جزییات ویژه‌برنامه‌های نوروزی صداوسیمای اصفهان

مدیرکل صداوسیمای مرکز اصفهان، جزییات ویژه‌برنامه‌هایی را که قرار است به مناسبت نوروز ۱۳۹۹ از شبکه و رادیو اصفهان پخش شود، شرح داد.

بهرام عبدالحسینی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: مرکز اصفهان به مناسبت عید نوروز ویژه‌برنامه‌های متنوعی را تهیه‌کرده که ازجمله آن‌ها می‌توان به برنامه ویژه تحویل سال که به‌صورت زنده به مدت ۱۸۰ دقیقه با محورهای موضوعی هم‌افزایی، نشاط و سلامت اجتماعی، آداب‌ورسوم و معرفی جاذبه‌های گردشگری در روز ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ پخش می‌شود اشاره کرد.
وی ادامه داد: ویژه‌برنامه ایام نوروز با عنوان «ناز نوروز» به مدت ۹۷۵ دقیقه و ویژه‌برنامه «به‌وقت خانه» به مدت ۱۰۰ دقیقه از دیگر برنامه‌هایی است که تولید کرده‌ایم و آماده پخش در این ایام است.
مدیرکل صداوسیمای مرکز اصفهان سایر ویژه‌برنامه‌های نوروزی این مرکز را چنین معرفی کرد: تله‌فیلم‌های تولید شبکه اصفهان با عنوان «مجنون بی لیلی» در روز اول فروردین ۱۳۹۹، «#دوچرخه باز» از ۵ الی ۱۰ فروردین و «پیچ جاده نمناک» در روز ۱۲ فروردین‌ماه، روی آنتن شبکه اصفهان می‌رود و ویژه‌برنامه‌های «یه جور دیگه»، «سفرنامه» با موضوع همدلی، آداب‌ورسوم، شادی و نشاط و رونق تولید، «هم‌نشین»، «همین حوالی»، «اصفهان امروز»، «سیمای راهبران» و «گردش در شهر اصفهان» نیز هر روز در ایام نوروز پخش می‌شود.
عبدالحسینی خاطرنشان کرد: برنامه «زنده رود» نیز در این ایام جمعه‌ها از ساعت ۹ صبح به مدت ۶۰ دقیقه روی آنتن شبکه اصفهان می‌رود.
وی با بیان اینکه پخش سریال و فیلم‌های سینمایی شاد و جذاب نیز در دستور کار شبکه اصفهان قرار دارد، از ویژه‌برنامه‌های رادیو اصفهان نیز خبر داد و گفت: رادیو اصفهان با پخش ویژه‌برنامه سال تحویل از ساعت شش تا هشت صبح و ویژه‌برنامه ایام نوروز با عنوان «بهار اصفهان» هر روز از ساعت ۱۰ تا ۱۲:۳۰ و عصرها از ساعت ۱۸ الی ۲۰ مهمان خانه‌های مردم نصف جهان است.
مدیرکل صداوسیمای مرکز اصفهان در ادامه اظهار کرد: برنامه طنز «کیویج» هر روز به مدت ۳۰ دقیقه، «آوای بهار» هر روز ساعت ۱۵ تا ۱۵:۴۵، «شب‌های روشن» با موضوع گفتگو با سرداران و رزمندگان اسلام به مدت ۴۰ دقیقه، «چراغ» با موضوع گفتگو با چهره‌ها و فرهیختگان و نخبگان استان، «همراه با بهار» به مدت ۳۰ دقیقه، «بهشت ثانی»، «خوشا روستا» و «سفر با رادیو» با هدف فراهم آوردن لحظات شاد و مفرح و اطلاع‌رسانی به مسافران نوروزی نیز دیگر برنامه‌های ماست که به حال و هوای عید و سال نو می‌پردازند.
عبدالحسینی درباره برنامه‌های واحد شعر و موسیقی مرکز اصفهان نیز توضیح داد: یک اثر موسیقی با موضوع نوروز و بهار و با عنوان «عید نوروز» به آهنگسازی و تنظیم فرناد شاهزیدی، خوانندگی سعید صالحی، با شعری از شاهین ملکی در ساختار ارکسترال تهیه و تولید شده است.
وی افزود: برنامه‌های معاونت فضای مجازی هم در ایام نوروز شامل راه‌اندازی صفحه گردشگری در وب‌سایت مرکز، برگزاری پویش عکس اصفهان زیبا، معرفی اماکن گردشگری و دیدنی شهرستان‌های استان اصفهان، معرفی برنامه‌های نوروزی رادیو و تلویزیون اصفهان، معرفی اماکن تاریخی و دیدنی کمتر دیده‌شده شهر اصفهان توسط مردم و مسافران، اطلاع‌رسانی به مسافران از طریق پیام‌رسان‌ها درباره وضعیت آب‌وهوا، اماکن دیدنی، وضعیت جاده‌ها، معرفی برخی از آداب‌ورسوم مردم اصفهان در ایام نوروز به‌منظور آشنایی مسافران با فرهنگ و آداب‌ورسوم مردم اصفهان و انتشار برخی از کلیپ‌های شاد و تعداد ۵۰ گزارش و کلیپ و تیزر است.
مدیرکل صداوسیمای مرکز اصفهان یادآور شد: تهیه برنامه عروسکی در خصوص رعایت نکات آموزشی و تهیه برنامه جدید آموزشی با استفاده از سبک رئال از دیگر اقدامات معاونت فضای مجازی است.
عبدالحسینی در پاسخ به سؤال خبرنگار ایسنا مبنی بر جزییات ویژه‌برنامه‌های شبکه اصفهان برای آگاهی‌رسانی درباره ویروس کرونا به مردم گفت: در مورد آموزش و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تقریباً همه برنامه‌های شبکه اصفهان به این امر اختصاص‌یافته و حتی رادیو دائم در برنامه صبح و یا برنامه‌های دیگر از پزشک دعوت می‌کند و پرسش و پاسخ می‌گذارد. معاونت فضای مجازی ما نیز کلیپ‌های کوتاهی را دراین‌باره ساخته و پخش کرده است.

ارسال نظر

اخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار