کرونا به مورچه‌خورت سفر نکرد

 دهیار روستای مورچه‌خورت، از توابع شاهین شهر و میمه، از مبتلا نشدن اهالی روستا به ویروس کووید ۱۹ و تهیه بسته‌های غذایی و بهداشتی و توزیع میان اقشار کم برخوردار، خبر داد.

اکبر اسکندری در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: روستای مورچه‌خورت میزبان ویروس کرونا، مهمان ناخوانده سال ۹۹ نبوده و هیچ کدام از اهالی آن به ویروس کووید ۱۹ مبتلا نشده‌اند.
وی، با تاکید بر رعایت اصول خود مراقبتی و پرهیز از تردد غیرضروری اهالی در قطع چرخه انتقال ویروس کرونا، افزود: همزمان با شیوع ویروس کرونا تدابیر پیشگیرانه مانند مه پاشی و گند زدایی معابر و اماکن عمومی با ۲۰۰ لیتر موادضدعفونی، تعطیلی مساجد، زیارتگاه‌ها، بازارهای هفتگی و اماکن گردشگری و غربالگری همه اهالی روستا در پایگاه‌های سلامت روستای مورچه‌خورت انجام شد.
اسکندری، با بیان این‌که ۱۴۷۹ نفر ساکنان روستا، از نظر ابتلا به کرونا غربالگری شده‌اند، خاطرنشان‌کرد: پس از شیوع ویروس کرونا و فراگیری آن در استان اصفهان، ۴۲۱ خانوار ساکن در روستا شامل ۷۳۳ نفر هموطنان ایرانی و ۷۰۶ نفر از اتباع افغانستانی غربالگری شدند که خوشبختانه هیچ یک از اهالی و ساکنان روستا به این ویروس مبتلا نبودند.
دهیار روستای مورچه‌خورت، حذف تجمعات را لازمه اجرایی شدن طرح فاصله‌گذاری اجتماعی دانست و افزود: اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و کاهش زنجیره انتقال کرونا، منجر به تعطیلی برخی اصناف و شغل‌ها شد که در راستای حمایت از اقشار آسیب دیده و حفظ امنیت سلامت اهالی روستا، دهیاری و شورا با مشارکت انجمن خیران خادم، ۱۱۰ بسته‌ بهداشتی و ۹۷ بسته حمایتی ارزاق، تهیه و میان روستاییان و اقشار آسیب دیده توزیع کردند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار