چراغ بناهای تاریخی نطنز خاموش شد

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نطنز گفت: چراغ‌های بناهای تاریخی شهرستان در راستای جلوگیری از سفر برای مقابله با شیوع بیماری کرونا به صورت نمادین خاموش شد.

حسین یزدان مهر صبح امروز _سه شنبه ۲۷ اسفندماه_ در گفتگو با ایمنا از شهرستان نطنز اظهار کرد: با توجه به مصوبات ستادهای سفر و مقابله با شیوع بیماری کرونا در استان اصفهان مبنی بر تعطیلی مراکز آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری استان همزمان با نوروز ۱۳۹۹، شب گذشته و در یک اقدام نمادین با هماهنگی شهرداری نطنز، به منظور ابراز همبستگی با تمام مردم ایران در راستای پویش شکست بیماری کرونا، چراغ‌های مجموعه تاریخی و گردشگری مسجد جامع و بقعه شیخ عبدالصمد، و پارک گردشگری کنار این بنای تاریخی در باغ شهر تاریخی نطنز خاموش شد.

یزدان مهر گفت: با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا در نطنز اداره میراث فرهنگی این شهرستان بر اساس وظایف محوله به کلیه مراکز اقامتی اعم از بومگردی‌ها، هتل‌ها و مجتمع‌های گردشگری اعلام نمود که از پذیرش هر گونه مسافر و گردشگر داخلی و خارجی به خصوص افراد مشکوک از شهرستان‌ها و استان‌های همجوار جدا خودداری کنند.

وی تصریح کرد: تمامی بخشنامه‌های صادره از فرمانداری، ستاد ملی مبارزه با کرونا، استانداری و اداره کل استان نیز به صورت روزانه دریافت و به اطلاع مدیران اقامتگاه‌ها رسانده و در این راستا از دهم اسفند ماه کلیه مراکز گردشگری و اماکن تاریخی از جمله مجموعه تاریخی مسجد جامع و بقعه‌ تاریخی شیخ عبدالصمد، مجموعه‌ افوشته و موزه‌های تحت پوشش اعم از دولتی و خصوصی تا اطلاع ثانوی تعطیل شده است.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نطنز تاکید کرد: از مسافران و گردشگران محترم خواهشمندیم با توجه به شرایط بحرانی به وجود آمده در سطح کشور ضمن رعایت توصیه‌های مسئولان محترم وزارت بهداشت و ستاد مقابله با شیوع کرونا تا ریشه کن نمودن و مهار این بیماری به پویش "در خانه‌هایمان بمانیم" بپیوندند.

یزدان مهر با اشاره به تعطیلی مجموعه تاریخی روستای ابیانه، افزود: طی هماهنگی با دادستان از پذیرش و ورود هر گونه مسافر و گردشگر به روستای تاریخی ابیانه جلوگیری خواهد شد. نظر به سکونت تعداد زیادی سالمند در این روستا و در خواست ساکنین تا عادی شدن شرایط به منظور پیشگیری از شیوع بیماری کرونا هیچ مسافری حق ورود به ابیانه را نخواهد داشت.

وی ضمن قدردانی از کلیه سرمایه گذاران بخش‌های خصوصی، هتل‌ها، بومگردی‌ها و اقامتگاهای سنتی که در ایام پیک سفر با اداره میراث فرهنگی همکاری لازم را نموده‌اند، خاطرنشان کرد: با بهبود شرایط و عادی شدن آن در تابستان پیش رو پذیرای همه هم میهنان و گردشگران از سراسر کشور خواهیم بود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار