتاژ بالا باشد و یا دمای آن محیط بیش از حد بالا باشد.
  5. هسته ی آهنی کنتاکتور نمی تواند بالا بپرد که علت آن ممکن است به خاطر ولتاژ منبع تغذیه کم باشد.
  6. جوش خوردگی این وسیله به علت شوک الکتریکی

قیمت کنتاکتور

برای اطلاع از قیمت کنتاکتور تنها کافی است یک نمایندگی معتبر را پیدا کنید و با یک تماس از آن ها قیمت روز این وسیله ی پر کاربرد در صنعت برق را بپرسید.یکی از دلایلی که قیمت های تجهیزات الکتریکی در اکثر سایت ها نیامده است این است که قیمت ها در حال نوسان می باشند و حتی سایت هایی که در آن ها قیمت ذکر شده است در هنگام خرید متوجه می شوید قیمت تغییر کرده است. به همین دلیل ما به شما پیشنهاد می دهیم یک تماس با نمایندگی معتبر بگیرید تا خیالتان راحت شود و در کنار اطلاع از قیمت تجهیزات الکتریکی ، می توانید سوالات خود را نیز مطرح کنید.

معرفی نمایندگی قابل اطمینان

اشنایدر

پس از بررسی و تحقیق درباره ی اینکه کدام نمایندگی قابل اعتماد است و مشتریان راضی دارد متوجه شدیم تهران اشنایدر در این حرفه بسیار موفق است .علاوه بر اینکه افرادی که در تهران هستند می توانند از خدمات این مجموعه استفاده کنند ، افراد از هرجای ایران می توانند محصول مورد نظر خود را سفارش دهند و با کارشناسان مجرب در ارتباط باشند.تهران اشنایدر تمامی محصولات اشنایدر را موجود دارد شما می توانید برای خرید بیمتال اشنایدر ، چراغ سیگنال و ... به سایت تهران اشنایدر مراجعه نمایید.

امیدواریم از این مطلب نهایت استفاده را کرده باشید و توانسته باشیم به شما کمک کنیم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار