۲ بیمار مبتلا به کرونا در اردستان از بیمارستان ترخیص شدند

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان گفت: خوشبختانه ۲ بیمار مبتلا به کرونا در اردستان از بیمارستان ترخیص شدند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان گفت: خوشبختانه ۲ بیمار مبتلا به کرونا در اردستان از بیمارستان ترخیص شدند.

حسن ذبیحی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: تاکنون تعداد ۱۱ مورد مشکوک به بیماری کرونا در بیمارستان شهید بهشتی اردستان بستری شده اند که از این تعداد ۵ نفر آزمایش منفی داشتند و جواب آزمایش ۳ مورد دیگر مثبت اعلام شده است.
وی با بیان اینکه از این ۳ مورد آزمایش مثبت یک نفر مرد و ۲ نفر زن بودند، افزود: این افراد ۶۷، ۶۸، ۷۸ ساله بودند که ۲ نفر این افراد از شهر اردستان و ۱ نفر از شهر زواره بودند. دو نفری که از شهر اردستان دچار بیماری کرونا بودند ترخیص شدند و نفر سوم در حال دریافت خدمات است.
مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان با بیان اینکه از همین امروز تیم های شبکه بهداشت به خانه خانواده های مبتلا مراجعه می کنند و تا چند روز افراد خانواده زیر نظر هستند، گفت: تمام کسانی که با این افراد تا یک هفته گذشته در ارتباط بودند مورد آزمایش شبکه بهداشت قرار می گیرند.
ذبیحی با بیان اینکه اگر شهرستانی مدعی شود که اجازه نمی دهیم ویروس وارد شود، حرف غیرعلمی زده است، گفت: این اطمینان را به شهروندان می دهیم که در انتشار اخبار بیماری کرونا هیچ پنهان کاری نخواهیم کرد، باید توجه داشت، این بیماری مسئله نگران کننده‌ای نیست که بخواهیم پنهان کنیم.
وی با بیان اینکه ۸۰ درصد از افراد امکان دارد بیماری کرونا را گرفته و بدون اینکه متوجه شده باشند بیماری برطرف شده باشد، تصریح کرد: خوشبختانه در شبکه بهداشت و درمان شهرستان و بیمارستان اردستان کریدور کرونا تعریف شده و موارد حفاظت و ایمنی پرسنل رعایت شده و وسایل لازم در اختیار است.
مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان با بیان اینکه به همشهریان تاکید می کنیم ابتدا آرامش خود را حفظ و با جدیت در جهت پیشگیری از این بیماری بهداشت فردی را رعایت کنند، گفت: یکی از نیازهای مهم برای تصمیم گیری در زمینه مقابله با ویروس کرونا، داشتن روحیه قوی است و لازم است همه ما اخبار این بیماری را از طریق مسئولان مرتبط دریافت کنیم.
ذبیحی گفت: وزارت بهداشت ملزم کرده ابتدا سخنگوی وزارت بهداشت آمار روزانه مبتلایان به این بیماری را اعلام کند. سپس روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مراکز استان و سپس مدیران شهرستان که این موضوع تاکنون رعایت شده است.
وی با بیان اینکه باید واقعیت‌ها را به بهترین نحو ممکن به مردم گفت، تاکید کرد: مردم باید بدانند ابتلا به این بیماری مساوی با مرگ نیست. همچنین رسانه‌ها باید در این امر موثر عمل کنند و از انتشار اخباری که حاشیه را به دستگاه بهداشت و درمان وارد می‌کند خودداری کنند.
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار