تنها راه مهار ویروس ‌کرونا ماندن در خانه است‌

شهردار زرین شهر گفت:اگر شهروندان مباحث بهداشتی ارائه شده از سوی وزارت بهداشت و درمان را سرلوحه امور روزانه خود قرار دهند و از سوی دیگر با تمام سختی ها در خانه بمانند حتماً این ویروس منحوس همچون کشور چین از کشورمان رخت بر می‌بندد.

میثم محمدی شیوع ویروس کرونا را بحران بزرگ و تقریباً بی‌نظیر در تاریخ جهان دانست و افزود: بیماری کرونا از معدود بیماری هایی به شمار می آید که امروز دنیا را با خود مواجه کرده و بسیاری از کارشناسان امر در کشورهای مختلف مبارزه با این ویروس را رعایت مسائل بهداشتی و قطع زنجیره انتقال می دانند و برهمین اساس می توان گفت نسخه اصلی درمان این بیماری در دست شهروندان است.
وی با بیان اینکه تنها راه مهار ویروس ‌ماندن در خانه است‌، افزود: قطعا اگر شهروندان مباحث بهداشتی ارائه شده از سوی وزارت بهداشت و درمان را سرلوحه امور روزانه خود قرار دهند و از سوی دیگر با تمام سختی ها در خانه بمانند حتماً این ویروس منحوس همچون کشور چین از کشورمان رخت بر می‌بندد، در غیر از این صورت تا مدت ها درگیر شیوع این ویروس خواهیم بود.
شهردار زرین شهر با بیان اینکه این روزها نیز شاهد ازخودگذشتگی و ایثار پزشکان و پرستارانی هستیم که شبانه‌روز به بیماران خدمات می‌دهند، تصریح کرد: کادر درمانی و پرستاران، نیروهای خدمات شهری شهرداری ها و... تا حدی می توانند پاسخگوی نیازهای بیماران و ضدعفونی و گندزدایی معابر شهرهای ایران باشند و قطعا چنانچه تعداد مبتلایان به این ویروس افزایش یابد با چالش های متعدد مواجه خواهیم شد.
وی با اشاره به اجرای سیاست ها و توصیه های فاصله‌گذاری اجتماعی در زرین شهر، ادامه داد: متاسفانه علی رغم درخواست های مکرر مسئولان از مردم با موج سفرهای نوروزی و دید و بازدیدها در هفته نخست ایام نوروز در کشور بودیم و با توجه به اینکه نگران شیوع بیشتر کرونا در زرین شهر هستیم با هماهنگی شورای تامین در کنار غربالگری در ورودی اصلی زرین شهر مابقی ورودی های شهر مسدود شد تا حجم ورودی و خروجی به شهر کاهش یابد.
محمدی با بیان اینکه بارها اعلام کردیم که زرین شهر شرایط پذیرش مهمانان و مسافران نوروزی را ندارد، اضافه کرد: ما شهروندان بسیار مهربان و فهیمی داریم از این رو همانگونه که پذیرش گردشگر در شهر از سوی بسیاری از شهروندان پذیرفتنی نیست انتظار می‌رود شهروندان نیز از انجام فعالیت‌های خارج از منزل و حضور در بوستان‌های سطح شهر خودداری کنند.
وی با بیان اینکه تعطیلی بوستان‌های سطح شهر با هدف حفظ سلامت شهروندان و در راستای پیشگیری و مقابله با شیوع ویروس کرونا صورت گرفته است، عنوان کرد: با توجه به اهمیت موضوع طی هفته های اخیر ورودی پارک ساحلی زرین شهر مسدود شد و ست های بازی کودکان در پارکهای محلی نیز با محدودیت هایی مواجه شدند از این رو از شهروندان درخواست می کنیم همکاری لازم را با مدیریت شهری داشته باشند، تا بتوانیم با کمک یکدیگر و قطع زنجیره انتقال این بیماری از شیوع ویروس کرونا در خطه طلایی ایران جلوگیری کنیم.
شهردار زرین شهر خاطرنشان کرد: قطعا روز طبیعت نیز شهروندان نمی توانند همچون سال های گذشته در پارک ساحلی و بوستان های شهر حضور داشته باشند چراکه این مسئله قطعا سبب بروز مشکلات متعدد و افزایش بحرانی تعداد مبتلایان به بیماری کرونا خواهد شد از این جهت خواهشمندیم شهروندان با درک موقعیت حساس امروز با ماندن در منازل به کمک ماموران شهرداری و نیروهای انتظامی بیایند تا بحران پیش رو را با سرعت هرچه بیشتر پشت سربگذاریم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار