پیشکسوتان فوتبال باغبادران و منتخب تیم ملی به مصاف یکدیگر می روند

شهردار باغبادران از برگزاری مسابقه فوتبال بین تیم‌های پیشکسوتان این شهر و پیشکسوتان تیم ملی خبر داد.

حجت الله امینی در جمع خبرنگاران یکی از اولویت شهرداری باغبادران را ترویج ورزش و نشاط در بین شهروندان دانست و اظهار کرد: یکی از شاخص هایی که همواره در مدیریت شهری باغبادران مورد توجه قرار داشته مسئله نشاط اجتماعی بوده و عامل مهمی که تضمین کننده نشاط و پویایی افراد جامعه به شمار می رود ورزش است.
وی نشاط را موتور متحرکه توسعه جوامع مختلف دانست و افزود: نشاط اجتماعی به عنوان ابزار سنجش و ارزیابی افراد جامعه از کیفیت زندگیشان در ابعاد مختلف تلقی می شود و توسعه یافتگی یک جامعه نیز با میزان نشاط اجتماعی اندازه گیری می گردد و باید توجه داشت در جامعه با نشاط شهروندان سالم ، مبتکر ، با انگیزه و دارای نگرش مثبت به زندگی پرورش می یابند.
شهردار باغبادران تصریح کرد: یکی از مسائلی که سبب افزایش نشاط اجتماعی می شود ورزش بوده و برهمین اساس کارشناسان معتقد هستند گسترش مشارکت شهروندان نیز ثمره افزایش نشاط شهروندی است چرا که از رهگذر ورزش در سطوح مختلف حرفه ای ، آماتور و حتی ورزش همگانی این نشاط به جامعه منتقل می شود.
وی ادامه داد: ورزش نه تنها میدان رقابت سالم بوده بلکه ابزاری برای انتقال تفکرات فرهنگی به شمار می اید و زمینه ایجاد اشتغال و پویایی و رونق اقتصادی را فراهم می کند و امروزه ردپای اینگونه تاثیرات شگرف در مراحل گذار شهرهای مختلف جهان به توسعه‌ یافتگی و ظهور و بروز وضعیت اقتصادی پویای آنان مشهود است.
امینی اضافه کرد: باغبادران در عرصه های مختلف حرف برای گفتن دارد ، و در گذشته های نه چندان دور در حوزه ورزش نیز در رشته های مختلف سرآمد بوده و ورزشکارن و مدال آوران و افتخارآفرینانی در این منطقه زندگی می کردند.
وی ادامه داد: بیش از 40 سال از سابقه فعالیت اداره ورزش در باغبادران می گذرد که متاسفانه سالهاست این اداره به تعطیلی کشیده شده و حتی به صورت نمایندگی نیز به فعالیت خود ادامه نداده است و این مسئله باعث سرخوردگی ورزشکاران شده است.
شهردار باغبادران اضافه کرد:عدم فعالیت اداره ورزش و جوانان در باغبادران باعث سرخوردگی ورزشکاران این شهر شده و آنان احساس می کنند ورزش در این شهر متولی ندارد و همین مسئله باعث به حاشیه کشیده شدن ورزش در این منطقه شده است و آنگونه که باید ورزش باغبادران باعث نشاط شهروندان نیست.
وی با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت پیشکسوتان و با تجربه‌های ورزش در توسعه رشته های مختلف ورزشی گفت: در گذشته پیشکسوتان بسیاری در باغبادران زندگی می کردند اما به دلایل مختلف از ایتن عرصه فاصله گرفتند ، اما به دلیل مسئولیتی که این قشر در برابر جامعه دارند بران شدیم تا از تجربیات آنان در توسعه ورزش باغبادران بهره مند شویم.
امینی عنوان کرد: استفاده حداکثری از این ظرفیت و توانمندیها می تواند ضمن ایجاد تقویت روحیه همدلی ، انتقال میراث فرهنگی به نسلهای آتی، پیوند بین نسلی، تقویت روحیه شور و زندگی ، ایجاد تحرک و پویایی در جامعه را رقم بزند از این رو با انتشار فراخوان تیم فوتبال پیشکسوتان باغبادران احیاء و تشکیل شد.
شهردار باغبادران از برگزاری مسابقه فوتسال بین تیم پیشکسوتان این شهر با منتخب پیشکسوتان تیم ملی ایران خبر داد و خاطرنشان کرد: این مسابقه با حضور چهره‌های اسبق فوتبال ایران چون پرویز برومند، بهروز رهبری فرد، محمدرضا مهدوی، محمد نوازی، احمد تقوی، اسماعیل هلالی، محمدرضا حیدریان و احمد مومن زاده، در سالن ورزشی شهر باغبادران برگزار می‌شود.
امینی خاطرنشان کرد: این بازی دوستانه یکشنبه ۲۰ بهمن ماه راس ساعت ۱۹ در سالن ورزشی آزادی و به مناسبت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب، به یاد شهیدان افتخار آفرین این شهر برگزار می‌شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار