لزوم حمایت جمهوری اسلامی از مسلمانان هند

نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز بدترین فجایع برای مسلمانان هند درحال رخ دادن است و حتی دیده شده که برخی را زنده‌ زنده در آتش می‌سوزانند و یا دفن می‌کنند، جمهوری اسلامی وظیفه دارد از حقوق مسلمانان جهان دفاع کند.

حسینعلی حاجی‌دلیگانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در خصوص اولویت‌های مجلس آینده اظهار داشت: اولویت اول کشور ما اصلاح بخش‌هایی است که در سال‌های اخیر به کج‌راهه کشیده شده و بعد از اصلاح این بخش‌ها نیز باید به تقویت و اصلاح بخش‌هایی که نتیجه‌ آن‌ها چیزی جز فشارهای اقتصادی بر مردم و کم‌اعتمادی موجود در جامعه نیست پرداخته شود.
منتخب مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: مسئله مهم دیگر توجه به نگاهی است که مردم طبق آن در انتخابات دوم اسفندماه شرکت کرده و منتخبان خود را به مجلس فرستادند لذا مجلس منتخب بر اساس این نگاه وظیفه دارد که اصلاح را از خودش آغاز کرده و مجلسی را تشکیل دهد که به معنای کامل کلمه در رأس امور باشد.
وی ادامه داد: مجلس باید با ارتقای جایگاهی که در نتیجه اصلاح خود به دست می‌آورد بتواند همه بخش‌های کشور را به انجام وظایف خود و نظم و پاسخگویی وادار کند، همچنین باید از طریق برنامه‌هایی که از دولت‌‌ها مطالبه می‌کند بتواند به سرعت مراکز فساد و ویژه‌خواری را کنترل کرده و با آن‌ها برخورد کند.
حاجی‌دلیگانی تصریح کرد: از وظایف دیگر مجلس سامان دادن به مسائل اقتصادی که در حال حاضر مسئله اصلی کشور نیز محسوب می‌شود و حرکت به سمت ایجاد اقتصادی است که همه مردم بتوانند در آن نقش‌آفرینی داشته باشند است.
نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی افزود: مسائل اجتماعی، فرهنگی و آن‌چه که بنیان جامعه اسلامی و خانواده را تهدید می‌کند نیز از دیگر بخش‌های مهمی است که مجلس آینده باید به آن بپردازد.
وی بیان داشت: مجلس وظیفه دارد با رد مسائلی که حاصل نفوذ افراد غرب‌گرا در ارکان گوناگون کشور است آن‌ها را شناسایی کرده و این عناصر را از کشور بزداید.
حاجی‌دلیگانی در ادامه با اشاره به حوادث اخیر در منطقه اظهار کرد: اولویت اصلی منطقه ما ایجاد و تقویت امنیت است که این مسئله با اخراج نیروهای خارجی از منطقه امکان‌پذیر است لذا ما راه شهید سلیمانی را با قدرت ادامه خواهیم داد.
نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: ورود ویروس کرونا و فضاسازی که در خصوص آن صورت گرفت باعث شد مسؤولان و افکار عمومی نتوانند به خوبی از مسلمانان هند که همواره حامی ملت ایران بوده‌‌اند دفاع کند.
وی ادامه داد: امروز بدترین فجایع برای مسلمانان هند درحال رخ دادن است و حتی دیده شده که برخی را زنده‌ زنده در آتش می‌سوزانند و کسی هم به داد آن‌ها نمی‌رسد لذا جمهوری اسلامی وظیفه دارد با تقویت مقاومت منطقه‌ای از حقوق مسلمانان جهان دفاع کند.
حاجی‌دلیگانی در خصوص برنامه خود برای زمان آغاز به کار در مجلس جدید بیان کرد: برنامه‌ای تحت عنوان برنامه «حماسه سوم» در دست کار داریم که مبانی آن بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب است و در‌حال‌حاضر در حال تکمیل آن هستیم و این شرایط پیش‌آمده فرصتی به ما داد که بتوانیم بیش از پیش روی این برنامه تمرکز کنیم.
نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: آن‌چه که بیش از دیگر مسائل برای مجلس آینده ضرورت دارد لزوم حفظ روحیه از خودگذشتگی و عدم تفرقه در بین نمایندگان است.

ارسال نظر

اخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار