چه روغنی برای موتور برق بنزینی مناسب می باشد؟ کیچک شاپ

یکی ازمهم ترین وسایل برای نگهداری بهتر و افزایش راندمان کار انواع موتوربرق ها ، روغن موتور برق مصرفی آن هاست. روغن موتور برق درانواع مختلفی وجود دارد.

چه روغنی برای موتور برق بنزینی مناسب می باشد؟ کیچک شاپ

بهترین روغن برای موتور برق بنزینی و موتوربرق دیزلی، روغن با شماره 20w50 در فصل تابستان و گرما می باشد وروغن با شماره -1040 بهترین روغن برای موتوربرق بنزینی و دیزلی در فصل سرما(زمستان) می باشد. برای موتور برق بنزینی و موتور برق دیزلی، روغن های متفاوتی وجود دارد. به هنگام خرید روغن موتور برق باید به مشخصات درج شده روی محصول دقت کنید. زیرا بهترین راهنمای خرید همان نکات درج شده است.

بهترین روغن موتور برق بنزینی و دیزلی

کیفیت روغن موتور برق - شاخصه ی API

استاندارد کلی برای روغن موتوربرق ها توسط American Petroleum Institute (API) همان موسسه نفت آمریکا تعریف می شود. بنابراین شاخصه ی API نمایانگر کیفیت روغن موتور برق است. که بعد از API می تواند حروف انگلیسی دیگری وجود داشته باشد، که هر کدام معنی خاص خود را می دهد.

روغن مناسب موتور برق بنزینی - بهترین روغن موتور برق بنزینی

اگر روی روغن موتور برق بعد از API حرف S باشد، یعنی روغن مخصوص موتور برق بنزینی است. که بعد از حرف S، حروف انگلیسی A تا N قرار می گیرد که کیفیت روغن موتور برق بنزینی را نشان می دهد. هرچه قدر آن حرف به A نزدیکتر باشد، نشان دهنده کیفیت پایین و هر چه قدر با N نزدیکتر باشد، نمایانگر کیفیت بالای روغن است.

زمان تعویض روغن موتور برق بنزینی

بهترین روغن موتور برق دیزلی- روغن با کیفیت -kichakshop

چنانچه بعد از API، حرف C قرار گرفته باشد، به این اشاره دارد که روغن برای موتور برق های دیزلی است. کیفیت این نوع روغن ها هم با حروف بعد از C مشخص می شود. که می تواند بین A تا J باشد ومانند روغن موتور برق بنزینی نزدیک بودن حروف به A، بی کیفیتی و نزدیک بودن حروف به J کیفیت خوب محصول را مشخص می کند.

روغن موتور برق بنزینی با بهترین کیفیت

برای مثال API-SN نشان دهنده روغن موتور برق بنزینی با بهترین کیفیت می باشد.

API-CA روغن موتور برق دیزلی با کم ترین کیفیت است.

مزایای روغن موتور برق از نظر بازرگانی اعتصامی:

موتور برق هم مانند سایر وسایل الکترونیکی و مکانیکی برای افزایش طول عمر و بهره وری نیازمند مراقبت های خاص خود است. یکی از عوامل موثر در این مورد، استفاده از روغن موتور برق است. که مزایای آن به شرح زیر است:

  1. افزایش دوام و ماندگاری موتور برق
  2. بهتر شدن فرآیند روانکاری
  3. افزایش راندمان و بازدهی کار موتور برق
  4. افزایش کیفیت و کارایی دستگاه
  5. کاهش استهلاک موتور برق
  6. جلوگیری از ساییده شدن قطعات و زنگ زدگی موتور
  7. با روشن شدن موتور برق، روغن با گردش در بین قطعات باعث تمیز شدن موتور برق می شود.
  8. مانع شدن از ورود آلودگی ها، گرد و خاک و رسوب ها
  9. کمک به خنک شدن موتور برق

نحوه تعویض روغن موتور برق و زمان مناسب آن

بعد از خرید هر نوع موتور برق ، بهتر است آن را به مدت یک ساعت روشن کرد. بعد از اتمام یک ساعت زمانی برای خنک شدن آن بگذارید. با پیچ تخلیه، روغن موجود در دستگاه را تخلیه کنید. پیچ تخلیه را مجددا محکم ببندید. و در پوش اضافه کردن روغن را باز کنید و در تا پایین ترین رزوه گیج، روغن بریزید.

البته به این نکته توجه داشته باشد، موتور برق های با سیستم خنک کنندگی هواخنک ، بعد از 30 تا 40 ساعت کارکرد موتور، در موتور برق های آب خنک هر 100 ساعت کارکرد، روغن عوض شود.

توصیه شده، موتور برق های بنزینی 4 زمانه بعد از 50 ساعت کار، روغن موتور برق عوض شود. همچنین اکثر موتور برق ها که دارای فیلتر روغن هستند، هم بعد از 3 بار تعویض روغن ، فیلتر روغن هم باید تعویض گردد.

چه روغنی برای موتور برق هواسدان مناسب می باشد؟

بهترین روغن برای موتور برق هواسدان ، روغن با شماره 20w50 در فصل تابستان می باشد و روغن با شماره 1040 در فصل سرما می باشد.

فروش انواع موتور برق هواسدان بنزینی با گارانتی معتبر 1 ساله بازرگانی اعتصامی

موتور برق هواسدان ، بهترین موتور برق بنزینی موجود در بازار می باشد. این موتور برق بنزنیی در مدل ها و انواع مختلفی موجود می باشد:

  • موتور برق هواسدان بنزینی هندلی- گارانتی یک ساله بازرگانی اعتصامی
  • موتور برق بنزینی هواسدان استارتی - گارانتی یک ساله بازرگانی اعتصامی
  • موتور برق هواسدان بنزینی اینورتر- بیصدا- گارانتی یک ساله بازرگانی اعتصامی
  • موتور برق هواسدان بنزینی اتوماتیک-امرجنسی- ATS- گارانتی یک ساله بازرگانی اعتصامی
  • موتور برق هواسدان بنزینی سایلنت- کیفی- بی صدا - گارانتی یک ساله بازرگانی اعتصامی

نمایندگی فروش موتور برق بنزینی- دیزلی- گازسوز- بازرگانی اعتصامی

بازرگانی اعتصامی(کیچک شاپ)، نمایندگی فروش موتور برق بنزینی و دیزلی و گازسوز و دیزل ژنراتورو ادوات کشاورزی در سراسرایران می باشد. برای دریافت مشاوره فنی رایگان به سایت کیچک شاپ(بازرگانی اعتصامی) مراجعه نماید.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار