4 راهکار نهایی برای حرفه ای شدن در مکالمه انگلیسی

پیشرفته بودن در زبان انگلیسی به چه معناست و چه کارهایی می توانید با آن انجام دهید؟ چه کارهایی باید بکنید تا به این سطح برسید؟

4 راهکار نهایی برای حرفه ای شدن در مکالمه انگلیسی

آیا شما هم مثل خیلی از افراد آرزو دارید تا در مکالمه انگلیسی در سطح پیشرفته باشید؟ اصلا پیشرفته بودن در زبان انگلیسی به چه معناست و چه کارهایی می توانید با آن انجام دهید؟ چه کارهایی باید بکنید تا به این سطح برسید؟

در کشور ما افراد زیادی هستند که دوست دارند سطح پیشرفته ای از زبان انگلیسی داشته باشند. علاقه دارند تا فیلم های انگلیسی را بفهمند. دوست دارند بتوانند با انگلیسی زبانها راحت صحبت کنند و حرفهای آنها را بفهمند. اما این همیشه برای آنها آرزو بوده است. بسیاری برای رسیدن به این آرزوها در کلاسهای زبان شرکت می کنند. اما بعد از مدتها به کلاس رفتن، پیشرفت محسوسی در خود مشاهده نمی کنند.

آنها خیلی مطالب زیادی را یاد گرفته اند. تغییرات زیادی در انگلیسی آنها ایجاد شده است اما هنوز نمی توانند در عمل از انگلیسی استفاده کنند. آنها دوست دارند در انگلیسی به درجه حرفه ای برسند. در این مقاله سعی داریم توضیحاتی در این باره به شما بگوییم و راهکارهایی عملی برای پیشرفت مکالمه انگلیسی به شما بدهیم.

با سطح پیشرفته زبان انگلیسی چه کار می شود کرد؟

زبان آموزی که به سطح پیشرفته زبان می رسد می تواند کارهای زیر را به راحتی انجام دهد :

  • دایره لغات او گسترده است و به واژگان در موضوعات مختلف احاطه دارد
  • می‌تواند با انگلیسی زبانها به راحتی صحبت کند و حرفهای آنها را بفهمد
  • به راحتی می‌تواند به فارسی و انگلیسی تغییر زبان بدهد بدون اینکه خیلی فکر کند
  • هنگام صحبت کردن به گرامر فکر نمی‌کند و می‌تواند همان لحظه جمله بسازد
  • می‌تواند به راحتی فیلم و شبکه‌های انگلیسی زبان را نگاه کند و بفهمد

اما برای اینکه بتوانید اینکارها را انجام دهید باید چطور زبان یاد بگیریم؟ در ادامه مقاله به این موضوع می‌پردازیم.

4 راهکار برای پیشرفت سطح زبان انگلیسی

1، دایره لغات خود را بالا ببرید

تمامی جملات از واژگان تشکیل شده‌اند و هر واژه‌ای معنایی دارد. بدون دانستن واژگان و معنای آنها نمی‌توان جمله‌ای ساخت. برای اینکه بتوانید خوب صحبت کنید باید حتما لغات زیادی را بلد باشید. اما بهتر است این یادگیری را هدفمند انجام دهید. همچنین باید سعی کنید لغات را در جملات یاد بگیرید تا بتوانید بهتر از آنها استفاده کنید.

یک راه این است که سعی کنید مکالمه‌هایی را که داشته‌اید تصور کنید. یا در زمینه‌هایی که علاقه دارید، تصور کنید با دوستان خارجی زبان صحبت می‌کنید یا با یک فرد معروف مصاحبه می‌کنید. خود را در یک مکالمه در هر شرایطی تصور کنید و ببینید برای گفتن جملاتی که می‌خواهید، چه کلماتی را کم دارید. کدام کلمات را نمی‌دانید. آنها را دسته‌بندی کنید و بر روی آنها مطالعه کنید.

می‌توانید در زمینه‌ای که انتخاب کردید، متن و مقاله‌های مختلف پیدا کنید و آنها را مطالعه کنید. لغات جدیدی که بلد نیستید را خوب یاد بگیرید و به آنها توجه کنید. این موضوعات می‌توانند اخبار روز، موضوعات ورزشی، موضوعات علمی یا پزشکی و یا درباره گجت‌ها و تکنولوژی‌های جدید باشند.

مکالمه انگلیسی

2، کلیدِ پیشرفت فهمیدن است، روی قدرت شنیداری خود کار کنید

وقتی به اندازه کافی لغت بلد باشید، می‌توانید بخوانید و بفهمید. اما هنوز برای فهمیدن فیلم‌ها، اخبار و صحبت کردن با دیگران یک مشکل دارید و آن شنیدن است. قدرت شنیداری یعنی بتوانید جملات انگلیسی را بشنوید و بفهمید. اما بهترین روش برای تقویت قدرت شنیداری چیست؟

بهترین روش برای تقویت این مهارت این است که تا می‌توانید بشنوید! تا می‌توانید فیلم و سریال زبان اصلی ببینید و شبکه‌های انگلیسی زبان را نگاه کنید. اخبار زبان انگلیسی را گوش دهید. وقتی کمی پیشرفت کردید بهتر است تا زیرنویس را بردارید تا روی شنوایی شما فشار ایجاد شود. به این شکل بهتر می‌توانید پیشرفت کنید.

یک راه دیگر برای پیشرفت به مرحله بعدی این است که به لهجه‌ها و لحن‌های مختلف انگلیسی گوش دهید. قصد شما این نیست که آن لهجه‌ها را یاد بگیرید بلکه با شنیدن لهجه‌های مختلف، شنیدار شما محک می‌خورد.

3، انگلیسی واقعی با انگلیسی کتابهای آموزشی فرق دارد

همانطور که در زبان فارسی، مکالمه ما با فارسی نوشتاری تفاوتهایی دارد، در زبان انگلیسی نیز، انگلیسی محاوره‌ای با انگلیسی رسمی یا نوشتاری (یا Textbook English یعنی انگلیسی که در کتابهای آموزشی هست) تفاوت دارد. انگلیسی رسمی می‌گوید از نظر گرامری چه جمله‌هایی درست هستند و این جمله ها باید چگونه ساخته شوند. اما در مکالمه انگلیسی گاهی این قانون ها رعایت نمی شوند.

ممکن است برخی جملات در زبان محاوره از نظر گرامری اشتباه باشند. معمولا در زبان محاوره جملات کوتاه می شوند، برخی کلمات بیان نمی شوند و یا ساده می شوند. معمولا برای کسانی که به جملات روزمره انگلیسی گوش نکرده اند برخورد با این جملات عجیب است و گاهی نمی توانند معنی آنها را بفهمند. این افراد به انگلیسی در کلاسهای زبان به آنها آموزش داده می شود اکتفا می کنند برای همین نمی توانند با انگلیسی روزمره ارتباط ایجاد کنند.

مورد دیگر در هنگام شنیدن و تلفظ لغات خود را نشان می دهد. افرادی که خود را به کلاسهای زبان محدود می کنند و در کنار آنها انگلیسی نیتیو به اندازه کافی گوش نمی دهند، تلفظ بسیاری از لغات را کتابی و به صورت ساده یاد گرفته اند. اما در عمل وقتی آنرا می شنوند نمی توانند تشخیص بدهند. چون لغات در جملات به هم وصل می شوند، کوتاه می شوند یا کمی تلفظشان تغییر میکند.

4، خود را در فضای انگلیسی قرار دهید

برای هر تغییر بزرگ باید ابتدا سبک زندگی خود را تغییر دهید. اگر می خواهید در آموزش زبان انگلیسی پیشرفت محسوسی داشته باشید باید ابتدا تغییری در سبک زندگی خود ایجاد کنید. این تغییرات باید شما را بیشتر در فضای انگلیسی قرار دهد. مثلا می توانید در یک موضوع که علاقه به آن دارید شروع به مطالعه کنید. اگر به اخبار روز علاقه دارید، این اخبار را از منابع انگلیسی بگیرید. اگر به ورزش علاقه دارید سایتهای ورزشی را دنبال کنید.

اخبار انگلیسی

می توانید دیدن سریال و فیلم را در اولویت قرار دهید. هر روز زمانی را به دیدن این سریالها و فیلم ها اختصاص دهید تا با انگلیسی روزمره بیشتر آشنا شوید.

همچنین می توانید در اینترنت با سایر انگلیسی زبانها ارتباط ایجاد کنید و با آنها صحبت کنید. می توانید در نرم افزارهای چت مخصوص زبان آموزان با افراد دیگر مکالمه داشته باشید تا کلمات و جملات جدید یاد بگیرید و بهتر بتوانید انگلیسی محاوره ای را یاد بگیرید.

اینها بخشی از راههای است که می توانید برای تقویت انگلیسی خود از آن بهره ببرید. اگر برای این موارد به دنبال منابعی هستید یا می خواهید اطلاعات بیشتری برای اینکه چطور از این منابع بهترین استفاده را ببرید یا مثلا چطور باید سریال و فیلم ببیینید تا بیشترین تاثیر را داشته باشد به سایت languagedownload.ir مراجعه کنید.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار